Gå til innhold
Fiskersiden

ThorEH sine reptilbilder


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer litt an på - men generelt sett lite.

Alle bilder tas i RAW-format og importeres i Adobe Lightroom - her går jeg gjennom alle bilder og velger ut de som skal brukes videre. Disse bildene blir da beskjært (om nødvendig), så justeres litt farger/kontrast osv. Så blir bildet konvertert som tiff og importert i Photoshop. Her fjerner jeg evt flekker og bøss og legger på logo - og så lagres bildet som tiff, og lager en kopi i jpeg. Denne endrer jeg størrelse på og bruker til opplasting på nett. Så alt i alt - så tror jeg snitt redigering pr.bilde ligger på ca 5 minutt - noen ganger 2 minutt, andre ganger en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Knalbra bilde Thor, lite å sette fingeren på der.

Seff hadde ei splitta tunge vært prikken over i,en her, men man kan jo ikke alltid få det som man vil :o

He obviously got scared again and didn't wait for the perfect shot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Jeg er imponert over bildene dine :blush:

Jeg er dog enda mere imponert over hvordan du klarer å holde kameraet stille og å holde på vannet når du konfronteres med disse monstrene. Personlig ville jeg løpt hjem!

sist jeg møtte huggorm på fisketur dro jeg hjem og skalv lenge etterpå og avsluttet sesongens fiske på den aktuelle plassen. Synd! Jeg trives der og mye av årets sesong gikk tapt pga mitt litlle snev av ormeskrekk

Nå rot jeg meg visst rive med her. Skulle bare si at jeg synes du er flink til å ta bilder av disse avskyelige brekningsfremkallende krypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk di pyse :blush:

Værsågod tøffingen :(

Men jeg foretrekker visst å overleve viser det seg. Skal jeg først risikere livet sørger jeg for å gjøre det på en slik måte at det skjer instantant.

Hilsen pysa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer med forundring at jeg blir glad :) av å se bilder av reptiler, er dette normalt ? :)

Ikke noe galt i det. Har selv sett alt av naturprogram om reptiler som har gått på tilgjengelige tv-kanaler. Reptiler er vakre og tøffe dyr. Vakrest av alle er i mine øyne de store øglene, spesielt Komodovaranen. For et dyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.