Gå til innhold
Fiskersiden

ThorEH sine reptilbilder


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Den var sint, så jeg følte meg ikke helt tøff med fingrene 30-40 cm unna

he he, passe seg! Du fortsetter å imponere Thor E, skjønt det naturligvis alltid er detaljer man kan pirke på. Men det er jo noe av sjarmen med foto; man klarer ALDRI å ta det perfekte bilde, det er alltid noe å strekke seg etter... men du er på god vei, det er du.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tøffe bilder der Thor......!

Nå skal jeg ikke herpe til tråden din med mye mer politikk men det kan vere inntresangt for de som tror forbudet gjelder pga inntoduksjon av nye arter i vår flora at det overhodet ikke ligger til grunn for forbudet vi har i dag på mange arter reptiler som ikke under noen omstendigheter kan bli levedyktige i stor deler av norge.

Etter selv å hatt mange og lange sammtaler med matilsynet og styresmakter om dette viser det seg helt tydelig at matilsynet ønsker forbudet forandret.

Tar man kontakt med matilsynet kan man få utkast av ikke ferdig liste som matilsynet har utarbeidet for reptiler de mener bør vere lovlig i norge.

Denne lista skulle egentlig vert levert sittende regjering i 2007 men har blitt utsatt flere ganger da matilsynet sliter med å ferdigstille listen over arter.

Men nå så jeg og inntervjuet med representanten fra sittende regjering nå sist der han sverget på sitt liv at ingen nye arter ville bli lovlig så lenge sittende regjering styrer.

Svaret han ga tv2 sin reporter da han ble spurt om hvorfor de var så imot reptiler svarte han at han ikke kunne se at noen kunne ha glede av slanger eller andre ekle dyr som kjeledyr.

Matilsynet på sin side svarte bare uforstående at de ville fortsette og jobbe ferdig listen så fikk de gjør hva de ville.

Å tro meg, matilsynet er de som har kunnskap og bestemmer hva som er skadelig for norsk natur å de ville aldri tengt på oppheving av forbud hvis dette kunne skadet oss på sikt.

Mens styresmaktene på sin side har bare en agenda og det er kontroll på hva jeg skal kunne ha av dyr bare fordi de mener de ikke fører noe godt med seg.

Jeg mistet selv 3 stk boa og 2 leopard gekk i 2006, og jeg vil bare her nevne at selv politiet syntes dette var en kjip afere de helst skulle sluppet og jeg fikk tilogmed seriøse unskyldninger fra politi folkene som måtte låse slangene og gekkoene inn på hver sine glatt seller.

Jeg hadde mye jeg ville si der og da men ble litt lettet da den ene politi mannen spurt meg hvordan det kan det ha seg at fugler og pappegøyer er lovlig og ikke reptiler...?

En pappegøye flyr ca 50mil om dagen i perioder bare for å gjøre det ofte, dette ser man å tydelig på fugler som begyner og plukke fjer av seg selv, samme symtomene som bjørner og andre dyr som får tvangs tanker de aldri blir kvitt fordi de i det fri hadde stort behov for store områder å bevege seg på.....!!!!! mens en slange helst ser at den slipper røre seg hele livet, en slange rører seg bare når den må, foreksempel når den må ha mat.

Men i fangenskap er en slange lykkelig som få av å få alt servert og har liten selvmedlidenhet, den er rett og slett mye lykkeligere en alle andre dyr vi mennesker har tatt til oss i fangenskap.

Så dere som er så imot reptiler bør muligens stoppe opp tenke på om forbudet gjelder for dyrenes beste eller om dette bare er en ego ting som går på at jeg ikke skal kunne ha noe du synes er utenkelig å ha som husdyr.

Noe annet er diskusjonen om smuglede dyr og utrydnings truende arter der er jeg helt for totalt forbud, men 99% av reptiler i norge i dag er født i sverige og må aldri under noen omstendigheter ses på eller sammenlignes med dyr hentet eller smuglet hjem fra ferie i sydligere strøk.

beklager så mye Thor men jeg måtte bare få ut litt stim da jeg leste at så mange var imot reptiler......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.