Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur på bølgan blå.


Rønsingen
 Share

Recommended Posts

Erling, Lars Ivar og jeg hadde oss en liten båt tur med greit resultat... Målet var flatfisk (uten det helt store hellet for de fleste), men vi hadde i grunn ikke så store forventninger, annet en at vi skulle ha det gøy på sjøen. Og det hadde vi :P

Været var knall i starten med litt trekk og lite strøm så forholdene var på topp for flatfiskjakt... Og første driftet skuffet ikke

46142_s.jpg

Glassvar på 1040g

På samme driftet så landet Erling et par fine hyser med topp på 2900g (dessverre uten bilde?) og min største for turen. Lars Ivar sleit mer.. Ordrett... han sleit takler som en helt i starten, mens Erling og jeg nappa opp hyser til den store gullmedaljen. Ingen riktig store, men masse fin matfisk i hver fall.

Noen timer utover dagen så begynte vinden å ta seg opp og fisket ble vanskeligere så vi trakk innaskjærs uten at det ga noe særlig uttelling. Uten om ei hyse til for min del.

46141_s.jpg

Erling fant plassen sin i båten ganske så kjapt :angry2:

Heldigvis så løya vinden litt etter en times tid og vi fikk testa flata igjen. Denne gangen så var et endelig Lars Ivar sin tur til å lande ei ok hyse.

46147_s.jpg

Fin fisk på 2.48

Mens vi sklei ned i fra flata på 40m og ned mot dypere vann på ca 70 så smalt denne rakkeren overraskende på...

46143_s.jpg

Ny pers på glassvar 1280g

46144_s.jpg

Artig fisk

Etter x antall drift og mengder med hyser samt en mini glassvar på meg så bestemte vi oss for å teste et par andre plasser. Noe som i hvert fall ga uttelling for Lars Ivar med denne fine knurren

46146_s.jpg

knall poengfisk på 680g!

Og det var i grunn det som skjedde i løpet av denne turen bortsett i fra et par tullebilder av en merkelig fyr som var en smule overtrøtt på slutten

46145_s.jpg

Min største (2,56)...

46150_s.jpg

Tungt...

Så status ble noe sånt som 35+kg ferdigsløyd (uten hode) med hyse som ble til nydelig fiskepudding og fiskekaker takket være fiskemottaket på askeland ( :angry2: ) Og en deilig tur hvor det endelig blei litt fisk.

Takker for en knall tur Erling og Lars Ivar. Dette må gjentas så fort vinden løyer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så da ut som en meget bra tur, og hyse på 2900 og glassvar på 1280, det er kanon det !

Glassvar er jammen en art jeg ønsker meg på lista mi - Asmund, finn frem båten

Båten ligger her den, men mangeler LETTmatros :P:P

Er vel også en mulighet for at vi må vente til regjeringa er tilbake fra Afrika...(altså om to uker :angry2: ) men da skal det FISKES!!!!!!!!

Glassvar plassen har du? så tar vi Spisskata på vei hjem :D:angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten ligger her den, men mangeler LETTmatros :P:P

Er vel også en mulighet for at vi må vente til regjeringa er tilbake fra Afrika...(altså om to uker :angry2: ) men da skal det FISKES!!!!!!!!

Glassvar plassen har du? så tar vi Spisskata på vei hjem :D:angry2:

Stort lettere matros skal du vel lete litt etter?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en strålende dag på sjøen dette gutter. Så fisken har begynt og bite igjen her på våre trakter, har vært dødt en stund nå synes jeg, så dette ser bra ut! Grattis med både stor knurr og hyse, og de glassvarene er jo noen prakteksemplarer av noen flyndrer. En sånn kunne jeg tenkt meg på kroken gitt! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en kjempefin tur jan og ærling :)

stiller lett som ballast ved neste korsvei..

(å nei, du trenger ikke komentere den OZ. jaffal ingen lettmatros jeg) ;)

Morsomt hvor OK bilder en får med et lite kompaktkamera igrunn :):)

Ballast? Du? Stor var den båten da? 40 fot? (Sorry Lars Ivar, den ba du om selv :D)

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballast? Du? Stor var den båten da? 40 fot? (Sorry Lars Ivar, den ba du om selv :D)

Mvh Oz

Regnet meda t du ikke klarte å dy deg Åsmund ;)

båten, med det klingende navnet "Padda" var 27 fot, syklelig brei og så stabil at en egentlig ikke merket det om jeg sto på ripa. DA snakker vi stødig båt ;)

Padda var litt dyr i leie, men utrolig praktisk å fiske fra. som sagt 27 for, og helt åpen.. (med de fordeler og ulemper det har)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker folkens!

Var en knall fiskebåt som jeg gjerne kunne tenkt meg, men med dobbelt så stor motor...

torrybra: Har slitt med ræv fiske rundt om kring i fra land siste tiden jeg også, men hadde et håp om at ting hadde bedret seg etter denne turen. 6 timers fiske med fire stenger og kun ei sypike som fangst på fredag vitner dessverre om noe annet....

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.