Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det vondeste du har opplevd?


Pingvin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har fått mose på plenen.

Heldig for deg, myk og deilig å gå barbeint på, mindre klipping, holder bedre vannet, dvs mindre vanning.

Har endelig begynt å få en del mose i plenen jeg også, men sliter med at det er litt lite skygge på plenen, og da er det vanskligere å få mose.

Må plante noen flere frukttrær, så kan jeg gå barbeint i mosen og plukke plommer og moreller på fine sommerdager, før jeg slenger meg i hengekøya og slipper en fjert. Dustene kan klippe plen i stedenfor, eller kjøre mosefjærner, eller kalke, ellerhvafaen de nå må gjøre for å fjerne noe som bare er bra. :)

Mer mose nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en treg uke med laks smeller det på en fin utgave på spinneren, for så å svømme mot meg å stille seg opp i strømmkanten som vadrene lager :o . Vi står å ser på hverandre da den bare liksom spytter ut redskapen og siger sakte utigjen. Men etter en stund tok jeg av capsen og gjorde en gest. Ondt men godt. :)

2 uker igjen nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig for deg, myk og deilig å gå barbeint på, mindre klipping, holder bedre vannet, dvs mindre vanning.

Har endelig begynt å få en del mose i plenen jeg også, men sliter med at det er litt lite skygge på plenen, og da er det vanskligere å få mose.

Må plante noen flere frukttrær, så kan jeg gå barbeint i mosen og plukke plommer og moreller på fine sommerdager, før jeg slenger meg i hengekøya og slipper en fjert. Dustene kan klippe plen i stedenfor, eller kjøre mosefjærner, eller kalke, ellerhvafaen de nå må gjøre for å fjerne noe som bare er bra. :lol:

Mer mose nå!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også alltid har ment - men får jeg gehør for det?

Nei. Etablerte massepsykoser og fordommer er vansklige å velte. Men blir vi mange nok så kanskje en dag kan vi får kjøpt ferdigmose på pall :o

Men helt seriøst så er da mose i plenen helt topp. Foreldra mine har en 100+ år gammel moseplen med gamle frukttrær hist og pist. Det er som en stor myk seng med frukt og blomster, ekte sommer :)

Tror mosefjerning følger en fascistisk nerve blandt folk. Gress skal være gress, det skal være reindyrka og ubesudlet av andre vekster. Men så lenge folks fascisme utøves på gressmatta er jo alt greit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, det begynner å gjøre vondt. Laget skal til åpningsfiske i Namsen og jeg skal være hjemme med to unger, jobb, hus, moseplen, gravid kone og mere til...... lurer på hvordan det er om 14 dager når det gjør så vondt allerede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbauser meg at ingen har med Jørn Hoel på radioen på topp 3-lista over sine mest smertefulle opplevelser, dere er beintøffe!

Hvem er Jørn Hoel?

Hadde Sputnik på få meters hold for endel år siden, men slapp med skrekken der... Men var utrolig tøft å høre et samstemt, lettet sukk fra ca 200 mennesker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Oz sier, så skal jeg ha barn til sommeren - og selv om jeg i følge deg har "den tonen" så har jeg hatt samme samboer siste 10 år - flax at jeg er så vakker :(

Stort grattis herfra også. :)

Det som blir stående igjen selv om det var utilsikta er seffern at denne nyheten ble sluppet i akkurat denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan bidra med litt jeg også ;)

1. Strøm fra ku-trener. (denne var hjemme snekra, strømboks med maks på uttaket...) Jeg våkna på fjøsgulvet... Veldig glad det ikke var kyr inne

2. Kutråkk på langfingeren min... Den sprakk helt inn til benet. Satt med masse papir rundt neven, det rant litt friskt :P Ble sendt på sykehuset, dette skjedde ca kl 20. Klokka 2 på natta ble det gjort ett forsøk på å sy, men da hadde det meste hovna opp, var ingen sting som satt... Og bedøvelsen var ikke videre effektiv :D Ba den stakkars turnuslegen om å ikke pirke så mye på beinet i fingertuppen...

Men jeg jumpa ned fra benken, og fikk vel ett av de bedre komplimangene...

"Du kan skremme Fanden på flat mark, du" (da var jeg 18 år, samme sommeren som jeg grilla hjernen min)

3. Nyrebekken betennelse... Deilig å krype på do, for så å kaste opp gjennom nesen.. Jeg får ikke til å spy på den vanlige måten, alt skal gjennom nesa mi... Paprika er ikke godt den veien...

Har slått hull i hodet to ganger, men det har gått bra.. Tror jeg... ;)

Fått en kopp med ny-kokt kaffe over hele overarmen min, da var jeg ca 5 år... Det var nok vondt, men husker ikke noe av det... Heldigvis. Men jeg har et veldig klart minne av legen som klipper av meg det kokte skinnet som hang fra armen min...

Hepp hepp...

Endret av Annette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ene sida på visdomstanna datt ut. Gikk ikke til tannlegen på 3mnd. Plutselig på jobb ble det for mye og jeg ba om ei tang. Det fikk jeg ikke lov til. På vei hjem fra jobb skjedde det noe med tanna. Hode låste seg ned mot skulderen, og alt ble tåkete. Etter en stopp langs veien kjørte jeg til tannlegen. Bedøvelse ville ikke virket sa tannlegen. Men det dreit jeg i, var nydelig nå tanna kom ut til slutt.

2. Hoppa trampoline i en idrettshall. Ett feilhopp, og jeg forsvant ut i rommet og landa med tenna først i betonggulvet. Tannkjøttet med tenna i overkjeven hang løst under underkjeven. Ingen god opplevelse.

3. Knakk tå i fylla. Uka etter var jeg på karateseminar. Glemte meg da jeg ble sliten og sparka til med den knekkte tåa. Det var vondt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg på jeg også da :)

Det må ha vært da jeg fikk armen vridd ut av ledd og samtidig pådro meg 3 brudd og masse blødninger. Det var ikke noe godt. Fikk ikke lov å fiske på 4 uker. Men jeg fiska nå alikevel jeg da :P

Også har jeg jo pissa på strømgjerde, kjørt kneet i isen, kolidert med moped og sykkel, samt fått en wobbler i fingern og det på selveste gjeddefestivalen. men det fortjente jeg vel!

Har opplevd masse egentlig. Er så så susete av meg. har fått en basketball som en fyr sparket midt i stellet mitt. Var så vondt at jeg trodde jeg skulle dø!

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting mot hva noen av dere andre har opplevd men...

1 - tryna på sykkel på vei til skolen i 6. klasse, full fart nedover Nustadbakken i Langesund. (De som er kjent vet at her får man fart...) Bøylen til skjermen løsnet og stoppet fremhjulet momentant. Fin flytur som endte med trynet først i asfalten og ryggsekk med skolebøker som litt ekstra tyngde.

2 - kraftig overtråkk i innebandy, sykmeldt med hoven ankel i 4 uker, vekslet mellom gul, blå, grønn, rosa, rød, lilla. Tror den gule og grønne comboen var den ekleste.

3 - Håndballskudd midt i fjeset fra rundt en meters hold. Våkna på bakken, hjernerystelse fra bakhuet som tok unna fallet bakover, og ansiktet føltes helt most ut.

Når jeg tenker meg om nå så er det nesten utrolig at jeg er så pen :o

Og - bank i bordet - jeg har aldri knekt et eneste bein i kroppen.

Og så selvsagt alle de gangene de edlere deler har møtt fotballer, knær, innebandyballer(de veier kanskje 10 gram, men de er sinnsykt vonde i fart), håndballer, sykkelstenger, etc... men det er sånn kortvarig vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.