Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er det vondeste du har opplevd?


Pingvin
 Share

Recommended Posts

1:Fikk tlf fra mora til guttungen ( 5 år ) at han hadde blitt beti av en hest.Dura ned på sykehuset og rett inn på operasjonssalen.Der satt han rimelig sjokka med halve venstre-kinn borte.Det synet unner jeg ingen.

2:Samme som Bunker og CB,kjentes ut som ei nål som ble stukki gjennom toppen av hodet og kom ut under bena,da var det rett før Tannlegen fikk seg en smell.

3.Olakjerre i 5-6 klasse.Selvfølgelig største bakken vi kunne finne og i bare Shorts.Endte med en skikkelig velv i bunn av bakken.Så ut som ett stort skrubbsår glassert i sand.Det sved bra kan du si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en noe smertefull opplevelse for ett par år siden.

Jeg holdt på på kjøkkenet og skulle lage en sterk gryte av noe slag. Brukte tørket hel piri piri Slike

Jeg knuste piri piri`n i hånden og hadde den oppi gryta.

Da jeg noen minutter senere skulle på do (late vannet), glemte jeg å vaske hendene.

Grep tak i snabben og gjorde det jeg skulle. Mens jeg gjorde mitt, begynte det å svi. Det begynte å svi noe grønnjævlig. Overdriver ikke når jeg sier at jeg sto med dusjstrålen planta i rettning skrotum i 15-20 min.

Dette er nok ikke noe i motsettning til avrevne leddbånd o.l, men det er deffinitivt ikke å anbefale. Hvis ikke man har en fettisj for smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke mennesker her :)

Vet ikke helt hvordan min liste skal rangeres, utover at hjertesmerte er verst :)

* 3 brekte tær. På midterste var ytterste leddet flyttet inn ved siden av det første. Vet ikke hva som var verst, å gjøre det eller å få det dratt på plass av en lege som var gniten på bedøvelsen

*Ryggen. Å bruke 3t på å flytte seg fra senga til gulvet sier det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fjerning av en visdomstann. Smertene i ettertid var sinnsyk.

2. Betennelse i en tann som nettopp var rotfyllt.

3. Gikk så salig på trynet på sykkel da jeg var guttunge og skrubbet begge knærne fri for hud og kjøtt.

Ellers påstår Merete at vi mannfolk er noen pyser. Dere mannfolk skulle gått gjennom en fødsel sier hun. Mulig hun har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart ja... har tydeligvis levd et ganske fredelig liv... kanskje bortsett fra i hoppbakken;

1) Tippet rundt i 50metersbakken i Linnerudkollen. Røsket skuldra ut av ledd, og leddkula var over fem cm ute av posisjon. Grusomt smertefullt. I bilen på vei fra bakken til legevakta hogg det til for hver j***** veidump... Ble dopet ned, og det interessante var at jeg fortsatt kjente smertene, men ble fullstendig likegyldig til de. Merkelig opplevelse. Smertene slapp umiddelbart når legen med stor kraft røsket skulderkula på plass...

2) Skia kantet seg da jeg tryna, og kakket av kragebeinet og bristet to ribbein. Hørte det knase i det jeg traff skia og bakken. Rimelig ekkel lyd for å si det sånn. Kragebeinet var egentlig ikke smertefullt i det hele tatt, kun ubehagelig, og litt begrensende for bevegeligheten i skuldra. Kjørte til og med hjem... Men dagen etter kom smertene i de to bristede ribbeina, og jeg klarte ikke å komme ut av senga på egenhånd.

3) Da jeg var liten fikk jeg sladd på sykkel i relativt stor fart på grusvei. Syklet kun iført shorts, og fikk skrubbsår over mesteparten av kroppen. Måtte plukke ut gruskorn med pinsett... Husker det svei forferdelig, men det er så lenge siden at jeg ikke lenger har noen klar erindring om smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis levd et rolig liv så langt, ikke har jeg blitt skutt eller fått avrevne bein eller leddbånd. Ikke hatt visdomstenner. Ei heller fått trynet knust eller blitt påkjørt av en Volvo 240. Hodepine har jeg annenhvert jubelår og har vært på sykehuset en gang, da for å fjerne en føflekk.

1. Overtråkk. Løp nedover en slak fjellside ved Rogen i Sverige, tråkka over så det knaka i ankelen.

2. Ball i balla. Skudd fra 30 meter, jeg ser tidlig utgangen og gjør med klar for TV-redning. Det som var dumt var at rett før jeg lå horisontalt i lufta så hadde ballen sneia innom en forsvarsspiller og hadde retning familiejuvelene. Vondt, kasta opp..

3. Ramla ned fra et tre som 6-åring. Såvidt jeg husker var det 3 meter ned, men fullt mulig det bare var 1 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernehinnebetennelse. Fikk det i høst, og etter det har jeg tenkt mitt når folk har klaget på "veldig vondt i huet"

Det føltes som om noen tok tak i hjernen min og virkelig klemte til. En særdeles ubehagelig sak ja.

Pluss selvfølgelig når de måtte ta ryggmargsprøve for å være helt sikker på at det var rett med hjernehinnebetennelse..Artig

Endret av nisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller har ingen utpregede lidelser eller sygdommer å klage over, men det var en gang i fjosen husker jeg. For de av dere som har vært i kufjos med båser så har dere sikkert sett denne lille "kleshengeren" med strøm som henger over hver ku. Husker strømapparatet var nytt og litt i overkant innviklet for en ung karmøybu. Er ikke helt sikker hva som var værst av 10k volt i tinningen eller det påfølgende hestesparket i kneet som jeg fikk av kua. Tror kanskje det var siste gang jeg grein. En ting er sikkert; jeg glemmer ALDRI å slå av gamle Strømsatan på veggen lenger.

SMS:

Brant meg på kaffen, at jeg aldri lærer

Prøv å brenne deg på en gloheit Earl Grey, først da vet du hva smerte er!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvilke minner er verst tro...

Bomma på en blokk under trening, og runningback'en som kom bak brukte juvelene mine som trampoline...

Sparra kick-box. Partneren traff NESTEN med et spark, og flytta susp m/innhold omtrent bort på venstrehofta...

Opererte venstrebenet for noen år siden. Den første tiden måtte det holdes/gro åpent og renses hver dag. Siden de smertestillende jeg fikk ikke hjalp, tok jeg de ikke. Det å se og kjenne pekefingeren til pleieren forsvinne til knoken inn i leggen min var ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares...

Ser livet har vært snilt med meg. Har hatt noen influensa-turer hvor jeg har vurdert å ta livet av meg - men har regnet med at det ordnet seg selv i løpet av dagen.

Nå står jeg fremst i vaksine-køen. Jeg er ikke stolt av det, men kommer fortsatt til å gjøre det.

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvilke minner er verst tro...

Bomma på en blokk under trening, og runningback'en som kom bak brukte juvelene mine som trampoline...

Sparra kick-box. Partneren traff NESTEN med et spark, og flytta susp m/innhold omtrent bort på venstrehofta...

Opererte venstrebenet for noen år siden. Den første tiden måtte det holdes/gro åpent og renses hver dag. Siden de smertestillende jeg fikk ikke hjalp, tok jeg de ikke. Det å se og kjenne pekefingeren til pleieren forsvinne til knoken inn i leggen min var ikke noe særlig...

Yay! En likesinnet! Hvilket lag spiller/spillte du på?

Min må være da jeg la en bar legg på eksospotten til en motorsykken som hadde kjørt en stund....den var varm!! På andreplass: Da såret skulle renses med jod og klut. Masse død hud som skulle skrubbes vekk med makt. Var ikke hud igjen på området!! Prosessen ble gjentatt to ganger hver dag i to uker eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sitte på tribunen når Cantona scora vinnermålet i FA-cupfinalen 1996. Satt til alt overmål sammen med en ihuga Unitedsupporter. :D

2. Røk akillessena. Ikke all verden når det smalt men når tre ferske leger hadde moro av å kjenne på baksiden av ankelen hvor sena skulle ha vært svartna det rimelig greit!

3. Skuldra ut av ledd var heller ikke særlig snadder!

Røket et utall leddbånd og brukket både armer og ben men det blir lett kiling sammenlignet med de tre på topp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Skjønner at jeg har levd et rolig liv jeg og :D

Et par ting går igjen:

1. Forsyvning av T-12 virvelen i ryggen. Mer eller mindre sengeliggende fra juni - november. Svømte i en litt kald elv etter å ha spilt fotball, kjente plutselig en litt kald følelse nederst i ryggen og fem min etterpå lå jeg rett ut på bakken. Før jeg ble hentet og kom meg hjem så kastet jeg opp av smertene. Aldri vært så glad i en lege som da hun kom hjem til meg og ga meg en sprøyte Voltaren rett i skinka. Kunne ha giftet meg med henne der og da :)

2. Rotfylling uten bedøvelse. Jekselen hadde delt seg og tannlegen var redd for at han ikke ville klare å få ut 100% av nervene hvis jeg var bedøvet og ikke kunne fortelle når smertene avtok. Overdriver ikke hvis jeg sier at jeg stod i bue light og tårene fosset da han tok de første skru-takene med hva-enn de nå bruker for å fjerne nerver. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Knekt jeksel med påfølgende betennelse i kjeven, tok tre dager før jeg fikk komme inn hos tannlegen. Det "morsomste" minnet fra de tre dagene jeg satt hjemme dopa på smertestillende og sovemedisin var da beina sviktet under meg når jeg sto å pissa, klarte ikke å stoppe så jeg var nok et pent syn der jeg lå.

2. Når tannlegen pirka i den knekte tanna, husker ikke så mye men har noen vage minner om at jeg grein, slo rundt meg og generelt oppførte meg som en treåring.

3. Mange lumbagotilfeller, det verste var vel den gangen jeg holdt på å svime av hver gang drosjen traff en hump i veien på tur til legevakta.

4. Brystvortepiercing, skulle egentlig vært på 2 plass men var jo frivillig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priceless :lol:

Kan jo legge til at i fallet knuste jeg en skittentøyskurv og slo albuen mot badekaret, litt merkelig å slå seg så hardt og ikke kjenne noe av det.

5. Mista ei skrustikke på stortåa, traff med et spisst hjørne så det gikk hull i neglen.

6. Har knekt/bristet flere ribbein under idrett og lek men det vondeste var vel den gangen jeg knakk ett under en seriøs hostekule.

7. Glei av pedalen på en alt for stor sykkel og fikk foten inn i framhjulet, det vondeste var egentlig å gå på trynet uten å rekke å ta seg for når sykkelen velta rundt etter "bråbremsinga".

Edit: Nr. 5 og 7 skjedde med ett års mellomrom og førte begge til at jeg måtte stå over viktige kamper i skolecupen i fotball.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at i fallet knuste jeg en skittentøyskurv og slo albuen mot badekaret, litt merkelig å slå seg så hardt og ikke kjenne noe av det.

5. Mista ei skrustikke på stortåa, traff med et spisst hjørne så det gikk hull i neglen.

6. Har knekt/bristet flere ribbein under idrett og lek men det vondeste var vel den gangen jeg knakk ett under en seriøs hostekule.

7. Glei av pedalen på en alt for stor sykkel og fikk foten inn i framhjulet, det vondeste var egentlig å gå på trynet uten å rekke å ta seg for når sykkelen velta rundt etter "bråbremsinga".

Edit: Nr. 5 og 7 skjedde med ett års mellomrom og førte begge til at jeg måtte stå over viktige kamper i skolecupen i fotball.

He he.. Det er du og Marve Fleksnes :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Glemte en.

En slange inn i urinblæren for å fylle den opp med en eller annen slags væske. Når blæra var fyllt helt opp, (har aldri vært så treng) kjørte legen en sak igjennom slangen med kamera på. Denne ble dyttet rundt i den sprengte blæra mi.

Trenger vel ikke å si hvor slangen ble dyttet inn.

Var ikke så godt å gå på do noen dager etter heller.

Hvis du ler av dette er du en ond person.

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! En likesinnet! Hvilket lag spiller/spillte du på?

Prøvde forgjeves å stille lag i Nedre Glomma-regionen. Håpløst. Trente med Fredrikstad Eagles, Sarpsborg Wolverines og Kolbotn Kodiaks. Er vel 12 år siden nå.

Ble mye smertefulle episoder på fotballen. Kan ta med en for en kompis, under trening.

Jeg var liten og lett, og taklet alltid lavt. Denne fyren fikk det for seg at han skulle hoppe over meg når jeg taklet. Resultatet var at jeg traff i lårhøyde, og på vei rundt i luften ble han truffet av en lineback på rundt 110kg. Brist i noen ribbein og vondt som h*****e. Resten av kvelden brukte vi på å fortelle vitser og få han til å le....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.