Gå til innhold
Fiskersiden

Det er sommer og det er sol :)


westside
 Share

Recommended Posts

Endelig er det tidlig sommer dere - solen varmer, pollen river i nesa til de allergiske (som meg), klærne på kroppen blir lettere, måkene er hekkegale på taket, vask og av hus/varanda står til, utepils på nyvasket varanda hører med og Horngjelen biter like kjært som Makrellen :)

53564_s.jpg

Så hvorfor ikke ta en tur i det nydelig været tidlig på morgenen, nå som man endelig er ferdig med vårpussen og polering av bil og den slags - en tur til hotspot'en for Sjøørret. Mulig det er noe sent for den der ute nå, men kan jo se om den er hjemme i bukta på Storøya, så litt duppmeite med kaffekoppen er ikke å forakte :ninja:

Storøya er et nydelig lite sted bare noen steinkast fra der jeg bor. Veldig idyllisk og med fluepiskere som vader rundt øyene med håpefull konsentrasjon, rådyr og fasaner som trasker rundt i skogkrattet og sauer som breker i det fjerne. Og så meg da, med duppene i vannet og stirrende øyer i håp om at de skal trekkes under vann ^_^

53562_s.jpg

53563_s.jpg

53566_s.jpg

Men ingen SØ ville på land idag, mistet dessverre en kilos utgave rett ved land men pytt pytt. Horngjelen var utrolig aktiv og i mangfold ellers. Men det gjør vel ingenting når det bare er en nytelse å komme seg ut på tur nå som varmen endelig har tatt tak og sola har funnet sin rette plass på himmelen :)

53568_s.jpg

53567_s.jpg

Det ble en liten haug av disse merkelig slangefiskene med nebb før turen vente hjem igjen, de er jo igrunn ganske så festlige der de hopper og herjer i enden av snøret.

Så nå er det jobb de to neste dagene og så er det bare å glede seg til helgen med en fin fordeling av kystmeite og duppmeite :) God sommer videre alle sammen :)

Endret av westside
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport. Var ute mandag kveld til 23 og opplevde aktivitet i overflata både fra torsk,småååsei, ørret og horngjel og da er kvelden redda selv om sluttresultatet ble null. Satte ut en torsk og flyndra mi.

Til nordlendingen(er det selv). Hvis du er en av dem som etter et par tropedager i nord sier "Bi det varmar no så fløtte æ sørover" vil jeg si at nå kan du angre på at du lot være. Men jeg lengter mange ganger opp til all fisken..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.