Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere


Tequila
 Share

Recommended Posts

Gratulerer så mye til dere som har vunnet wobblere i konkurransen RR-produsenten har holdt i sommer. Og ære være ham som holder det han har lovet.

Som flere her på tråden kjenner til ble det holdt en konkurranse i fjor sommer av produsenten av Turduswobblere, lagt ut her på forumet av PerH som trådstarter og mellommann. Den som fikk den største laksen på Turduswobbler skulle få en premie bestående av 10 Turduswobblere + at 5 innsendte lakser skulle bli uttrekt for en premie på en wobbler. Noen lakser ble innmeldt i løpet av sommeren, og i slutten av september (fremdeles i fjor) gikk Turdusprodusent Hannu ut på tråden med melding om at vinnerne skulle bli annonsert på tråden i slutten samme uke. Etter det har det vært taust fra den kanten.

Etter å ha foretatt en etterspørring av status i konkurransen mot PerH gjennom PM, var tilbakemeldingen at Hannu hadde fått problemer ifm rehabilitering av huset og dette hadde blitt mer omfattende enn forutsatt. Samtidig (mars i år) kom meldingen om at Hannu skulle slutte med produksjon av wobblere, men han skulle foreta produksjon av allerede bestilte wobblere og også wobblere som skulle gå til premiering i konkurransen fra sommeren før. Så ble det igjen veldig stille fra den kanten.

For et par måneder siden var Team 50 lbs inne på temaet om man kunne stole på om man fikk premier fra konkurranser avholdt av finske wobblerprodusenter her i denne tråden mtp manglende premiering fra fjorårets konkurranse. RR-produsenten svarte på dette innlegget og har i ettertid holdt ord. PerH svarte også uten at det kom fram noe nytt vedrørende Turduskonkurransen. Ballen om manglende offentliggjøring av vinnere ble ikke tatt.

Og her er vi ved sakens kjerne - ingen liker å bli holdt for narr. Heller ikke jeg. Hvis man tar på seg en oppgave med å invitere til en konkurranse gjennom å starte en tråd om dette, må også løpet kjøres ut ved informasjon til deltagerne om ståa og hva som er/ikke er i kjømda. Å henvise mot Hannu holder ikke da jeg tviler på at han leser dette forumet og langt mindre forstår hva som skrives her.

Du, PerH, har som trådstarter et informasjonsansvar ovenfor deltagerne om det er noe premier i vente eller om vi har blitt holdt for narr det siste året. Jeg forventer at du tar kontakt med Hannu for å få status, og viderebringer svaret her på tråden slik at deltagerne er oppdatert om man har noe i vente eller ikke. Jeg regner med at du kjenner Hannu og ikke tok på deg rollen som mellommann ved en tilfeldighet. Ingen har et skrikende behov for nye wobblere, heller ikke jeg. Men den manglende avklaringen av konkurransen har blitt et lite gnagsår som ikke forsvinner og som jeg vil ha lukket med et endelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nidelvfisker - jeg er totalt uenig med deg - vil bare ha sagt det.

Å "henge ut" PerH fordi han ikke har ordnet opp i dette, synes jeg var totalt unødvendig. Selv om han var mellommann så kan vel ikke han noe for at ikke Turdus "gjør opp for seg". Skal han reise over til Finland og riste av han noen wobblere eller?

Vaaput - Wäylä rocks :P glad jeg har noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er vi ved sakens kjerne - ingen liker å bli holdt for narr. Heller ikke jeg. Hvis man tar på seg en oppgave med å invitere til en konkurranse gjennom å starte en tråd om dette, må også løpet kjøres ut ved informasjon til deltagerne om ståa og hva som er/ikke er i kjømda. Å henvise mot Hannu holder ikke da jeg tviler på at han leser dette forumet og langt mindre forstår hva som skrives her.

Du, PerH, har som trådstarter et informasjonsansvar ovenfor deltagerne om det er noe premier i vente eller om vi har blitt holdt for narr det siste året. Jeg forventer at du tar kontakt med Hannu for å få status, og viderebringer svaret her på tråden slik at deltagerne er oppdatert om man har noe i vente eller ikke. Jeg regner med at du kjenner Hannu og ikke tok på deg rollen som mellommann ved en tilfeldighet. Ingen har et skrikende behov for nye wobblere, heller ikke jeg. Men den manglende avklaringen av konkurransen har blitt et lite gnagsår som ikke forsvinner og som jeg vil ha lukket med et endelig svar.

Hannu er "Turdus" på forumet her og kan lese sidene gjennom oversettelsesprogrammer. Siden jeg er bedre i Norsk enn Hannu, spurte ham meg om jeg kunne legge ut konkurransen og reglene for ham siden ikke alle behersker engelsk like godt. Jeg oversatte så det hele og rykket det inn på forumet fordi jeg syntes ideen om å ha en uhøytidelig konkurranse var god!

Der slutter også mitt ansvar. Hannu har trukket ut vinnerne for lengst og de er informert om dette gjennom meg etter purring fra meg på hvem som egentlig var vinnerne, siden Hannu tydeligvis ikke postet dette selv. Etter dette har det tydeligvis ikke skjedd noe. Dette er beklagelig, men er et forhold som ikke angår meg, men derimot et forhold mellom produsent som utlyser konkurransen og vinnerne. At jeg har vært mellommann i mail-korrespondanse er fordi jeg syntes hele greia var sterkt beklagelig og prøvde å få noen svar på hvorfor ikke premier var sendt. Jeg distribuerte mailadressene til Hannu så snart han hadde trukket vinnere for å lette korrespondansen, men informerte også om PM systemet her på Fiskersiden. Jeg har dermed gjort (mer!) enn det som var mitt ansvar her. Jeg har nemlig INTET ansvar for enda noen runder med purringer på distribusjon av premiene - dette er ene og alene Hannus ansvar!

At du forventer ditt og datt er en ting, at jeg strengt tatt ikke er ansvarlig for selve konkurransen og premiene her er en helt annen sak. Mitt "ansvar" for dette er over. Kan ikke tvinge Hannu til å ordne opp. Jeg har hjulpet Hannu med det vi hadde avtalt, han har det han trenger (til og med postadressen din!), så om han velger å rote det til for seg selv og dermed skjemme seg ut er langt utenfor det jeg kan lastes eller overlates ansvaret for. Anbefaler derfor at dere ordner dette dere imellom. Du har mailadressen, hvis ikke så purr selv på: turdus@luukku.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der slutter også mitt ansvar. Hannu har trukket ut vinnerne for lengst og de er informert om dette gjennom meg etter purring fra meg på hvem som egentlig var vinnerne, siden Hannu tydeligvis ikke postet dette selv. Etter dette har det tydeligvis ikke skjedd noe. Dette er beklagelig, men er et forhold som ikke angår meg, men derimot et forhold mellom produsent som utlyser konkurransen og vinnerne. At jeg har vært mellommann i mail-korrespondanse er fordi jeg syntes hele greia var sterkt beklagelig og prøvde å få noen svar på hvorfor ikke premier var sendt. Jeg distribuerte mailadressene til Hannu så snart han hadde trukket vinnere for å lette korrespondansen, men informerte også om PM systemet her på Fiskersiden. Jeg har dermed gjort (mer!) enn det som var mitt ansvar her. Jeg har nemlig INTET ansvar for enda noen runder med purringer på distribusjon av premiene - dette er ene og alene Hannus ansvar!

Her er vi på selve grunnlaget for at jeg skrev innlegget i går - "Hannu har trukket ut vinnerne for lengst og de er informert om dette gjennom meg etter purring fra meg på hvem som egentlig var vinnerne, siden Hannu tydeligvis ikke postet dette selv".

For egen del har jeg ikke mottatt noe info om at jeg har vunnet noe som helst hverken gjennom e-post eller PM - rart mtp. at jeg meldte inn 3 lakser og også den største gjennom forumet. Det som gjør det hele usikkert var at det også ble åpnet for direkte innmelding til Hannu, og jeg har naturlig nok ingen kjennskap til om større laks ble meldt inn på den måten.

Men hvordan er det med dere andre som meldte inn lakser til konkurransen, her noen av dere fått melding om premie? Og i såfall hvordan og når?

Slik konkurransen har ble lagt inn og etterhvert utviklet seg, er det ikke enkelt for deltagerne (som meg selv) å vite grensesnittet om hvem som er ansvarlig for hva mellom trådstarter og wobblerprodusent. Det jeg har gått på i innlegget er mangelen på informasjonen ifm avslutningen av konkurransen. At det er Hannu som er ansvarlig for premiene er det derimot ingen tvil om. Kanskje har dette at du har vært aktiv med å svare på spørsmål gjort at jeg har tillagt deg større ansvar for konkurransen enn det du i utgangspunktet hadde tenkt selv. Ut i fra ditt innlegg tolker jeg også at dere har mindre kontakt med hverandre enn det jeg hadde fått inntrykk av.

Det jeg konkret har vært ute etter er hva Hannu har sagt til deg vedr. levering av wobblere til vinnerne når du har purret etter at produksjonen kom i gang igjen utpå vårparten i år. Hvis den da kom i gang?

Problemet ser da ut til å ligge i Finland, og slik jeg ser det , med stadig mindre sjanse for at vinnerne av konkurransen noen gang får tilsendt noen wobblere etterhvert som tiden går.

Det er synd at noe som i utgangspunktet skulle være en positiv gladsak ender opp i en kjip opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at noe som i utgangspunktet skulle være en positiv gladsak ender opp i en kjip opplevelse.

Synd at det har blitt sånn, men det berettiger allikevel ikke din post mot PerH - etter min mening burde en unnskyldning vært på sin plass.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik konkurransen har ble lagt inn og etterhvert utviklet seg, er det ikke enkelt for deltagerne (som meg selv) å vite grensesnittet om hvem som er ansvarlig for hva mellom trådstarter og wobblerprodusent. Det jeg har gått på i innlegget er mangelen på informasjonen ifm avslutningen av konkurransen. At det er Hannu som er ansvarlig for premiene er det derimot ingen tvil om. Kanskje har dette at du har vært aktiv med å svare på spørsmål gjort at jeg har tillagt deg større ansvar for konkurransen enn det du i utgangspunktet hadde tenkt selv. Ut i fra ditt innlegg tolker jeg også at dere har mindre kontakt med hverandre enn det jeg hadde fått inntrykk av.

Det jeg konkret har vært ute etter er hva Hannu har sagt til deg vedr. levering av wobblere til vinnerne når du har purret etter at produksjonen kom i gang igjen utpå vårparten i år. Hvis den da kom i gang?

Problemet ser da ut til å ligge i Finland, og slik jeg ser det , med stadig mindre sjanse for at vinnerne av konkurransen noen gang får tilsendt noen wobblere etterhvert som tiden går.

Det er synd at noe som i utgangspunktet skulle være en positiv gladsak ender opp i en kjip opplevelse.

Du hadde største fisk og vant hovedpremien (ti wobblere i treeske), mens den lille gutten, Birk, ble trukket ut blant bildene som "trøstepremie" (fem wobblere). Hannu har mail- og postadresser til både deg og Birk. Han skulle lage wobblerne, legge ut bilder av premiene og presentere vinnerne, men intet har tydeligvis skjedd. Da må du klandre Hannu - ikke meg!

Etter dette har jeg hatt forespørsler fra andre om det samme, altså avvikling av en konkurranse her inne - men jeg har sagt nei til å være mellommann. Uberettiget kritikk som dette gidder jeg bare ikke å forholde meg til, så dette må de for fremtiden arrangere og ordne selv hvis de er interesserte, slik som RR (Lasse Pauhe) nettopp så elegant gjorde. Har mottatt premiene allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde største fisk og vant hovedpremien (ti wobblere i treeske), mens den lille gutten, Birk, ble trukket ut blant bildene som "trøstepremie" (fem wobblere). Hannu har mail- og postadresser til både deg og Birk. Han skulle lage wobblerne, legge ut bilder av premiene og presentere vinnerne, men intet har tydeligvis skjedd. Da må du klandre Hannu - ikke meg!

Tequila og PerH snur problemstillingen helt på hodet. Hva Tequila i det hele tatt har med om Nidelvfisker skal be om unnskyldning er nå en ting. Jeg anbefaler PerH å ligge lavt i terrenget. Nidelfisker sine innlegg er åpenbart berettiget.

Fakta er følgende:

1) Det er lyst ut en offentlig konkurranse på Fiskersiden.

2) PerH fremstår som mellommann/utlyser for konkurransen.

3) Fiskere har trodd at konkurransen er reell og har levert inn materiale, bilder og brukt tid.

4) De opplysningene som NÅ har kommet frem i sitatet over er helt nye. Jeg har tidligere etterlyst det og det har frem til nå ikke kommet frem noen resultatliste. Listen kommer nå etter omfattende press.

5) Premiene er ikke levert.

Dette er direkte pinlig for de involverte, og tendenterer til det ulovlige. Faktum er at Forumet har blitt brukt til å lyse ut en konkurranse hvor det kun etter omfattende press er produsert resultatliste og det pr dags dato, over ett år etter, ikke er levert en eneste premie.

Du har lyst ut konkurransen PerH, ikke Hannu, og om historien du har beskrevet ovenfor er riktig, (at du ikke har hatt noe å tjene på det), har du vært både uforsiktig, dum og naiv. Det følger åpenbart et ansvar med å lyse ut offentlige konkurranser.

Det hører med til historien at jeg advarte Nidelvfisker på forhånd. "Aldri i verden om det blir gitt ut en slik premie", sa jeg. "Dette er for godt til å være sant, og da er det gjerne ikke det", fortsatte jeg. Nidelfisker som foruten å være storfisker, er en snill og godhjerta fyr, repliserte: "Nei, det må da værra rett, de e da hainn PerH som har lyst ut".

Helt til det siste har Nidelvfisker hatt den tilliten til PerH at han skal ordne opp. Det synes jeg jaggu du skal gjøre PerH, om du så må sette deg på flyet til Finland!

Jeg ber også med dette moderator for Forumet om å se på saken. Skal det være anledning til å lyse ut offentlige konkurranser på Fiskersiden helt uten ansvar og konsekvenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila og PerH snur problemstillingen helt på hodet. Hva Tequila i det hele tatt har med om Nidelvfisker skal be om unnskyldning er nå en ting. Jeg anbefaler PerH å ligge lavt i terrenget. Nidelfisker sine innlegg er åpenbart berettiget.

Fakta er følgende:

1) Det er lyst ut en offentlig konkurranse på Fiskersiden.

2) PerH fremstår som mellommann/utlyser for konkurransen.

3) Fiskere har trodd at konkurransen er reell og har levert inn materiale, bilder og brukt tid.

4) De opplysningene som NÅ har kommet frem i sitatet over er helt nye. Jeg har tidligere etterlyst det og det har frem til nå ikke kommet frem noen resultatliste. Listen kommer nå etter omfattende press.

5) Premiene er ikke levert.

Dette er direkte pinlig for de involverte, og tendenterer til det ulovlige. Faktum er at Forumet har blitt brukt til å lyse ut en konkurranse hvor det kun etter omfattende press er produsert resultatliste og det pr dags dato, over ett år etter, ikke er levert en eneste premie.

Du har lyst ut konkurransen PerH, ikke Hannu, og om historien du har beskrevet ovenfor er riktig, (at du ikke har hatt noe å tjene på det), har du vært både uforsiktig, dum og naiv. Det følger åpenbart et ansvar med å lyse ut offentlige konkurranser.

Det hører med til historien at jeg advarte Nidelvfisker på forhånd. "Aldri i verden om det blir gitt ut en slik premie", sa jeg. "Dette er for godt til å være sant, og da er det gjerne ikke det", fortsatte jeg. Nidelfisker som foruten å være storfisker, er en snill og godhjerta fyr, repliserte: "Nei, det må da værra rett, de e da hainn PerH som har lyst ut".

Helt til det siste har Nidelvfisker hatt den tilliten til PerH at han skal ordne opp. Det synes jeg jaggu du skal gjøre PerH, om du så må sette deg på flyet til Finland!

Jeg ber også med dette moderator for Forumet om å se på saken. Skal det være anledning til å lyse ut offentlige konkurranser på Fiskersiden helt uten ansvar og konsekvenser?

Man skal skjøtte godt om sine venner, men her trør du så jævlig feil. Har sendt en rekke e-mails til Hannu, forklart ham situasjonen, gitt ham de nødvendige e-poster og postadresser. Hannu vet også utmerket godt om og kan bruke PM systemet på forumet her, noe jeg har forklart i detalj og korrespondert med Hannu på. Han har sagt en rekke ganger at han skulle ordne opp både i tråden og ved å få sendt premiene til sine rettmessige, nye eiere. Fortell meg nå - hva mer kan jeg egentlig gjøre? Vinnere er kåret av Hannu, han har alle opplysninger han trenger og mer til, men han sender tydeligvis ingen ting. Kan jeg lastes for det?

Ordne opp? Dra til Finland? Anbefaler at du holder helt kjeft om ting du ikke har peiling på. Dette ble en vanskelig sak for meg også - som jeg etter en rekke tidligere handler med Hannu aldri hadde regnet med ville oppstå. Men erstatningsansvar - ikke drit deg ut!

Et utdrag av korrespondansen per PM med din venn skulle vel tydelig tilkjennegi at Nidelvfisker har fått beskjed og skjønt at han er vinneren. Han lurer på modeller og litt annet han evt kunne ønske seg i premie og jeg forklarer at Hannu sa han skulle lage noen helt spesielle til vinnerne. Til slutt får Nidelvfisker e-postadressen for å kunne korrespondere direkte med Hannu. Case closed!

108100_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...3530/108100.jpg

For ytterligere å bekrefte dette, screen garbbet jeg GMail korrespondansen i siste purrebrev til Hannu, der tittelen var "Turdus competition" og jeg innledet hele korrespondansen med "Hannu - you have to do something about this very fast!". Deretter ga jeg ham linkene til konken, minte ham på hvem han selv hadde kåret som vinnere og detaljene rundt fangsten slik at det skulle bli lettest mulig for ham å rekapitulere hele greia og ordne opp i rotet selv.

Hvis dere ikke er for nærsynte og sutrete, anbefaler jeg å lese Hannus svar meeeeget nøye:

"I have just start to paint wobblers and i put those new one's to prices. 5 small ones and 5 new ones (made from Joonas bodies). I paint them to me, but i have 10 bodies wich are base coated so i can send them someday next week.

Send me winners e-mail so i write to him."

Etter dette var jeg sikker på at Hannu tok affære og purret ikke mer, han sier jo selv han skal sende dem neste uke å ta kontakt med Geir. Er dere fornøyde nå, eller vil dere ha kopier av all korrespondanse? Tidligere purringer kanskje? Hvor langt ut i idiotiet skal vi egentlig ta denne saken?

Oss presumptive Gentlemen i mellom - mitt inntrykk av dere begge kunne fortjent noen nord-norske gloser, men de vil uansett ikke gjengis her!

108101_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...3531/108101.jpg

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila og PerH snur problemstillingen helt på hodet. Hva Tequila i det hele tatt har med om Nidelvfisker skal be om unnskyldning er nå en ting. Jeg anbefaler PerH å ligge lavt i terrenget. Nidelfisker sine innlegg er åpenbart berettiget.

Hvorfor han skal be om unnskylding - må jeg virkelig forklare det :thumbsup:

En annen ting er at jeg sikkert ikke skulle blandet meg opp i dette, har jo ikke noe med det. Men det er ikke første gang jeg forsvarer uskyldige (eller som jeg mener er uskyldig) og det kommer ikke til å bli siste gang.

Forstår ikke hvorfor personer skal bli uthengt fordi de ønsker å være til hjelp.......... kan aldri tenke meg at PerH har hatt egen vinning på dette, hvis jeg tar feil skal jeg be dere om unnskylding. For ordens skyld - jeg kjenner kun PerH gjennom denne siden + ett par tre telefoner. Har aldri møtt han!

Hvis dere føler at jeg har tråkket over streken så beklager jeg det og håper at vi allikevel er venner når vi møtes ved elvebreddeen :rolleyes: men trekker ikke tilbake det jeg mener, hvis ikke noe annet kommer frem.

Ha en flott helg og jeg kan gjerne finne på ett par wobblere som plaster på såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor personer skal bli uthengt fordi de ønsker å være til hjelp.......... kan aldri tenke meg at PerH har hatt egen vinning på dette, hvis jeg tar feil skal jeg be dere om unnskylding. For ordens skyld - jeg kjenner kun PerH gjennom denne siden + ett par tre telefoner. Har aldri møtt han!

Correctamundo - Hannus forslag, jeg hjelper til med forumsbiten fordi jeg tenkte dette kunne bli interessant for forumbrukerne - selvsagt fullstendig vederlagsfritt!

Wobblere som plasetr på såret - ikke f... om det kommer noe herfra. Ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur frekk går det an at bli!

Ja, Dan det kan du lure på - jeg er ihvertall sjokkert....... Gir et litt annet bilde av personer jeg har møtt det her.

Har faktisk vurdert å skrive mye nå, men fant ut at med 6 halvlitere under belte, kanskje det ikke var så lurt..... så skal prøve å holde meg rolig mens jeg heller nedpå en til :rolleyes:

Og til de som savner det jeg har lovet (gutsing og ett par hemmeligheter - blant annet Karleif - beklager) så nærmer det seg nå. Nightmare September er over - kofferten er endelig satt på loftet og jeg har noen hjemmedager igjen. God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble såpass forbannet nå at jeg lette videre i en mailbox som er så full at den griner piksler, for å få en slutt på dette tullet. Screen Garbberen tar bare det som står på skjermen, dessuten er det en del korrespondanse som er privat og en del vedlegg amed lakse-, hunde- og husbilder. Nå vel, se gjennom utklippene og ta gjerne stilling til om jeg var mitt arrangøransvar bevisst, team50lbs?

Les dette grundig:

108116_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...3536/108116.jpg

...og oppfølgeren sendt den 18.09.2009 etter at intet skjedde i tråden resulterte i dette svaret:

108117_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...3537/108117.jpg

...før den bekreftelsen jeg ventet på endelig kom:

108118_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...3538/108118.jpg

På hvor mange måter kan "...before I write up results" egentlig tolkes?

Siden har jeg skrevet mange mail og fått omtrent samme unnskyldende svar og at han skulle gjøre noe med det. Nidelvfisker er informert hele veien, selv om detaljene om dybden i hva "...winter was horrible..." egentlig gikk ut på for Hannus del ikke angår hverken vinneren i konken eller offentligheten ellers (sitatet er fra utklippet i min forrige post).

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utdrag av korrespondansen per PM med din venn skulle vel tydelig tilkjennegi at Nidelvfisker har fått beskjed og skjønt at han er vinneren. Han lurer på modeller og litt annet han evt kunne ønske seg i premie og jeg forklarer at Hannu sa han skulle lage noen helt spesielle til vinnerne. Til slutt får Nidelvfisker e-postadressen for å kunne korrespondere direkte med Hannu. Case closed!

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å kommentere denne saken ytterligere da jeg ser på den som en ganske tapt sak med hensyn til premiering.

Men for informasjonens skyld gjør jeg det likevel.

Først dette med refereringen av angjeldende PM. Du utelater behørig første del av denne, og jeg tar den derfor inn her:

Turduswobblere - konkurranse

user_green.pngNidelvfisker user_popup.png

  • <LI class=avatar>
av-20551.jpg <LI class=title>Medlem bullet_black.pngbullet_black.png

  • Gruppe: Medlemmer
  • Innlegg: 89
  • Ble medlem: 17-april 09
  • Gender:Male
  • Location:Trondheim

Sent 02 mars 2010 - 21:44

Hei

Jeg ser av auksjonen du nettopp har lagt ut at Turdus har sluttet å lage wobblere. Utrolig synd det da jeg hadde håpet å kunne skaffet meg flere farvealternativer av T7-modellen - det har som kjent ikke vært salg gjennom web-siden det siste halvåret.

Jeg regner med at konkurransen som ble initiert av deg og produsenten blir stående resultatløs og ble slik sett igangsatt på et dårlig fundert grunnlag. Også mht. at produsenten skulle gå i gang med husbygging rett over sommeren i fjor. Jeg vet jo ikke hvordan dere samsnakket på forhånd vedr. å sette igang en slik konkurranse, dere vet bare selv om hvem som var initiativtager. For alt det jeg vet er du bare mellommann fordi produsenten ikke behersker norsk?

Det er selvfølgelig ingen som har tapt noe på å sende inn bidrag, men du vet, man hadde jo visse forventninger da med største laks innmeldt til konkurransen. Skuffelsen er faktisk ganske stor!

Jeg er ikke ute etter å drite ut noen (derfor denne PMen i stedet for å gå ut på tråden), men regner med at du selv går ut på tråden og "avslutter" konkurransen på en passende måte.

mvh

Geir

user_green.pngPerH user_popup.png

  • <LI class=avatar>
av-3295.jpg <LI class=title>Superbruker bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png

  • <LI class="mini_friend_toggle is_not_friend" id=friend_52270_3295>
user_add.pngemail_open.png

  • Gruppe: Medlemmer
  • Innlegg: 2.600
  • Ble medlem: 16-oktober 06
  • Gender:Male
  • Location:Bergen
  • Interests:Fiske, Jakt, og forvaltning..!

Sent 02 mars 2010 - 22:04

Hannu kom i en fortvilet situasjon med huset. Det skulle bare skiftes noe på badet. Men råte hadde spredt seg i hele kåken, inkl verkstedet i kjelleren som måtte "evakueres". Hannu var ikke klar over hvor dårlig huset var, så han var ferdig med alt dette røret først for noen dager siden.

Jeg initierte ikke konkurransen, som var Hannus ide, men sa til Hannu at jeg kunne administrere selve tråden. Da visste vi lite om at verkstedet ikke kunne brukes. Hannu skal nå innrede verksted i garasjen. Da vil han produsere opp restordre - og konkurransewobblere, slik at premien din vil komme før sesongen starter!

At Hannu selv burde skrevet i tråden og forklart alt dette er en annen sak. Det må han ta på sin kappe!

Per Life is like a pubic hair on a toilet seat, sooner or later you get pissed off...

user_green.pngNidelvfisker user_popup.png

  • <LI class=avatar>
av-20551.jpg <LI class=title>Medlem bullet_black.pngbullet_black.png

  • Gruppe: Medlemmer
  • Innlegg: 89
  • Ble medlem: 17-april 09
  • Gender:Male
  • Location:Trondheim

Sent 02 mars 2010 - 22:25

Takker for tilbakemelding.

Ofte har ting sin naturlige årsak som forhindrer eller forsinker et prosjekt (eller konkurranse), og som du også selv skriver så burde han (eller kanskje du på vegne av ham) bare gått ut på tråden og forklart situasjonen. I allefall jeg ville hatt stor forståelse for den manglende avslutningen av konkurransen.

Men gleder meg hvis det kommer noen wobblere.

Geir

PM-referanse slutt

Det går fram her at jeg allerede i mars hadde avskrevet ev. premiering fra konkurransen, men stiller noen betimelige spørsmål rundt konkurransen og avslutningen av denne. Du forklarer situasjonen greit om hva som har forsinket det hele, noe jeg har forståelse for. Men du skriver også at du tok på deg jobben med å administrere selve tråden, og det er her mitt ankepunkt om dårlig kommunikasjon kommer inn.

For meg som deltager spiller det ingen rolle hvem fra arrangørhold som informerer bl.a. om vinnerne av konkurransen i tråden. Men det bør i allefall gjøres uten at det bare henvises mot en annen av arrangørene. At det også burde vært informert til vinnerne om forsinkelser pga. husproblemene uten at dette kommer opp som et resultat av ovenstående PM synes jeg også hadde vært på sin plass. Hadde det kommet ut noe informasjon i det hele tatt hvis jeg ikke hadde etterspurt dette i denne PMen?

Resten av denne PM-konversasjonen har du tatt inn i innlegget ditt. Og ja, det gir en sterk indikasjon om at jeg har vunnet førsteprisen uten at dette betyr noen verdens ting nå. Jeg kommer ikke til å ta kontakt med Hannu for å gnåle ytterligere om wobblere (har ikke vært i kontakt med han tidligere, heller).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tar inn din korrespondanse med Hannu, for uten å dokumentere at du har gjort en innsats for å fremskaffe premiene. Jeg tviler egentlig ikke på at du har gjort en innsats for at premiene skulle bli sendt ut, men da korrespondansen er over et halvt år gammel bringer ikke den noe nytt inn i saken.

Nei, jeg regner dette som en tapt sak, men noe har man kanskje noen og enhver lært av den: Man må aldri ta på seg en rolle som mellommann på vegne av noen man ikke kjenner. Det gir bare kjeft hvis ting ikke går etter planen og lite kred. hvis ting går som planlagt.

Om Team50lbs sitt innlegg er så veldig frekt synes jeg egentlig ikke da det stort sett oppsummerer fakta, men en del av argumentasjonen er selvfølgelig godt spisset.

Til Tequila: Ja, jeg kan godt beklage uttalelser hvis jeg i ettertid synes de er urimelige eller feilaktige. Men i denne saken beklager jeg egentlig bare at jeg meldte inn laksene til konkurransen da det ikke har kommet noe godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrespondansen gjengis for at det sås tvil om min integritet i en sak jeg finner sterkt beklagelig. Kompisen din kommer med såpass mye løskrutt at det lett kan misforstås, derfor fortjener forummedlemmene å se hva som egentlig har foregått slik at de kan dømme selv. Har gjort mitt og vel så det i forhold til konkurranse og premiering så jeg tror det er klart for alle hvor ansvaret ligger, kjære Nidelvfisker. Men det var du meget godt informert om underveis, selv om jeg ikke visste at Hannu ikke hadde tatt kontakt. Jeg har gjort en ryddig jobb i forhold til Hannu og mitt ansvar i dette!

Vinneren av konken er ganske enkelt den som har tatt største laksen på Turdus wobbler. Kan det bli enklere - var du noensinne i tvil om hvem som vant? Neppe! Faren til gutten som vant trøstepremien ble prompte informert per mail når Hannu i mailen sin hadde utropt ham til vinner. Birk har heller ikke mottat noe, og Hannu har betegnende nok heller ikke tatt kontakt med dem. Erfaringene fra dette narrespillet fra en produsent du var sikker du kunne stole på er som tidligere nevnt årsaken til at jeg har sagt nei når spørsmålet om nye konker med andre wobblermakere har meldt seg. Gjør aldri noe lignende igjen - de får registrere seg her inne og gjøre dette selv!

Så jeg kan bare ikke forstå hvorfor du - og spesielt team50lbs, fremdeles tygger drøv på denne triste historien. Ingen av dere har tjent noe som helst på dette!

Har du baller nok skriver du til Hannu og forlanger wobblerne selv, hvis ikke blir du i alle fall ingen premie rikere!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RR duger ja. Her er premien min fra RR-konken, to wobblere hvorav en er inspirert av Disney filmen Nemo:

108144_s.jpg

Favoritten min er Paksu Kalu (betyr "tjukk redskap" - men brukes like gjerne om mannlige genitalier!), men den nye, lille 50 mm'eren er også meget god. Er vel egentlig rart om laksen betrakter den eksotiske Klovnefisken som mat. Var borti en kar som mente dette helt seriøst og sverget til naturtro wobblere med sølvsider og grønn eller svart rygg, men det er vel helst helt andre årsaker enn fargevalg som trigger laks til hugg på wobblerne..!

Disse to glir fint inn i RR-beholdningen, hvor noen av wobblerne har vært i mitt eie noen år og har bekreftet at de duger. Den nede til høyre er både recoatet og reparert etter tøff medfart. Den har gått noen lakser...

108146_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen din kommer med såpass mye løskrutt at det lett kan misforstås, derfor fortjener forummedlemmene å se hva som egentlig har foregått slik at de kan dømme selv. Har gjort mitt og vel så det i forhold til konkurranse og premiering så jeg tror det er klart for alle hvor ansvaret ligger, kjære Nidelvfisker.

Erfaringene fra dette narrespillet fra en produsent du var sikker du kunne stole på er som tidligere nevnt årsaken til at jeg har sagt nei når spørsmålet om nye konker med andre wobblermakere har meldt seg. Gjør aldri noe lignende igjen - de får registrere seg her inne og gjøre dette selv!

Så jeg kan bare ikke forstå hvorfor du - og spesielt team50lbs, fremdeles tygger drøv på denne triste historien. Ingen av dere har tjent noe som helst på dette!

Frekt eller ikke frekt, jeg konstaterer at fakta er som jeg skrev i forrige mail;

"Fakta er følgende:

1) Det er lyst ut en offentlig konkurranse på Fiskersiden. (faktum)

2) PerH fremstår som mellommann/utlyser for konkurransen. (mellommann/utlyser/administartor av Turdus-tråden, same shit - faktum)

3) Fiskere har trodd at konkurransen er reell og har levert inn materiale, bilder og brukt tid. (faktum)

4) De opplysningene som NÅ har kommet frem i sitatet over er helt nye. Jeg har tidligere etterlyst det og det har frem til nå ikke kommet frem noen resultatliste. Listen kommer nå etter omfattende press. (faktum)

5) Premiene er ikke levert. (faktum)"

Så får jo den som leser innleggene i sammenheng, dra sine egne slutninger. Mottatte PM-er bekrefter at det var riktig av Nidelvfisker å "oute" denne pinlige saken.

Synd at du har kommet i denne klemma PerH. Du har som det fremkommer ovenfor prøvd å løse den på ditt vis, kred for det, uten at det endrer realitetene. Man løser dog ikke klemma med å angripe de/den som har fakta/retten på sin side med kraftutrykk/banning og personlige karakteristikker.

Nidelvfisker får trøste seg med; "Evig eies kun det tapte".

Jeg konstaterer at jeg fikk rett i mine antagelser - dessverre - og avslutter med dette fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du har kommet i denne klemma PerH. Du har som det fremkommer ovenfor prøvd å løse den på ditt vis, kred for det, uten at det endrer realitetene. Man løser dog ikke klemma med å angripe de/den som har fakta/retten på sin side med kraftutrykk/banning og personlige karakteristikker.

Problemet er at jeg har forsøkt å rydde opp flere ganger og Nidelvfisker har vært innforstått med dette. Når han som har ansvaret for utlysing av vinnere og premiering av disse gjentatte ganger sier han skal ordne opp, til og med at han har laget premiewobblerne etter siste runde med purringer, da må man jo tro at alt ordner seg?

Jeg prøvde også å fortelle nøkternt om hendelsesforløpet tidligere i tråden, uten at det nyttet, samtidig som jeg tillegges ansvaret for å rydde opp - ikke av vinneren, men av deg! Du "anbefaler PerH å ligge lavt i terrenget" og "sette meg på flyet til Finland" for å ordne opp, selv om du ikke har peiling på detaljene i saken. Du anmoder også moderatorer om å ordne opp - ser du at noen har reagert?

Dette er ikke bare unødvendig, men tjener også som et forsøk på å henge ut meg personlig. Du får ikke flere venner på den måten, flere her inne har snakket med meg per PM eller telefon, gitt støtte og luftet sin frustrasjon over denne triste debatten i slike kanaler i stedet for i forumet. Det var kanskje like bra. Jeg kunne også lagt ut mer korrespondanse som ytterligere ville belyse fasettene i dette, men tror vi skal legge ballen død nå. For meg er dette definitivt over på alle måter - ballen er i Hannus og vinnerens hender nå..!

Retten på sin side? Her er det Hannu som har skjemt seg ut, ikke jeg. Kraftuttrykk og banning? Synes jeg har vært tålmodig og moderert mine kommentarer meeeget...

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei , dere har sendt noen bilder til en kis, han lovte dere wobblere, dere fikk ikke wobblere. SO WHAT! Selvfølgelig er det ikke morsomt å bli holdt for narr, men sånn er livet. Man skulle trodd dere hadde betalt for de wobblerne . Jeg har ikke så mye å si her, men jeg mener at dette er ett problem som bør tas opp på privaten, så kan wobblertråden brukes til mer fornuftige ting som... wobblere :D og fiskersiden kan brukes til fiskeprat

veg :)

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.