Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere


Tequila
 Share

Recommended Posts

Hei Stig!

Jeg har ikke fått testet dem enda, men de ser meget lovede ut.. En spissleppe gjør susen på de fleste wobblere!

Ellers var siste tur i namsen helt fanatstisk. Selv om det ikke ble de helt store fangstene, så var det nok av spenning og mistefisker. Tror faktisk jeg mistet min livs største fisk på denne turen +15?

Laksen jeg fikk ble tatt på Hirvas og JAN.

img0348nb.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Endret av Vaaput
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaaput:Ranum og Hildrum, et fantastisk sted..

- Det holder jeg med om :angel:

Det er vel en grunn til at vi har vært der 18 år i strekk og noen ganger (ikke jeg) flere uker vært år....

Har en stein flytta seg i løpet av vinteren så ser vi det :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet storlaks på JaLi og fikk en smålaks på Vetle's No.1 (gull, oransje) i Uskedalen.

JaLi nest nederst

http://sportsfiske.n...6352/114685.jpg

For noen uker siden ble det 2 laks på JaMo papegøye. Nederst

http://sportsfiske.n...6359/114692.jpg

Har tatt laks på 4 av de 8 wobblerne jeg kjøpte i vinter, morsomt.

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet storlaks på JaLi og fikk en smålaks på Vetle's No.1 (gull, oransje) i Uskedalen.

JaLi nest nederst

http://sportsfiske.n...6352/114685.jpg

Er du sikker på at det der er en Jali? Grunnfargen i kroppen kan minne om det, men kroppsform og de sorte stripene skriker "Lepard"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send Muurasen hit så skal jeg lære den å svømme. Noen av de Muurasene jeg har brukt har blitt fisket med på roooolige vald. Derfor er de tuna ned på balansepunktet for å leve mest mulig på lite drag. Disse tåler ikke sterkere strøm godt, for da må turingen "roes ned". Bøy øyet ørlite opp og sørg for sidelengs balanse, så er du der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny på forumet og har blitt litt småhekta på wobbler fiske, ser att dette kan være svært vanedannende. Hadde veldig lyst til å prøve noe finnsk håndlaget. Er det noen her inne som kan gi meg gode tips om wobblere til den type elver som eg vil prøve og vist noen har noen ekstra som dei vil selge så hadde det vært moro å teste hvordan dei går sjølv om sesongen er over.

Det er snakk om landfiske men holder med 20m kast med max 0.50 mm etter storlaks. Trenger til veldig blank elv med varierende strøm ofte stryk så den må tåle sterk strøm. Og til elv med grønnfarge(breelv)

Har hatt bra uttelling med ca 9 cm lengde, så mellom 7 og 10 cm hadde vært supert. Tar gjerne imot tips på farger sjølv om eg har fått en liten oppfattning av hva som kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.