Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere


Tequila
 Share

Recommended Posts

What - booze as thinner/reducer???

Yep, well when I used waterpaints I had some denaturated ethanol from hospital just a bit to reduce the surface tension --> smaller water drops --> better paint atomization :shifty: . I nowadays use only solvent based paints so the alcoholist days are over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye, heimspunnede Perkele wobblere. Elendige mobilbilder tatt i "kunstlys" fra lysrør, men de får duge:

no8uwz.jpg

2el6148.jpg

Hmm, maybe I'll try that, Petri. I recently bought an Iwata with fine needle to paint details, so ethanol might be necessary. Haven't tested the new airbrush yet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig fine greier dere lager her :bow:

Prøvd å lage noen litt større wobblere til gjedde jeg,, men har ikke noen skjeer så da ble de tomic løsningen,,

er ikke i nærheten av det dere driver med da :P

,, men vet dere hvor jeg kan få tak i wobbler skjeer beregnet til wobblere på rund 17 cm???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle wobbleres fanatikere :)

Jeg har bare lyst for å vise dere hva lager vi i Serbia.

De beste produsenter har ikke firmaet og netside :( , de håndlager wobblere hjeme.

Dere kan se nesten alle på facebook profile "Serbian hand made lures"

http://www.facebook....100001352665991

For eksempler:

Krundza

krundzazafor.jpg

Goran

goranzafor.jpg

Zvonko

zvonkozafor.jpg

Pota

potazafor.jpg

MM Lures

MMlureszafor.jpg

Dusko Elezovic

DuskoElezoviczafor.jpg

Antax

Antaxzafor.jpg

Monarch lures- hand made ,

DSC07980.jpg

http://www.monarch-l...com/vobleri.htm

Goldy

http://www.goldylures.com/products.php

goldyzafor.jpg

VB Wobblers

http://www.vbvobleri.com/en/

vbzafor.jpg

og mye mye mer

vil fortsette......

MVH

P.S. Jeg selger ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si der var mye "way over my league" der, ilunga! Velkommen på forumet, forresten!

Eksperimenterte litt med "tiikerit" i dag. De to til høyre var de første, som ikke ble slik jeg ville, så de er nå grunnet hvite igjen. De ufullstendige strekene oppsto før jeg fant ut av hvordan jeg skulle løse problemene med lodotter i maskeringen. De forsvant greitt med blåselampe!!!

Den røde/gullvarianten ble lakket etterpå, da fønka det bedre!

voq6fq.jpg

Alvorlig fine greier dere lager her :bow:

Prøvd å lage noen litt større wobblere til gjedde jeg,, men har ikke noen skjeer så da ble de tomic løsningen,,

er ikke i nærheten av det dere driver med da :P

,, men vet dere hvor jeg kan få tak i wobbler skjeer beregnet til wobblere på rund 17 cm???

Vet ikke hvilke sjeer du trenger, eller hvor mange. De har en del store her samt passende materialer hvis du vil lage leppene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Murto er..... har akkurat sendt mail og siklet på en wobbler, som selvfølgelig Robert har på sitt bilde..... Den Bergenseren får tak i alt.... Skam deg :-)

Men jeg trodde eller ville hatt den i en mindre størrelse....

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det for sikkert, så tror jeg ikke at det er all verdens justeringspotensiale i de små Lordwobblerne, men fortvil ikke. De behøver heller ikke å justeres. Disse går temmelig viltert og forholdsvis dypt i forhold til størrelsen. Firkantleppa gjør også at de tåler mye strøm uten å kantre. Gode saker egentlig.

Det må dog nevnes at jeg har hatt problemer med oppsprekking av coatingen på noen Lords. Det kan derfor være lurt å gi den et lite lakkstrøk før du bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er dålig lakkarbeid, min har vært i vann et par ganger og er helt ""ødelagt" lakken er spruket over hele wobblern.

Han som laget Lord var veldig fortvilt i 2010. Jeg tror det var mange hundre wobblere som var av en slik kvalitet at de ikke tålte vann, litt uheldig for en wobbler det da. Grunnen var ifølge produsent at han hadde skiftet lakktype - som var rævvva. Han erstattet mine når jeg tok det opp med ham..Dette var både et tap både økonomisk og mht. omdømme. De jeg fikk i erstatning var helt greie :rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.