Gå til innhold
Fiskersiden

Jaktsesongen 2008


aej
 Share

Recommended Posts

Bare 10 dager til Hjortejakta begynner, og rådyrjakta er allerede godt i gang :mellow:

Fyr løs med Raporter og bilder folkens :)

Blir Hjortejakt på bømlo i år samt Elgjakt på 2 vald i Telemark :) Gleder meg fælt :)

første året som selvstendig jeger... slipper og ha gamlingen såvende på siden av meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jakt, er det noe kult a? er jo ikke mulig med C&R jo!! :rolleyes:

spøk til side, blir nok lite jakt på meg dessverre, selv om jeg gjerne skulle ha luftet hagla mer enn jeg gjør. Kanskje jeg børster støvet av hagla og rusler en tur i skauen for se om det er noe orrfugl, eller en tiur om jeg har flaks. Har nå ihvertfall betalt vilttrygden. Det største problemet er at det blir for lite tid til skytetrening, og for å jakte for den saks skyld. På den annen side, at jeg trener lite gjør forhåpentligvis at jeg også skadeskyter lite. De jegerne som skadeskyter mest er de halvgode skytterne viser all statistikk. Så det er kanskje like greit at jeg trener lite på leirduebanen? :D

Og apropos tid, jakta stjeler jo tid fra fiskingen. Vanskelig å få i pose og sekk, og selv om jakt er spennende, har jeg vel mest sans for fisking når det kommer til stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt endel rådyr og reinsjakt uten hell sålangt. Gås og ender er det bedre med. skjøt 9 ender og 8 gjess i helga. ligger endel bilder på bloggen.

Nå venter jeg på at alt av jakt skal begynne. gleder meg!

www.erikroysland.blogspot.com er stedet å følge med for den jaktinteresserte i høst. mye oppdateringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare oppfordre forumets jaktinteresserte til å nytte sjangsen til å skaffe litt tilbehør til høstens vilt. Eg kombinerte ein liten rekognoseringstur i hjorteterrenget med plukking av sopp i dag. Hjortebiff/steik og stuing av kantarell og steinsopp er like sjølsagt som egg og bacon.

Flere liter kantareller og steinsopp er nå klar for frysen, samtidig har eg registrert plenty spor og feiemerker i terrenget sånn at eg veit kor eg skal poste når jakta er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic men bare MÅ nevne ekteparet i 40årene fra Notodden som hadde vært ute i skogen og plukket "champignon" (ja du leste riktig). Dette gikk selvsagt ned på høykant uten engang en tanke skepsis og ja, ganske riktig, det var hvit fluesopp. Man må begynne å lure litt på hvordan det går an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tlf fra en av gutta på jaktlaget som kunne fortelle at det går 2 fine kronhjorter i terrenget vårt.

Men det er godt mulig vi lar dem gå. Gode gener må få leve videre. Ellers rapporteres det om flokker på rundt 20 dyr på bøen om kvelden.

Bøjakt er ikke noe for oss, her skal dyrene møtes i skauen før det løsnes skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen pakkes bilen for rypejakt i det gylne triangel. ( Dalbygda, nord-østerdal)

Jeg og en kamerat skal ligge på setra hans, like ved jaktterrenget. døgnkort ligger på 350 kr. --> Ikke så verst sammenlignet med hvor attraktivt dette området er den første uka i jakta. - Det er plass til flere, hvis noen føler kallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og mamma reiste i dag tidlig på rypejakt! Gud bedre som jeg gleder meg til nyttårsmiddagen... Slafs!

Hva jeg jakter på kan være unevnt. ;)

Spørsmålet er vel om det blir noen nedleggelser, om det er dagskvoter, eller om det praktiseres C&R noe

som er uvanlig innen jakt når man skyter med "skarpt"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dessverre ikke ut til at jeg får meg noen jakttur i år. Mistet dessverre rypeterrenget til noen kapitalsterke mennesker, og ikke fått kommet meg på due jakt heller. Mulig det blir en liten fasanjakt i danmark istedet hvis tiden strekker til.

Gikk ellers ca 10 timer i fjellet rundt Beitostølen i helgen, og var på toppen av Rasletind (2115 m) i tåke og litt snø. Hadde opp to rypeflokker på kort hold. De dukket opp på ca 1800 høyde meter. De lå nedgravet i snø flekkene som var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis resten av jaktsesongen fortsetter slik den har begynt så har jeg mye å glede meg til! :)

2 råbukker første dagen av jakta, noen gjess har det blitt og en del duer har også klappet sammen vingene. Fritjof, elghund"valpen" (nå drøye 1,5 år) har hatt flere loser på elg og er så lydig at jeg har kalt han inn fra full los! Jeg er litt spent på om det nytter etter at vi har jaktet litt og han har fått smaken av ferskt blod... Ellers så har jeg trent mye på blodspor med Fritjof og nå ser det ut som han skulle kunne godkjennes som ettersøkshund.

Nå står elgjakta for tur. Først i Engerdal, så på Sørlandet og rett derfra til Nordmarka og kanskje noen dager som gjestejeger i Østmarka. Etter dette så avrunder jeg jaktsesongen med to turer til Tyskland for å jakte på hjort, rådyr og villsvin.

Gleder meg jeg..? Å neiiida!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det plutselig travelt jeg og, skal nå jakte på 3 hjortevald, hvordan skal man få tid til rype og skogsfugl nå, ja ja, det er et veldig hyggelig problem å ha da :)

Spennende med Fritjof i år Perca, gleder meg stort til rapportene dine. Skal prøve å få til noen rapporter i år jeg og, om enn ikke like bra som dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittnyheter på mobilenen idag! er bare med som "reservejeger" (Dvs. 0 hjortejakt) på Bømlo i år... faaeen heller... var klar for og smelle min første i natt... :)

Elgjakta kommer til og gå som planlagt.

:) Då er det berre å gi Oddmund eit kraftigt spark på leggen eller "hjelp" ned trappa, :):lol: Då vert det jo plass til reserven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tlf fra en av gutta på jaktlaget som kunne fortelle at det går 2 fine kronhjorter i terrenget vårt.

Men det er godt mulig vi lar dem gå. Gode gener må få leve videre. Ellers rapporteres det om flokker på rundt 20 dyr på bøen om kvelden.

Bøjakt er ikke noe for oss, her skal dyrene møtes i skauen før det løsnes skudd.

Store okser tiltrekker jo andre dyr. ikke umulig kronhjortene deres gjør det samme.

gull verdt å ha i terrenget om en klarer å holde sikringa på hele jakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.