Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke kjekt å være liten kutling.........


 Share

Recommended Posts

Takker. Kjekt at dere likte bildet mitt.

Svært ofte når en dykker nattdykk, snapper fiskene "noe" når en setter lyset på dem. Som regel et lite krepsdyr eller som her en kutling. Spesielt sypiker og svartkutlinger blir svært aktive når de får lyst opp nærområdet sitt. Har også sett større torsk som gjør utfall etter sypiker når de får lys på seg, så det må vel bety et flere fiskearter jakter ved hjelp av synet (selvfølgelig i tillegg til andre sanser).

At jeg fikk bildet over, var egentlig litt flaks siden svartkutlingen ikke fikk svelget byttet sitt med en gang. Jeg fikk 4 bilder og så var kutlingen borte. Noen ganger hender det at fisk forsøker å svelge andre fisk som nok er litt i største laget.

Her er en dvergulke som nok har overvurdert sin egen kapasitet. Den var ikke noen lysten på å svømme og da jeg dunket i den, var det bare så vidt den klarte å bevege seg.

rsv003cd21.jpg

Og her er en hvitting som antakelig har tatt en storsil.

rsv003cd10.jpg

Denne er jo litt artig da. En breiflabb som har tatt en rognkjeks.

esv019cd18.jpg

Eller en breiflabb som forsøker å spise en dykker :P

esv019cd10.jpg

Noen ganger går det helt galt for glupske fisker. Her er bilde av en død femtrådet tangbrosme jeg fant. Ut av munnen stakk halen på en dvergulke. Jeg trakk ut ulken og jammen tror du ikke den var i live :D

Den lå vel bare og ventet på meg da :D

rsv074cd133.jpg

rsv074cd134.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadde en på rundt 2 meter i hummerparken på Kvitsøy noen uker, men den ble sluppet fri. Tror ikke den likte seg helt på bare 2 meters vann og den ville ikke spise makrellene jeg ga den. Får håpe den er lykkelig nå ;)

rsv073cd122.jpg

Har ingen gode bilder av havål i vill tilstand, så vi leter fremdeles..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Kjekt at dere likte bildet mitt.

Hvordan kan vi gå leie?? Du legger ut helt supre bilder ,som av og til avslører litt om de fiskene vi har lyst til og fiske etter.

Håper du legger ut flere gjerne med litt biotop i bakgrunnen. Det lærer jeg en masse av..

Og siden jeg er så liten på sokke lesten og lett som en fjær melder jeg meg frivillig til og banke opp de som måtte kritisere deg for og legge ut for mange bilder... så keep it coming.... :):):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.