Gå til innhold
Fiskersiden

Alt om fiske 2/2009


Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra blad! Som de fleste andre likte jeg vanlig agn vs gulp. :lol:

PS: Skal noen verves er det bare og sende meg brev :lol: verver gjærne jeg!

Endret av JohanM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig alt for interessert i de norske artene og forholdene til å hengi meg totalt til svenske blader. Ok, så er kanskje ikke markedet enormt for et slikt konsept, men hadde vært artig om noen prøvde. Trenger ikke vært artsfiskerettet, men bare et alternativ til AoF. For to dedikerte fiskemagasin mener jeg det bør være marked for i Norge (ser bort i fra VL og J&F).

Det er jeg enig i,og håper fremtiden bringer :lol: Kjedelig nummer,bortsett fra at jeg lærte meg at Spette er en DUM fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig alt for interessert i de norske artene og forholdene til å hengi meg totalt til svenske blader. Ok, så er kanskje ikke markedet enormt for et slikt konsept, men hadde vært artig om noen prøvde. Trenger ikke vært artsfiskerettet, men bare et alternativ til AoF. For to dedikerte fiskemagasin mener jeg det bør være marked for i Norge (ser bort i fra VL og J&F).

trur det mest realiste alternativet er et par spesialenummer om artsfiske isåfall. jeg hadde kjøpt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fettfinnefisker men setter også pris på artikler som utvider min horisont. Det gjør bladet mer interessant for min del ihvertfall, så jeg håper at de for fremtiden tar med også "annet stoff".

Har enda ikke fått lest nr. 2 men guttungen har. Får sette meg på do og låse døra i helgen så kanskje jeg får være i fred :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes AoF kunne turt å distribuere litt flere blader ut til salgsstedene. Har hele januar og februar tuslet rundt i kiosker i oslo på jakt etter nr 1/09, men de har det ikke inne, utsolgt.

Må vel rett og slett fornye abonnementet mitt, tross i at det er varierende hvor interessant det enkelte blad er så er alternativet blant norske blader labert. VL og J&F blir for mye ælj og bever for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med Gulp og spette har vi observert før, mener det står noe om det i forumet en plass eller to....

Men det ble ikke noen woblere på deg denne runden Karl Inge ? Så at du sikra deg 3-4 stk ifjor på denne tiden var det kanskje.. Det er jo i nr 2 utgaven man virkelig kan sikre seg noen "lette" woblere... Hadde man sendt inn Torsk, Sei og Lyr ++ så hadde man vel fått det uansett :lol: Sikret meg 2 selv denne runden....

Har nå 3 woblere og 1 Alt om fiske sluk.. Ingen rundevinnere :blush: .... Regner med det mange som har flere ??

Area

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, men (nesten) sant det! Da får man heller la vær å kjøpe/lese AOF, og heller abonnere på de svenske bladene (som jeg gjør)!

gikk til det skrittet selv og alt om fiske bladet er greit om man liker flue sveiping . Men ble litt mye for meg :)

Ellers må jeg si jeg har hatt abo i mange år og det har da kommet blader som har intresert meg .Men nå blir ikke abo fornya ble svenske fiske blader i stede og masse meite ;)

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et bra nummer jeg ;) Når det gjelder andelen meite-stoff, så kunne den jo sikkert vært litt høyere. Men hvis det er 10% av leserne som driver med det, så er det kansje bare 10% av artikkelforfatterne som skriver om det. Og med tanke på hvor få som skriver gode artikkler, så har kansje ikke blade så mye å trykke? Eller hva mener dere? Jeg tror nok AOF ville ha trykket en god meiteartikkel, hvis de hadde fått en. Er du lei av å lese det samme, så kansje du burde skrive noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, et gjennomsnittlig nummer synes jeg. Noen kjente fjes i denne utgaven også, det er jo alltid moro. Flott at fiskipedia også fikk omtale i dette nummeret. Ellers er det mitt nest siste blad etter at jeg har sagt opp abonnementet til fordel for coarse fisherman. Blir moro med litt avveksling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morer meg litt å lese dette GANG på GANG. "Sier opp abb mitt fordi det er for mye fluestoff, for mye laks, for mye ørret.... bla bla bla"... gang på gang, samme gnålingen. Eneste dere gjør er å sparke dere selv i rævva. Jeg syns faktisk dere IKKE har grunn til å klage i det hele tatt. Tror dere AOF gidder å satse mer på dette når dere kommer med indirekte trusler og mas om at dere sier opp abb?? Tror dere virkelig dette er inspirerende for de som sitter bak aof å satse mer på dette? Når allerede større deler av den lille leserskaren har hoppet av for å gå til andre. Jeg blir virkelig oppgitt over hvor kort man kan tenke.... Hvis dere virkelig hadde ønsket dere forandringer hadde dere satt dere ned og skrevet selv, satt press på de som KAN skrive, eller forlangt mer av redaksjonen i aof på en saklig måte. Å holde på som dette fører ihvertfall IKKE i den retningen dere tydeligvis skulle ønske det gikk... Dette oppsumerer jo fiskere i Norge og nøtteskallet de flyter i spør du meg. Kyniske, kritiske, fagligdyktige (noen), men giddalause pompøse unger når det kommer til handling.... man er tydeligvis litt for bortskjemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ble ikke noen woblere på deg denne runden Karl Inge ? Så at du sikra deg 3-4 stk ifjor på denne tiden var det kanskje.. Det er jo i nr 2 utgaven man virkelig kan sikre seg noen "lette" woblere... Hadde man sendt inn Torsk, Sei og Lyr ++ så hadde man vel fått det uansett :) Sikret meg 2 selv denne runden....

Har nå 3 woblere og 1 Alt om fiske sluk.. Ingen rundevinnere ;) .... Regner med det mange som har flere ??

Area

Sikret meg mine 4 første wobblere denne runden.

Kun småfisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bla bla bla"

Det er vel ikke så mange som har klaget og gnålet hittil i tråden, vel? Hvis det var mitt innlegg som trigget morsinstinktet ditt ovenfor AOF, så kan jeg berolige deg med at det ikke er gnål og trusler jeg kommer med. For min del har jeg enkelt og greit funnet et blad som treffer mine interesser litt bedre enn det AOF gjør pr i dag. Og face it; det er mye enklere å bytte et abonnement enn å skulle begynne å skrive sine egne artikler for å prøve å få dem trykket i AOF. Oss nøtteskallflytende pompøse unger har lyst til å lese, ikke skrive :)

Jeg har uansett vervet dem fire-fem abonnenter, og skulle tro at de fortsatt holder koken til tross for mitt frafall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morer meg litt å lese dette GANG på GANG. "Sier opp abb mitt fordi det er for mye fluestoff, for mye laks, for mye ørret.... bla bla bla"... gang på gang, samme gnålingen. Eneste dere gjør er å sparke dere selv i rævva. Jeg syns faktisk dere IKKE har grunn til å klage i det hele tatt. Tror dere AOF gidder å satse mer på dette når dere kommer med indirekte trusler og mas om at dere sier opp abb?? Tror dere virkelig dette er inspirerende for de som sitter bak aof å satse mer på dette? Når allerede større deler av den lille leserskaren har hoppet av for å gå til andre. Jeg blir virkelig oppgitt over hvor kort man kan tenke.... Hvis dere virkelig hadde ønsket dere forandringer hadde dere satt dere ned og skrevet selv, satt press på de som KAN skrive, eller forlangt mer av redaksjonen i aof på en saklig måte. Å holde på som dette fører ihvertfall IKKE i den retningen dere tydeligvis skulle ønske det gikk... Dette oppsumerer jo fiskere i Norge og nøtteskallet de flyter i spør du meg. Kyniske, kritiske, fagligdyktige (noen), men giddalause pompøse unger når det kommer til handling.... man er tydeligvis litt for bortskjemt

Det var da voldsomt til reaksjon.. Må da være lov å klage litt i en tråd på fiskersiden uten at man skal få huden full av den grunn? Ikke har det vært spesielt mye klaging i denne tråden heller. Er selvsagt enig i at man bør ta saken i egne hender, men det er vel et fåtall av oss som har tid til overs til noe slilkt. Uten at man bør bli kalt pompøse og giddaslause av den grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var med i bladet av kjente folk da?

Jeg vant åpen klasse saltvann med den siste havålen min, Gjørs var nevnt i bladet også om jeg ikke tar feil.

Sikkert flere fra F.S også, men jeg kjenner ikke alle med navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også artiklen om Gulp vs ekte agn !

Kommer nok til å prøve Gulp alive etter flatfisken.

...bare det kan bli vår snart....

Fikk litt følelsen av at denne artikkelen var mer et velplassert reklamestunt enn saklig innformasjon, spørs om det er noe sponsing i bildet her ?. Tro hva resultatet hadde blitt om de hadde brukt virkelig bra spetteagn som fjæremark, børstemark, blåskjell og tobis? Reke kan jo fungere, men sild og makrell er mine øyne et dårlig alternativ til spetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt følelsen av at denne artikkelen var mer et velplassert reklamestunt enn saklig innformasjon, spørs om det er noe sponsing i bildet her ?. Tro hva resultatet hadde blitt om de hadde brukt virkelig bra spetteagn som fjæremark, børstemark, blåskjell og tobis? Reke kan jo fungere, men sild og makrell er mine øyne et dårlig alternativ til spetta.

Joda, ser den, men alltid moro å prøve litt nytt. Kommer nok til å teste, men om det blir med testen, det får vi se ;)

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Permagnar, hadde ikke noe med deg å gjøre. Har noe med alle trådene som omtaler hvert eneste nummer av alt om fiske. JEG syns det er latterlig, hvis du og andre ikke syns det, for all del, det er deres rett. Jeg syns også at norske sportsfiskere har en tendens til å sitte på rævva og klage så det jomer, men den dagen handlingen skal gjøres, har tydeligvis alle noe annet å gjøre ;) Hvis man ikke ser logikken der av å snu ryggen til og fortsatt klage, enn å gjøre noe, da må man revurdere noe spør du meg. Smaken er som baken, og godt er det.

Triturus, er ikke en voldsom reaksjon, men mer ett motsvar på all klagingen hver gang et nytt nummer kommer ut. Hvorfor ikke PRØVE å gjøre noe med det? Det skjønner jeg ikke... og det gikk reaksjonen ut på om du ikke forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen om Gulp vs. Naturlig agn var jo kanskje ikke den mest objektive og saklige testen vi har lest, men det er nå så....

Helt ok utgave, tok ikke lange tiden å lese gjennom blekka, men det er lesbart okke som.

Kan være enig i at det er lite variasjon i AoF, men nå må man for all del huske på hvilken minoritet f.eks. Moderne meite fiskere utgjør kontra Laksefiskere og andre som "pisker" vannflaten...Det sier seg selv at AoF, som dekker de fleste former for sportsfiske, skriver mest om det som faktisk majoriteten utøver og liker. Da blir det gjerne slik at artikler om Karpe, Vederbuk osv. blir nedprioritert i forhold til Laks, Ørret osv.

Danske Fiskefeber gjennomførte i fjor en undersøkelse blant sine abonnenter og lesere om hva de foretrakk å lese om. Resultatet ble, som sikkert kjent for noen, at meite og trolling artikler ikke lengre skulle utgjøre en fast del av bladet, og ikke overraskende var det Kystfiske og SØfiske leserne ville ha. Det ble fortsatt skrevet artikler om emnene, men de ble utgitt på nettet. Mon tro hva som ville skje hvis AoF gjennomførte det samme?

Uansett, abonnementet opprettholdes her i gården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..Forstår ikke hvorfor folk har så voldsomt imot fluefiske for det er vel det det dreier seg om ?

Er det en form for misunnnelse ? Noen flufiskere er litt snobbete og får dette fisket til å fremstå som utilgjengelig ,vanskelig og dyrt ,det kan jeg være litt enig i .Men slik trenger det ikke være .Fluefiske for meg er som regel fiske etter bittesmå ørreter i nærområdet der jeg bor eller kanskje kasting fra en kai etter lyr, makrell eller torsk .

Meitefiske slik jeg leser om det her er da mye mer vanskelig og kunnskapskrevende ,eller ?

Det jeg liker mest med flufiske er at det er så enkelt (da tenker jeg ikke på kastingen som jeg ikke er særlig flink til ) .

Jeg tar med meg en stang og en liten veske med fluer og litt annet og så er jeg på vei .

De gangene jeg har prøvd meg på meite i sjøen blir jeg svett bare av å hente frem utstyret .

En diger kasse med utstyr.Flere stenger og sneller .Masse varme klær,for jeg står jo bare der og fryser nesten ræven av meg ;)

Det jeg synes er finest med meitefiske er å lese om det her .Dere er skikkelig ivrige .Dere tenker nytt og får resultater .

Rapportene dere legger ut er kjempeflotte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.