Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkfiske - The road to deeper experience


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 310
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tiden går og fisken består, eller noe i den duren. Blitt forferdelig mye fiske den siste tiden etter siste oppdatering, men desverre har jeg utviklet allergi på storgjeddene. "Alle skal få, ja du skal få...." joda, me fekk. Men ikkje dom stora. Det har blitt så mange turer å så få oppdateringer at jeg ikke husker datoer, hva, hvor og hvem lengre så det blir ett rublete hull i "dagboken".

Det har blitt mye slikt:

93167_s.jpg

93168_s.jpg

93169_s.jpg

Fikk noen nye fortommer fra Japan, 160lbs Titanium med dobble chrimps! Tror de er litt mer solide enn BFT sine. ACE baits INC forhandler de.

93170_s.jpg

93171_s.jpg

Også har det blitt noen flere gummibaits, samlingen vokser:

93172_s.jpg

93173_s.jpg

93174_s.jpg

Atle er sjef på å ramponere baits:

93175_s.jpg

Også har det blirr ALTFOR mye av dette:

93176_s.jpg

93177_s.jpg

93178_s.jpg

93179_s.jpg

93180_s.jpg

93181_s.jpg

93182_s.jpg

93183_s.jpg

93184_s.jpg

93185_s.jpg

93186_s.jpg

93195_s.jpg

Edvard ble med en tur ut også, desverre ble det bare en gjeng med sniper da også :) Men det var veldig hyggelig. Edvard var en skikkelig ålreit kar. Det blir nok flere turer.

93193_s.jpg

93194_s.jpg

Jeg har prøvd mange plasser, med flere forskjellige fiskere, men hverken Sperrilen, Øyeren, Steinsfjorden etc har levert de store. Jeg mistet en skikkelig fisk i Øyern, men det teller lissom ikke. På sperrilen var det tendenser til is, GRØSS!!!

93196_s.jpg

En god ting, stangen har kommet og fikk testet den i dag! OMG den var rå! St Croix Muskie Series The Jerk: Legend Tournament. Pokker for en rå stang!!!

93197_s.jpg

I dag var opplevelsen perfekt. GØR blanka, Atle nappa opp 3 fisk med en giga en som siste fisk på hele 119cm!! . Fisken ville kun ha 16cm Savagear Deaviator Belly up Pearch S4. Men herregud å moro!

93123_s.jpg

93124_s.jpg

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=50308&pid=548632&st=0entry548632

Men nå føler jeg at ting kommer til å skje for meg også, (håper jeg). Lenge siden siste skikkelige stor gjedde på denna karen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gackoid%20Pitch%20Black.jpg

Mer spenning fra Attitudebaits:

En spinnare med dubbla Colorado-blades och kropp gjord i Marabou. Detta bete pressar mycket vatten och pulserar fint. En riktig rysare för hungriga storgäddor.

Sådana här beten lämpar sig väl i vatten där gäddan är präglad på stora byten såsom braxar och idar samt i grumligt vatten, dessutom är de ett hett tips för hårt fiskade gäddor. Som alla spinnare har den ypperlig krokningsförmåga och är ofta lätt att lossa från gäddans mungipa.

Gackoid är handbyggt i USA av Gary Gackoid.

My link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det helg, så var det fiske. Øystein startet lørdagen med fyllesjuke og vrangforestillinger hahahaha mens jeg og Atle dura innom Outfishing for å erte sjuke Espen litt før vi lå på Steinsfjorden og duppa. kort fortalt var det kjipt, regn, litt vind, litt for lite vind, regn, kaldt, du vet. Vi så flere båter utpå, de fikk ikke noe som vi så og fisket med gummi stort sett virket det som. Vi fisket 99% med jerk. Vi fikk ikke det store vi heller, men ble da noen få gjedder. Største var vel knappe 2kg! Hu og hei. Men fisk er fisk. Tror det enda er en ukes tid igjen før fiske tar seg opp på Steins. Eller kanskje det ikke tar seg opp i høst?

93447_s.jpg

93448_s.jpg

93449_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok været som ødelegger for fisket. Var på fjorden i dag. Det var perioder hvor det ikke blåste, og da var det også dødt. så fort det blåste opp var det fisk. ble kun 2 stk i båten, men mange hugg. begge var 6+.

Detta kan du Morten! :) Også dødt på Lysern. Null action! :) to borrer på to dager, begge langt under godkjent..

...kanskje banning i kirka, men jeg har begynt å glede meg til isen legger seg, jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok været som ødelegger for fisket. Var på fjorden i dag. Det var perioder hvor det ikke blåste, og da var det også dødt. så fort det blåste opp var det fisk. ble kun 2 stk i båten, men mange hugg. begge var 6+.

Har alltid sagt det, steins er dødt når det er vindstille. Men det finnes dager med unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, var på steinsfjorden på Onsdagen, vi dro i skikkelig ufyselig vær- masse vind og mye nedbør. Men nå vi kom frem, ja da var det vindstille og fint vær. Sånn ble det.

93645_s.jpg

En av mange nye baits fra ACE

Det ble mer overskyet som dagen gikk, men fortsatt speilblankt. Etter å ha jerket MYE prøvde vi gummi.

93646_s.jpg

Atle fokusert på kastet

Men hverken gummi, jerk eller dorg ga NOE denne dagenl. Vi var skuffet, og tidlig på dagen fablet jeg om at vi burde vært på Sperrilen.

93647_s.jpg

Planen min i dag var å gå langs bredden av Leira og fiske litt 4play og andre swimbaits, men orket ikke pga tåka :P Burde dog ha vært ute, men men.

Jag fick bacon på min burgare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle når prologic web siden under www.savage-gear.com galleri. Se også den sykt flotte gjedda på forsiden.

Atle når prologic web siden under www.savage-gear.com galleri. Se også den sykt flotte gjedda på forsiden.

http://www.savage-gear.com/gallery.asp?galleryId=1

Morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fradagen var Atle og jeg ute igjen, med hevn over Steinsfjorden. Mye sies om hevn og som regel er hevn dårlig medisin som medfører mer ulykke. Jada. Vi kom frem, 4 - 6ms med vind, litt regn, perfekte Steinsforhold, men ville gjedda? UTROLIG nok ikke. Hadde ETT eneste take på en Walley Bulldawg. Helt utrolig!!! Kan ikke fatte og begripe det. I morgen blir det fiske, da drar vi som det sies på folkemunne (eller når det er hemmelig) "Nordover", dvs Sperrilen. I dag er det Solberg Extreme og middag+pils. Man må jo gjøre litt annet enn å fiske også :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fradagen var Atle og jeg ute igjen, med hevn over Steinsfjorden. Mye sies om hevn og som regel er hevn dårlig medisin som medfører mer ulykke. Jada. Vi kom frem, 4 - 6ms med vind, litt regn, perfekte Steinsforhold, men ville gjedda? UTROLIG nok ikke. Hadde ETT eneste take på en Walley Bulldawg. Helt utrolig!!! Kan ikke fatte og begripe det. I morgen blir det fiske, da drar vi som det sies på folkemunne "Nordover", dvs Sperrilen. I dag er det Solberg Extreme og middag+pils. Man må jo gjøre litt annet enn å fiske også ^_^

Noen ganger er fisket rett og slett møkka treigt! får håpe Sperrilen leverer, da :ph34r:

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye bekjentskap i USA som driver mye med Muskyfiske i kanskje ett av USA's mest spennende områder har send meg noen bilder. Jeg har vært så heldig å bli invitert ned for fiske, og prøver å få til dette til neste år. Kyle er god kompis av en fiskeguide som driver med guiding etter Musky som heter Tim Anderson. En dag var Tim og en annen kompis av Kyle ute og fisket Musky i en sjø som de vil holde anonym. I denne sjøen blir det landet flere fisk på mellom 140 og 149cm, drøyt. Vel dagen de var ute landet de denne karen, den er drøy!

94013_s.jpg

94014_s.jpg

Må jo si at dette inspirerer godt til en tur over dammen. Planen er litt Aligator Gar fiske i Texas i samme slengen med noen bekjente der. Sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det ble jo en tur til Sperrilen (om man er tøffejerkeren) og det var kaldt. Veldig kaldt. Lå vel på 0 grader og det var nysnø på bakken som man ser av bildet.

94025_s.jpg

Sperrilen var vanskelig, skikkelig vanskelig. Men langt ute på dagen tok det på Atle sin Deviator Bellyup som tydeligvis er det høstbete som funker. Den var ikke stor, men til gjengjeld tjokk. Og det ble det foruten ett napp hver.

En dag senere var vi tilbake på Steinsfjorden. Og for ett høstvær vi fikk. Utrolig. Når vi kom utpå tidlig om morgenen så vi mye borre action. De virvler i overflaten og viste frem store hale og ryggfinner. Men vi hadde jo ikke utstyr til borrefiske så vi måtte bare se på. Når solen kom opp begynte det å varme godt. Herlig. Og det tok ikke lang tid før Atle, som tydeligvis er på en all time high om dagen, nappet på en snipe.

94026_s.jpg

94027_s.jpg

94028_s.jpg

Gromværet fortsatte å dra seg til

94029_s.jpg

94030_s.jpg

Og ikke lenge etter dro det på to til, en snipe og en litt større. Ene ble tatt på gummi, Bulldawg, andre på, gjett hva? Bellyup.

94031_s.jpg

94032_s.jpg

94033_s.jpg

94034_s.jpg

Så ganske mye senere smalt det igjen, på Bellyup. Denne var noe større. JEG anslo den til ca 5, men kan oppurtunistisk strekke meg til 6. Fisken ga en fight ved båten ut av denne verden, moro.

94035_s.jpg

94036_s.jpg

Så ble det stille, selv for Atle. Men dagen avsluttet som den begynte. For en herlig dag.

94037_s.jpg

94038_s.jpg

PS! Den som har jinxet meg kan bare slutte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be til gjeddegud om og bli avjinxa.)

"Så ganske mye senere smalt det igjen, på Bellyup. Denne var noe større. JEG anslo den til ca 5, men kan oppurtunistisk strekke meg til 6. Fisken ga en fight ved båten ut av denne verden, moro." det bildet under er tatt av den nest største gjedda. Just for the record...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be til gjeddegud om og bli avjinxa.)

"Så ganske mye senere smalt det igjen, på Bellyup. Denne var noe større. JEG anslo den til ca 5, men kan oppurtunistisk strekke meg til 6. Fisken ga en fight ved båten ut av denne verden, moro." det bildet under er tatt av den nest største gjedda. Just for the record... :)

bilde av fisken i vannet ja, men den du holder er maks 5 :D Slutt på maset om den gjedda?? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den siste fisken? Hva med Muskyen??? Den er svær!

Jeg synes den nordiske gjedda er mye finere en muskyen, ja. Blir litt som å sammenligne bass og abbor, -Hvilken er penest? ABBOR!!!! :D men sizen er jo en annen sak, da.... :D

Aligator gar er tøft :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.