Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkfiske - The road to deeper experience


Recommended Posts

Grattis. Men bruker du tjukk nok pp sliter man sjelden, drar gjerne inn de værste tømmerstokkene. Blir overrasket noen ganger. Men litt svinn må man kanskje regne med, men selv om man sitter i fjell pleier kroken ihvertfall å rette seg. Jerking er litt moro :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 310
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis. Men bruker du tjukk nok pp sliter man sjelden, drar gjerne inn de værste tømmerstokkene. Blir overrasket noen ganger. Men litt svinn må man kanskje regne med, men selv om man sitter i fjell pleier kroken ihvertfall å rette seg. Jerking er litt moro :)

Jeg bruker 0,38 sufix matrix braid. Den er rund og fin, virker veldig bra. Veit ikke hva bruddstyrken er, men jeg regner med at den er mellom 30 og 40 kg.

Jerking er VELDIG morro :)

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Edvard!

Var å bada i stad! 8 grader! :o Etter å ha fått panikk måtte jeg opp på land, klarte ikke å puste. Men etter noen alvorsord med meg selv (som kommer til å bli sladda hvis jeg nevner dem her), hoppa jeg uti, la på svøm og dykka. Var ekstremt heldig og traff på banditen på første forsøk :) . Tok tak, røska til, satt den ene kroken dypt inn i hånda ( :wacko: ) , røska til igjen, og endelig løsna den! :D

har aldrig vært så kald før! Blodet rant fra hånda, men jeg merka ikke smærten p.g.a kulda.

Den ene kroken var helt bøyd, som du nevnte. Den hadde satt seg fast i et skjær med duk på (sånn duk som det er på ferskvannstrender for å skille mudderet fra sanda).

Sparte 270 spenn der! ;)

Hva gjør man ikke for jerkfiske! :D

Var nede ved vannet et kvarter i kveld. Hadde fire følgefisk som spruta vann på meg. Sannsynligvis samme fisken. Den ene gangen var den helt oppe. Ca. 1 kg, men morro lel! B)

Er bitt av basillen nå! Det eneste som slår jerking er vulgataklekking. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.05 Dro avgårde fra oslo 04, endelig ble det fisketur etter nesten en uke tørke med MYE jobbing. Men gleden om å komme frem til Steinsfjorden (forteller fortsatt hvor vi drar) tidlig var kortvarig da forgasseren på båten sprutet bensin. Etter å ha få lånt litt verktøy fikk jeg endelig begynt å mekke og fikk raskt forgasseren av og skrudd opp. Som mistenkt, flotøren hadde hengt seg opp. Så kom vi oss utpå før hele armadaen av Belgere og Nederlednere kom seg ut i kø på rampa. De skulle trene for årets Predator Tour 2009 som går av stabelen i morgen. I følge reglene skal de kun fiske steinsfjorden på treningnsdagen, uken før er det ikke lov. Så nederlenderene som var her opp for to uker siden var nok å spottet plasser. Men de vi snakket med hadde ikke fått stort.

Endelig ute var det fortsatt ville kast i vinden og regnet øste. Men det tok raskt slutt som lyn fra klar himmel. Og på andre eller tredje kastet drusa det til en gjedde på en Buister jeg fisket på 3m dyp. Men fisken gikk av. Deretter tok Øystein 3stk på 3kast, i mellomtiden mistet jeg en til :D og fikk en liten en

82337_s.jpg

82338_s.jpg

82339_s.jpg

Så var det endelig min tur til å lande en fisk

82340_s.jpg

Været ble bare bedre og bedre og vi flyttet oss litt rundt og snart hadde Øystein en fisk til.

82341_s.jpg

Jeg husker ikke hvilke beten han tok sine på, så det kan han kanskje forklare selv.

Ganske spesiell stemning

82342_s.jpg

Deretter beveget vi oss i retning av en vik, men der var noen kommet oss i forkjøpet og svaret på alle isoporklossene her og der fikk vi

82343_s.jpg

Det var lite vits å fiske her når de dro garn så vi tuslet videre. Så på første kastet smalt det igjen, og igjen og igjen....

82344_s.jpg

82345_s.jpg

82346_s.jpg

Så til slutt fikk jeg endelig nytt PB på jerkgjedde, en fisk på noe over meteren og 9,84 på vekta. Den tok på en 19cm Freestyler i saktesynk fra Savagear.

82347_s.jpg

82348_s.jpg

82349_s.jpg

OG så ble det lunch og slutt på fiske, familie pliktene kalte og vi dro hjem. Men før vi dro spanet vi på p plassen, der så det slik ut med belgiske og nederlandske biler

82350_s.jpg

Og denne karen kjører SRT-10 med en Tracker Nitro 21 fot hengende bakpå fra Nederland. Gutta har penger i det minste.

82351_s.jpg

Vi fikk 12 fisk ila formiddage og mistet 6stk. En fin dag på Steinsfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye jerkepers, Remy! :D

Var selv ute i går, men fra land. Fiska mjær. Dro et par sniper før det virkelig smalt på en sværing! Kjørte den i ca ett minutt, men den var helt psyko og hoppa rundt i overflata som en katt i et badekar. Selfølgelig måtte den slå seg av. BFT stiff'en fleksa noe helt utrolig. Anslår vekta til mellom 4 og 6 kg, men den gikk på ca 20 m ute, så det var vanskilg å se størrelsen. Det var grove tannmerker på Banditen etter på. 13cm. mellom dem, så dette hadde helt klart vært PB for meg hvis den hadde kommi opp! :o

Sov ikke noe særlig i natt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt litt vel mange som fisker på steinsfjorde om dagen!

Best og dra ett annet sted.

Kø fiske er det værste jeg vet.

Morro med 9 kilo på jerk Remy.

Predator Tour, over på Onsdag, da drar nederlenderne og Belgierne hjem. Da blir det bedre. Men ja, man har jo hele Øyeren, Sperrilen, Jaren, Randsfjorden, Tyrifjorden, Glomma, Eikersjøen +++ så det er mange steder å fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å bada i stad! 8 grader! :blush: Etter å ha fått panikk måtte jeg opp på land, klarte ikke å puste. Men etter noen alvorsord med meg selv (som kommer til å bli sladda hvis jeg nevner dem her), hoppa jeg uti, la på svøm og dykka. Var ekstremt heldig og traff på banditen på første forsøk :rolleyes: . Tok tak, røska til, satt den ene kroken dypt inn i hånda ( :hailfs: ) , røska til igjen, og endelig løsna den! :wacko:

har aldrig vært så kald før! Blodet rant fra hånda, men jeg merka ikke smærten p.g.a kulda.

Den ene kroken var helt bøyd, som du nevnte. Den hadde satt seg fast i et skjær med duk på (sånn duk som det er på ferskvannstrender for å skille mudderet fra sanda).

Sparte 270 spenn der! :blush:

Hva gjør man ikke for jerkfiske! :blink:

FANTASTISK!!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Predator Tour, over på Onsdag, da drar nederlenderne og Belgierne hjem. Da blir det bedre. Men ja, man har jo hele Øyeren, Sperrilen, Jaren, Randsfjorden, Tyrifjorden, Glomma, Eikersjøen +++ så det er mange steder å fiske :D

Synd man ikke kan være overalt samtidig :angry2:

Jøss - hoppe uti iskaldt vann for å redde en sluk :o

Imponerende

He He!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha for at du er dedikert. 8 grader er ikke varmt. trena på kameratreddning i 4 graders glommavann i fjor. det gjorde vondt!

kjipt med den store som stakk. men det er jo bedre å hatt den på og sett den enn å ikke se noe fisk i det hele tatt.

remy: grattis med jerk-pers. fin firre det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ha for at du er dedikert. 8 grader er ikke varmt. trena på kameratreddning i 4 graders glommavann i fjor. det gjorde vondt!

kjipt med den store som stakk. men det er jo bedre å hatt den på og sett den enn å ikke se noe fisk i det hele tatt.

remy: grattis med jerk-pers. fin firre det der.

Ja, det er morro... ...men surt. Etter min mening er ihvertfall jerk det mest effektive etter vårgjedde. har aldri vært borti så stor gjedde i dette vannet, før jeg begynte med jerk i år, og jeg har fiska aktift etter gjedde i to år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enig at jerk er effektivt etter vårgjedda. men trur nok at spinn med shad og div. meitemetoder kan være like effektivt. men spørs jo hva en syns er moro å fiske med å...

Jeg tror jerk er mere effektift enn shad/jigg-fiske og meite. Tror jigg-fiske er mere effektivt når det er varmt i vannet og gjedda jakter pelagisk. MEN det er jo noen dager jerk rett og slett ikke funker.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er morro... ...men surt. Etter min mening er ihvertfall jerk det mest effektive etter vårgjedde. har aldri vært borti så stor gjedde i dette vannet, før jeg begynte med jerk i år, og jeg har fiska aktift etter gjedde i to år nå...

Flue er nok det mest effektive etter vårgjedde, overlegent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.05 Var en rask tur ut i dag, ble kun 4 fisk. En var ny pers igjen, 113cm var denne fisken og falt for en 19cm slowfloat Deviator Zander (se hvordan den stakkars utgytte fisken har slukt beten). Tynn og med stort hode. Trøtt, sove, ut tidlig igjen, jakten fortsetter....

82672_s.jpg

82673_s.jpg

82674_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.