Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkfiske - The road to deeper experience


Recommended Posts

  • Svar 310
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

26.11.09

Vi kom til Steinsfjorden med 5ms vind meldt. Når vi endelig kom frem var det nok akkurat litt mer

94265_s.jpg

94266_s.jpg

Tok ikke lang tid før vi var i kontakt med gjedder, men det var tregt og ble forferdelig tregt og vanskelig. Vinden tiltok og tilsutt måtta det ha vært over 10ms, for mer sjø har jeg aldri opplevd på Steinsfjorden.

94267_s.jpg

94268_s.jpg

94269_s.jpg

Til slutt var det nesten en kamp for å holde seg flytende. Atle øste som en gal og bølgene dro over baugen på båten. Det ble vått, det blåste enda mer, mer og mer. Til slutt var det umulig å holde kontroll på båten i dorge fart, så vi tok kvelden. Men friskt vær var det dog.

94270_s.jpg

Nå går vi inn i en skikkelig kuldeperiode, Jarenvannet er vel straks klart for isfiske. Får håpe isen holder seg LANGT unna Steinsfjorden og andre sjøer litt lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Bare feil farger jo, hehe.. Og du sier Walmann bruker mye spenn?

Go fargene ser du ikke, de er skjult under :D Tja, dette var da ALDELES ikke dyrt i det hele tatt. Sier jeg det??

Fått 3 av mange nye woblere på vei i hus. JAKE 10" i tre forskjellige farger, må oppgradere wobler samlingen min mtp at jeg ikke dorger så er det litt rart, men alikevel haha..

100943_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul tråd igrunn, leste et tidligere innlegg av deg på side 5 eller 6 om at du ikke skulle ha flere baits på en stund, du holdt ikke særlig lenge :D Hehe, men har du fått noe på de rapala jerkbaitene ? De ser veldig fine ut, men vet ikke om noen har fått noe på de, har du ?

Nei, er ikke lett å holde seg unna nettet og handling ;)

Jada, fått mange gjedder på rappalaen, men ingen store, største en 5 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake wobblerne er ganske bra twitch baits (og trolling seff) MEN alle jeg har hatt har lekket og bruker derfor for det meste Grandma.

Men en ting, mange kjøper mye utstyr, svir av penger på det ene baitet etter det andre, dyre stenger og sneller, så går man bort å kjøper en billig fortom? Hva er det for en tankegang? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake wobblerne er ganske bra twitch baits (og trolling seff) MEN alle jeg har hatt har lekket og bruker derfor for det meste Grandma.

Men en ting, mange kjøper mye utstyr, svir av penger på det ene baitet etter det andre, dyre stenger og sneller, så går man bort å kjøper en billig fortom? Hva er det for en tankegang? ;)

Hvis du henviser til Kinetic var den IKKE billig! Og den ble jo anbefalt, så god sport som man er så prøver man.... med anger.... :D

Jake er fine woblere til en billig penge, 12 - 14 dollar. Og de få gangene jeg har måtte dorge fordi de andre i båten vil det har jeg vært flink til å knabbe øysteins sorte jake 8". Og den gir fisk gang på gang. Går rett dypt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år begynte det fort og avsluttet fort. Vinduet er lite, og det gjelder vel å satse deretter? Ikke vet jeg, aldri skjønt meg på denne elven. I mange mange år har jeg vært her, mest med flue, men sjelden klaffer det. Det er vel like mange år siden som minste tilatte aldersgrense på forumet jeg først var i elven. Men alikevel, aldri noen spesiellt suksess. Men det har da blitt noen igjennom årene, selv om fraværet og tilstedeværelsen har vært like sporadisk hele tiden. Den første uken slet jeg, jeg visste det ble tatt fisk og jeg ble urolig i kroppen, men fikk senket skuldrene og skjerpet meg. Så fisket jeg godt igjen og det ble noen flotte gjedder. Flere fisk på 6 - 8kg pluss ett par sniper. Men også noen litt større. De ble samtlige tatt på ett bait fra savagear med navn 4 play. Så det ble jo pers på Swimbaitfiske også, her er noen av fiskene:

8300gram fordelt på 105cm

26032010-105-8300-web.jpg

8800gram fordelt på 99.5cm

27032010-995-8800-web.jpg

SOm alle andre fisker ble den også satt pent ut

27032010-995-8800-release-web.jpg

8900gram fordelt på 106cm

24032010-106-8900-web.jpg

10640gram fordelt på 109cm

27032010-109-10640-web.jpg

13120gram fordelt på 116.5cm

27032010-1165-13120-web.jpg

27032010-1165-13120-2-web.jpg

27032010-1165-13120-release2-web.jpg

Tusen takk til de som hjalp til med å ta bilder, veie, måle etc. Satt pris på. Takk til de som var med på hyggelige turer :lolu: Godt vi har så mange flere i vente :angel:

Nå er båten ferdig pusset for vinteren og åpne vann venter. Fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.