Gå til innhold
Fiskersiden

Vi snakker ny N.rek på Vederbuk....


fiskekongen
 Share

Recommended Posts

for all del, en fantastisk og ikke minst sjelden stor vederbuk fra Nitelva (personlig har jeg bare så vidt rundet tokilosgrensen etter nesten 30 års fiske...). Så gratulerer til fangstmannen for en potensiell rekord. Men å kalle det århundrets fangst i Nitelva er vel kanskje å "overselge" fisken? Selv om hva som er best i høyeste grad er subjektivt, og man kanskje ikke skal sette fisk opp mot hverandre på denne måten, henger vel både den største stammen og den største gjedda tatt i elva høyere, eller hur...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, en fantastisk og ikke minst sjelden stor vederbuk fra Nitelva (personlig har jeg bare så vidt rundet tokilosgrensen etter nesten 30 års fiske...). Så gratulerer til fangstmannen for en potensiell rekord. Men å kalle det århundrets fangst i Nitelva er vel kanskje å "overselge" fisken? Selv om hva som er best i høyeste grad er subjektivt, og man kanskje ikke skal sette fisk opp mot hverandre på denne måten, henger vel både den største stammen og den største gjedda tatt i elva høyere, eller hur...?

Joa, du har kanskje rett i det, men det blir jo litt personelig synsing rundt dette.

Selv syntes jeg en slik vederbuk er noe av det råeste som er tatt i den elva, selv om det også er tatt mye annen fin fisk der, ikke minst flirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir jo litt personelig synsing rundt dette.

Just my point. Det er jo nettopp derfor jeg reagerte litt på betegnelsen århundrets fangst, nettopp fordi dette angir en grad av subjektiv karakterisering. Rent personlig setter jeg altså stammen (mye) høyere, men jeg syns det er helt OK at andre vurderer det annerledes. Og bevares, jeg er enig i at dette er en av de beste fiskene tatt i elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.