Gå til innhold
Fiskersiden

Tykkleppet multe.... Nrek flue/allround


Remy
 Share

Recommended Posts

Gratulerer Remy ! Virkelig en respektabel og velfortjent fangst og fantastisk lesing :lol:

"Multene kom, 2 stk, slukte i seg brød. Det er bare en helt rå følelse å se disse tykke leppene over vannskorpen der de frotser i brød. Dette har jeg opplevd før. Flere ganger i år faktisk."

Jeg lurer på hvordan det er mulig å få til dette uten at det kommer en flokk med måker og sluker i seg brødet først ? Min eneste erfaring fra forsøk på multefiske var for ca 20 år siden i Langesund da nettopp dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat : "TAKKER!!!! Mest betydningsfulle fisken noen sinne!!!! Tror INGEN fatter hvor stort dette er for meg, eller hvor etterlengtet dette var. Hadde dere bare skjønt tid og satsning som ligger bak hadde dere kanskje trodd jeg var splitter pine gal... dama tror det"

GRATULERER MED FISKEN, OG IKKE MINST AT DU HAR GREID Å BEHOLDE DAMA DI :lol:

Endret av Area
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantastisk! Gratulerer med en velfortjent fisk Remy. Galskap, ja, men som vi var inne på i en annen tråd, er man sta og utholdende nok, og er dyktig nok lykkes man som regel før eller senere. Spørs hvor mange av oss som hadde klart å holde ut like lenge som dette..!? :lol: Absolutt en sportsfiskeprestasjon på øverste hylle! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Gratulerer! Håper du brukte nok solkrem under satsingen. :blush:

Er en snodig fisk det her..husker for mange år siden da vi ferierte i Kragerø, da var det blant annet et eksemplar som fulgte etter lettbåten vi brukte og som vi kunne håndfòre med brød. Av en eller annen grunn var det ingen interesse for å forsøke å fiske etter den, vi syntes vel alle at det var mest fascinerende å ha den som følgesvenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har imponerende mye fritid, og bruker den svært godt.

Helt klart. Men selv om kanskje manglende tid er hovedgrunnen til at en selv aldri klarer å realisere slike satsninger, er jeg slett ikke sikker på om jeg hadde brukt så mye tid på dette uansett. Og DET er kanskje det mest imponerende her, at Remy klarer å kjøre en satsning helt ut, selv med mye frustrasjoner og motgang i begynnelsen. De fleste av oss hadde nok falt av lasset mye tidligere uansett hvor mye tid vi hadde hatt til rådighet...? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Men selv om kanskje manglende tid er hovedgrunnen til at en selv aldri klarer å realisere slike satsninger, er jeg slett ikke sikker på om jeg hadde brukt så mye tid på dette uansett. Og DET er kanskje det mest imponerende her, at Remy klarer å kjøre en satsning helt ut, selv med mye frustrasjoner og motgang i begynnelsen. De fleste av oss hadde nok falt av lasset mye tidligere uansett hvor mye tid vi hadde hatt til rådighet...? ;)

Først av alt, takk for alle tilbakemeldingene, fabelaktig med så mye positivt tilbake på mitt livs fisk :blush::glare:

Og Bunker, tid; La oss snakke om tid. Først, jeg har nok mindre fritid enn det du og de fleste andre i normale arbeidsituasjoner da jeg jobber to årsverk i året. Men nøkkelen er prioritering og riktig bruk av tid :lol: Nå har jeg to uker ferie, da gikk de med på fiske. Så det er nok bare snakk om å prioritere tiden man har til rådighet, omt på at du mener jeg har mye tid til overs så tar jeg det som et kompliment om at jeg har vært aldri så flink til å prioritere tiden. Btw, søvn er oppskrytt!

Ang spørsmålet om måker og brød, vel jeg forer de ikke inn, jeg kaster kun ut brød når de er i ett spesielt modus. Først da kommer loffen og som regel slurper de i seg det meste i ett frenzy før måkene får sjansen. Er nok mye jeg kan dele av meg med multefiske, mye som ikke er som det er i danmark, og ikke minst mye som ikke er som det er i den ellers utrolige flotte artikkelen i aof. Men tror denne er noe stedsbunden, likeså mine erfaringer er stedsbunnet på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.