Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Og Veldig Kul Mikro-Art I Boks!


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Carl (raphaug) og jeg hadde en mikromeite-tur sammen forrige uke, noe som ga han en ny art i form av hornkvabbe. Dette ga selvsagt mersmak, så planen var å ta en ny tur til samme sted i dag etter jobb.

Vi hadde en rekke med småsei, sypike og ikke minst bergnebb-bonanza langs brygga vi fisket ifra, men ikke noe mer spennende viste seg i starten. Vi hadde begge et håp om fløyfisk, samt at jeg hadde paddetorsk og hornkvabbe i tankene.

Fordelen med å få mange bergnebb på rad, er at man kjenner raskt igjen nappene. Det var grunnen til at jeg tvert merket at det var noe annet som tok det øyeblikket reke-fragmentet tok bunnen. Fighten (om man kan kalle det det) var preget av en snodig risting i snøret og til og med et par klikk i bremsen på mikro-snellen. :wub: Men overraskelsen var enorm da jeg så formen på fisken like før den brøt overflaten; hjertet bommet vel nesten på et par slag. :wub:

Vel oppe på bryggen kunne jubelen slippes løs og underkjeven løftes opp fra bakken igjen.

Er vel ikke så mye å skrive om ellers, så jeg lar heller noen bilder fortelle litt om mikro-meite denne kvelden:

hr1.jpg

varhnd.jpg

hrvekt.jpg

varvann.jpg

varhvit2.jpg

Hårvar - Dette var virkelig utrolig artig! :wub:

PS: Fisken ble selvsagt satt pent tilbake på samme sted.

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.