Gå til innhold
Fiskersiden

AOF nr. 8 2009


Remy
 Share

Recommended Posts

Ynkelige ørretpinner fra finnemarka, ørret i oslomarka (det kan du lese alt om på OFA forumet) og ørret i Gudbrandalslågen (som man har lest om opptil flere ganger tidligere). Joda, kjempespennende :lol: Lærer man mye av dette svadaet har man ikke kommet langt som ørretfisker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynkelige ørretpinner fra finnemarka, ørret i oslomarka (det kan du lese alt om på OFA forumet) og ørret i Gudbrandalslågen (som man har lest om opptil flere ganger tidligere). Joda, kjempespennende :lol: Lærer man mye av dette svadaet har man ikke kommet langt som ørretfisker ;)

Om man lærer noe er vel ikke alltid så viktig, er det? Leser du kun blader for å lære? Da er vel bøker om emnet bedre for deg. Syns AOF nr var et godt nummer med god lesing som man kan glede seg over, selv om man ikke lærer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Bare så det er nevnt. Ynklige ørret pinner i Finnskogens rike. Her er det mange av dere som har gått av toget for lenge siden. Både på norsk og svensk side har du mange vann der du kan få meget bra ørret. En av mine kompiser som har fisket ørret ett langt liv, og som er en av de dyktige i dette feltet som jeg kjenner har i hvertfall persen sin i stille vann herfra når vi snakker om norge. Så når du kan få ørret på 2,4, 1,9, 1,7, 1,7, 1,6, 1,5............ Største fiske tatt på stang som jeg kjenner til senste år er på 3,8. Vi snakker kilo så er det kanskje litt interessant. Særlig tidlig i sesongen på verspertina, og når du får vulgata lenger utpå så er det ett greit alt med kort kjørevei. Heldigvis er ikke alle plasser/områder skrevet om i AOF.

Uansett så er er det vanskelig å finne opp kruttet på nytt hele tiden, men problemet er ofte at samme forfattere skiver både i AOF og VML, og da blir det litt mye kopiering. Men kan være tildels enig i at det kan fordeles litt mer. Men jeg fant da litt om ymse fiske. Bla. Kveite. Så helt ensporet var det vel ikke. Jeg syntes det er bra at vi har ett norsk blad om kun fiske, og selv om kvaliteten er varierende så er jeg abonent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har abonnert og lest opptil flere fiskeblader hver måned (+ villmarksliv i sin tid) siden jeg var 9-10 år så det er klart man føler at man har lest det meste når det gjelder ørretfiske. Men det er nå engang slik at ørret vel er norges mest populære sportsfisk. Det er ikke til å fornekte, og det er vel det massene vil ha. Men jeg må få lov til å bli litt skuffa over bladet, spesielt med tanke på at jeg synes de siste utgivelsene har vært ganske varierte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det jo hvere sagt at jeg gjennom fler år har Abonert på Aof Og mye variert stoff har det hvert gjennom åra .Men altid mest ørret og flue .Så da da fant jeg ut at svenskene er flinkere til mer variert stoff som passet meg med litt gratis videoer live shatter -knall ekspertise på meite på forummene til bladene. Er vell ikke mye som sjer på AOF sin hjemme side . Så det er muligheter for de som ikke Aof passer for .Men for all del AOF helt grei senge lektyre.Men AOF kan nok lære litt av og dra inn litt av hva de har på de svenske hjemme sidene til bladene :) Ta det som kritik eller hva du /dere vill

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal tørre å sette spørsmål ved om det er AOFs evne eller vilje som er grunnen til at de kjører såpass beint på prikkepettere..!!

Når jeg var en ung og lovende fluepisker satte jeg selvfølgelig meget stor pris på masse fluefiskerlektyre i AOF men jeg ble faktisk ganske mett på det etterhvert, var jo mye av det samme som gjenntok seg hele tiden. De sjeldene gangene det kom noe innen fks meite var det ett kjærkomment avbrekk. Kanskje grunnen er at jeg på den tid egentlig var en fluepiskende skapmeiter? men tror ikke jeg er alene.!

Er ikke bare mangelen på variasjon av de forskjellige arter og metoder som er mangelnde, men det virker jo som at de ikke klarer å kjøre variasjon innen fluefiske heller. Mye replay i nytt format..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper problemet med andre artikler enn prikkefisk er at det er for få som skriver og sender inn. Mange av de som sitter her og klager har kompetanse til å levere knallgodt materiale. Ellers enig; Kanskje det dårligste nummeret fra alt og fiske jeg har lest. En ok kveiteartikkel, samt fiskerapportene som var som vanlig full av kjente fjes og flott fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man fiskebladene når vi har FS ? Jeg kunne tenke meg en FS versjon med abbonement for eventuell stoff fiskere er interessert i og for å trekke forfattere til å bruke tid til formålet.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveiteartikkelen var meget interessant.

Holder med en slik artikkel i hvert blad så kan resten gjerne være mer eller mindre fyllstoff.

Alle har sine preferanser.

Bladets eksistens vil jeg tro står og faller på å treffe publikumet i størst mulig grad, derfor vil det alltid være størst andel stoff om ørret og laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ikke så rart da kanskje, siden jeg ikke abonerer.......... :lol:

Ikkje eg heller, sa opp for ei stund sida pga. manglande intressant stoff...omtrent samtidig som eg oppdaga noko 100 gongar beire: FS Forum. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For en som er mer enn middels opptatt av marine verneområder var lederen, der politikerne i Kragerø får ros for sitt vedtak om å opprette fire verneområder i skjærgården veldig bra. Vi trenger ,som lederen skriver , flere verneområder i landet. Dette er første gang noen ser andre alternativer enn fortsatt bærekraftig avvikling. Godt man følger med i redaksjonene. Håper bare de følger opp med større reportasjer eller info fra land hvor verneområder er vanlig.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.