Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold i Telemark


Thomas94
 Share

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okay, da bruker vi den nye tråden - trenger ikke 6 sider med gammelt nytt hehe :glare:

Kveldstur til Eidangerfjorden for å sjekke forholdene, under utriggerne er det rundt 5cm nå, inntil flytebrygga varierer det litt, 2-4 cm en halvmeter ut.

Det var mørkt så jeg så ikke hvor langt ut den lå, regner med det ligger ny is et stykke ut. Den gode nyheten er at snøen fra igår er blandet med vann, og er blitt sørpeis, og ikke et isolerende lag. Er nok ikke lenge før første gærning er utpå nå ;)

Isen på Eidanger har lagt på seg gode 2-3 cm på ett døgn, igår gikk hjulvinna gjennom på første forsøk, idag trengte jeg et par hakk med isbilen.

Ville ikke gå ut, uten pigger og i mørket, men kunne fint stått utpå nå. Ca halvmeteren ut for brygga er det hvertfall 5-6cm, og under utriggeren (ca halvannen meter ut fra brygga) jeg målte igår må det ha vært nærmere 8-9cm. Om ikke annet kommer det til å stå tjukt med folk i romjula der :)

Lurer fælt på om noen har sjekket Langangen, Voldsfjorden og ikke minst - Fossingfjorden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på Fossing, spesielt mtp all vinden som har vært den siste tiden. Voldsfjorden er islagt et godt stykke ut, men det var endel mørke flekker her og der på isen da jeg kjørte forbi der i går, så det frista ikke å løpe utpå og hoppe opp og ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steder hvor det ikke ligger is dekt med snø per i dag ligger godt an med en ordentlig kuldeperiode.

Var å sjekket Voldsfjorden i dag og det var bare sørpe, hvitt på toppen og veldig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Eidanger fjorden i dag der var det ca. 4-5cm. med is ;) , så det er bare å vente ;)

19 kalde i natt, og 14 nå burde være god is om et par dager. Snøen som ligger der isolerer veldig, eller så burde det vært 20cm is nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker is på Eidangerfjorden, ble dratt masse Sei dag.

Jepp var der nede nå og så fotsporene.. .damn jeg ble fiskesjuk nå :)

Isen er gode 13cm, noe slush og 3-4cm stålis under denne virket det som.

De som skal på Eidanger (og sikkert andre plasser også), IKKE GÅ der det er snøflekker, jeg sjekket bare for moro skyld og holdt på å miste hakka.... Bare slush og en fot hadde nok gått lett gjennom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent heller noen dager til nå som det allikevel er meldt kaldt, så slipper dere å gå igjennom og bli flù. :)

Blir nok ikke noe fiske før til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter det rolige kalde været tipper jeg Fossing blir gangbar om ikke veldig lenge. Så det lå is ut til Brevik nå, garantert ikke gangbar der, men det så så absolutt sånn ut lenger inn i fjorden. Forresten, brøyter de ikke Nystrandveien?? Jæla ufint før der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.