Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold i Telemark


Thomas94
 Share

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke det er noen vits i å dra dit ennå. Det er ikke noe is langs "kantene". Altså inne langs grunna er det fortsatt vann. Jeg var der for et par timer siden. Jeg går ihvertfall ikke ut der og jeg så heller ingen spor, så det er ingen andre som har vært der heller. Jeg sjekket ikke tykkelsen på isen eller noen ting. Kjørte bare forbi å kikket. Og det er fortsatt store områder der som er uten is. Nei, jeg venter nok til neste uke ihvertfall. Da er det meld fint vær og lite vind. Og like kaldt kommer det sikkert til å være en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen vits i å dra dit ennå. Det er ikke noe is langs "kantene". Altså inne langs grunna er det fortsatt vann. Jeg var der for et par timer siden. Jeg går ihvertfall ikke ut der og jeg så heller ingen spor, så det er ingen andre som har vært der heller. Jeg sjekket ikke tykkelsen på isen eller noen ting. Kjørte bare forbi å kikket. Og det er fortsatt store områder der som er uten is. Nei, jeg venter nok til neste uke ihvertfall. Da er det meld fint vær og lite vind. Og like kaldt kommer det sikkert til å være en stund til...

Kjørte du helt inn i enden?

Er det noen som har sjekket Åbyfjorden?

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isfiske på 10 gradern sier du? Jeg er med :)

Hadde forøvrig tur #3 på Eidangerfjorden, hvitting, kolje, sandflyndre, taggmakrell, sypike, knurr og torsk på land, hvittingene er mat de andre sluppet ut igjen hurtigst mulig.

Ca 35cm med stålis, knallfine forhold. Deilige -17 når jeg parkerte bilen, sol, vindstille og jeg var den eneste som var gal nok til være på isen på mange timer, deilig å ha hele fjorden for seg selv hehe. Traff en som hadde fått fjesing.. "fjesing her inne??" sa jeg. Jada, det var mye av den, hadde fått mange tidligere også. Brukte nanosekunder på å artsbestemme tassen til lysing, og et lite grønnskjær av misunnelse kom over meg, skulle gjerne hatt den selv gitt. Samme fyren fortalte om mange år med fiske i fjorden, og om langepers på 20kg, pluss mye brosme her inne. Med tanke på lysing/fjesing forvirringen valgte jeg å ta det med to klyper salt, men med god mine. Umulig er det dog ikke, og det er mange skrenter langsmed land som kunne vært artig å utforske nå som isen først ligger. Så er det bare å få anledning og eventyrlyst da...... Noen andre som har hørt om brosme her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er muligheten for at noen av dere gutta skal ut i morgen?

Bilen starter igjen og fiskeabstinensene er enorme......

Det vet jeg ikke før i morgen, har ikke fått barnevakt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.