Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold i Telemark


Thomas94
 Share

Recommended Posts

Så en mann utpå isen som fisket idag, så tenker jeg tar meg en tur i morgen på Eidangerfjorden :ninja:

Vær kritisk og ikke rusle utpå alene, i så fall. Om Langangen ikke har is så ville jeg vært veldig forsiktig med isen på Eidangerfjorden, med tanke på at den blir utsatt for mye strøm og bølger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortsetter det rolige kalde været tipper jeg Fossing blir gangbar om ikke veldig lenge. Så det lå is ut til Brevik nå, garantert ikke gangbar der, men det så så absolutt sånn ut lenger inn i fjorden. Forresten, brøyter de ikke Nystrandveien?? Jæla ufint før der.

Typisk bamblinger å lage kvalm så fort de passerer kommunegrensa. :rolleyes:

Ville nok ikke prøvd isen i Brevik nei, men stålisen utafor Nystrand må være knallfin nå B)

StadJon, skulle ikke undre meg stort om det straks er gangbart i Langangen heller nå, det har vært så godt som vindstille og bikkjekaldt i flere dager nå.

Tipper det er trygt på Eidanger helt der ute du og Rage stod i Januar, om ikke nå så hvertfall til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo fin den turen vi hadde i Langangen da Martin, noen timer til så hadde vi måtte svømme til land :rolleyes:

Eller så kan jeg si at isen på Eidanger er sikker. Han som var der i dag fikk 3-4 Knurr, et par Sei, en drøss med Sandflyndrer og en 2kg Torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt i Telemark, men nære: Helgeroa-fjorden og Mørjefjorden har lagt seg, bør være gangbar til helgen alt antar jeg, om det ikke blåser opp.

Oppdatering: Helgeroa-fjorden så og si isfri, var nedom bryggene i Langangen, stod to mann på brygga der, men de så ikke ut til å ha prøvd seg utpå isen der, var vel en grunn til det.

I Mørjefjorden er det is ut til håøya, bør være gangbar om ikke lenge, så ingen fiskere, ei heller spor etter noen som hadde vært utpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var råk fra Langevann bekken og ca150meter utover i mørjefjorden når jeg kjørte forbi for 3dager siden.

Er flere år siden noen gikk igjennom isen der å daua,så det er bare å komme seg utpå. :0

Vinden gjør at Langangen er uaktuell i Januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket isen på Eidangerfjorden i går kveld ved Nystrand, ca 18cm tykk ved land, og 11-12cm midt utpå fjorden.

Eidangerfjorden er sikker, vi fikk masse fisk i går :) ble til og med dratt opp Småflekket rødhai og Strømsild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det snart er på tide å sjekke fossingfjorden... Noen som vet om det er bra is der nå?

Det bør nok nærme seg. Hørte taxibåtene i skjærgården begynte å slite litt her og der for ei lita uke siden. Og det var lenger ut... Verdt en titt snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Eidangerfjorden i dag. 15 - 20 cm stålis. Labert fiske... Planen videre er Voldsfjorden på onsdag og Fossing til helgen.

Edit: Snøvær, kuling og 10 minusgrader ser ut til å sette en stopper for noensomhelstslags utendørsaktivitet på onsdag gett... Krysser fingra for Fossing til helgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Eidangerfjorden i dag. 15 - 20 cm stålis. Labert fiske... Planen videre er Voldsfjorden på onsdag og Fossing til helgen.

Edit: Snøvær, kuling og 10 minusgrader ser ut til å sette en stopper for noensomhelstslags utendørsaktivitet på onsdag gett... Krysser fingra for Fossing til helgen da :lol:

Hø? yr sier 2m/s vind og riktignok kaldt men... jeg er med til onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner man kanskje ut på fredag :P. Sånn ellers, Fossing kan være lumsk, og man bør passe seg litt ekstra der. Elva er med på å gjøre isen uforutsigbar. Man bør ikke tusle utpå alene uten å prøvebore med jevne mellomrom mens man går utover, aller helst bør man uansett ha med seg en kompis. Ispigger og flytedress er selvsagt noe man skal ha, der som alle andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.