Gå til innhold
Fiskersiden

Sjarkarn's fisketråd!


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jess da var nytt utstyr endelig handlet inn! Tok en stund men nå er Okuma Makaira 20II og Lawson Extremejigger på plass! Planene var og vente med og bruke det til jeg får snøret fra campelen..meeen for morgendagens tur klarte jeg ikke å dy meg og fylte opp med ca 300m 0,39 fireline:D

Ellers måtte jeg le litt...Da jeg bestilte powerjiggern fra baardsen kom stanga men stangtuben var knekt, orket ikke å bry meg om dette så reparerte tuben selv. Nå som jeg fikk stangen fra fisketid.no... joda selvfølgelig var tuben knekt på samme jævla plass.. Vet at posten kan være hardhente men dette vil jeg kalle senders feil, stangtuben var elendig innpakket, kun et tynt lag med papp rundt den...

Så takk til skittfiske.no for god pris og rask sending av snella=)

- på fisketid.no for dårlig innpakning

og stor takk til campelen som har gjort en kjempejobb med og ordne meg snøre=)

Da var det bare å vente på storkveita i morgen! har god trua!

CIMG3452.jpg

CIMG3453.jpg

CIMG3454.jpg

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var dagen over etter en fantastisk tur i SKJELDENT bra vær. Orker ikke å skrive mye nå... skal steike biff med ei kald ei og slappe av! Får skrive noe når jeg får bilder fra Truls/Øyvind=)

Ble mere fisk, men litt spenning får vi holde=)

Truls

CIMG3455.jpg

CIMG3457.jpg

CIMG3459.jpg

CIMG3461.jpg

Skikkelig napp men halen forsvant..

CIMG3462.jpg

dagens killer combo!

CIMG3464.jpg

24kg=)Kveita var faktisk utrolig tung og dro ut et par ganger, men må si meg ekstremt imponert over makaira snella. Skrudde til bremsen og stoppet fisken momentant! den var med ripa etter ca 5min og ga oss en liten omgang ombord helt til Øyvind ga den noen gode kakk!

CIMG3466.jpg

CIMG3468.jpg

CIMG3469.jpg

CIMG3471.jpg

CIMG3472.jpg

CIMG3473.jpg

CIMG3474.jpg

Ny vaska

CIMG3475.jpg

Det eneste og fantastiske nord B)

CIMG3477.jpg

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da var det en liten oppdatering fra dagens tur! Planen var artsfiske fra lauklines, "høstcup" med båt mot båt.

Klokken 8 hentet Tuomo meg og vi la veien forran oss utover til Marcus ute på lauklines. Der møtte vi sjefen skjøl Øyvind og Marcus. Mens vi ventes på folket ble det litt skjitsnakk og handling inne på butikken.

Etter å ha gått over reglene, poenglistene og fordelingene i båtene rigget vi utstyret klart for både stort og smått.

I vårres båt ble det Truls som skipper og meg selv og Ingmar som mannskap. Vi ga oss alle ut samme veien, vi tenkte det samme, vi går dit ut før det blåser for mye opp.

CIMG3485.jpg

Etter en del gange stoppet vi ved en bakke og prøvde oss på makrell eller sild. Da fikk jeg denne øyepålen på 4,1gram..den raste ut 400m rett fra makairen, jeg lover! Siden kroken så og si var større blei hodet most under kroking.

CIMG3489.jpg

CIMG3493.jpg

Etter en liten stund flyttet vi oss til den lokale plassen for og hente uer/lusuer og bromse, joda det tok ikke lange tia før Ingmar satt med dobble brosme!

CIMG3494.jpg

Flere bromser blei det, samt en del hyser, men dessverre uteble ueren for oss i dag. En kajakkpadler trålet rundt båtene våre der ute, om han fisket eller ikke vet jeg ikke, men skal si at det var risky med tanke på vinden som var litt lenger ut. Så kom Kim og en annen forbi, de hadde fått litt småsaker men var hemmelighetsfulle.

CIMG3495.jpg

Torsk og bromse til kokings, sei til agn.

CIMG3501.jpg

Så bestemte vi oss for og gå innover igjen og prøve oss på flatfisk. Etter noen dove drift smalt det til på Ingmar sin stang, noen harde rykk, men like fort som den kom, dro den. Dette var uten tvil en kveite med litt size, noe som bitemerkene i jiggen tydelig viste.

CIMG3507.jpg

Etter og ha blitt småkvalt i røyken til et søppelbål på land bestemte vi oss for og satse nærmere basen. Vi stoppet på en grunne som gikk fra 5 meter til 50 hvor jeg small i en brosme på ca 4kg, flott matfisk=)

Etter dette døde fiske egentlig for meg, jeg gikk flere timer uten et j*** napp, heldigvis hadde vi en søring og en svenske på båten til og ordne opp. Jeg hadde et mål for dagen, det var og få en flatfisk som ikke var kveite, men neida! Etter lang tids pining med flatfisk tackle for min del slapp bare Truls heckla ned i bunnen for og hvile seg litt. Joda der smalt det til, opp kom den et flott gapeflyndre på rundt 400g(husker ikke hva den veide) som ble en ny pers for han. Like etter på lempet han inn en lusuer, for og så ta en kombo med en mindre gapeplyndre og en lusuer...med makrellhekle, rimelig fantastisk!!

CIMG3511.jpg

Så så vi at klokka begynte og gå fra oss, så vi rushet til en god sandflyndreplass for og hente noen poeng, dessverre var denne plasses proppet med gorrhysa så det var litt vanskelig å fiske der, men ikke helt uforventer smalt truls i en flott sandflyndre og 1 av 2 var i boks(maks 2 poengfisk av samme art i hver båt), like etter smalt det i en dobbel med sandflyndre, men den ene datt desverre av på ripa.

Tror samtlige kjente kveitesuge da vi hørte at Kim hadde fått en(sjokk!!!!) på 4,6kg, som han selvfølgelig satt ut igjen. Men joda der slo søringen til igjen.

En sprek en småkveite tok tak å dro ut minst 3 meter fra snella til truls! etter en liten fight var kveita oppe! Liten tass, men da så vi den og i dag!

CIMG3513.jpg

CIMG3517.jpg

CIMG3519.jpg

litt utstyr må man jo ha!

CIMG3515.jpg

sammling og poengdeling på kaia!

CIMG3521.jpg

tøffingen

CIMG3523.jpg

CIMG3525.jpg

Guiden, sjefen og kveitefiskern!

CIMG3526.jpg

Fra Øyvinds båt

CIMG3528.jpg

Kims båt

CIMG3530.jpg

Truls båt

CIMG3531.jpg

Tuomo

CIMG3534.jpg

En fantastisk tur med flottefolk og ok fiske, ifølge de andre var det tregt fiske, men jeg er fornøyd. Til vanlig fisker jeg så og si kun etter kveita å får litt torsk, brosme og sei som bifangst, men i dag fikk jeg øynene litt opp om hvor mye man faktisk kan fiske, så man må nesten utvide seg litt på slikt. Konkurransen var pinlig tett og vår båt vant med høyest poengsum, den ene tyskeren vant med størstfisk(brosme på litt over 6 kg.) og jeg vant for mest verdifulle fisk.

Over og ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.