Gå til innhold
Fiskersiden

Sjarkarn's fisketråd!


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

ja prøvde alt, baithead, filet, strimler, tackle, gummi..ho ville ikke:P Glømte dessverre kamera i dag, men fikk bare 1 liten times fiske før jeg måtte ty til sleping. Kom et stakkars par som hadde fått motorstopp og blitt tatt av strømmen å rekt ca 10 km, så endte med at jeg måtte slepe dem tilbake=) Tok sia tia med 4 knop! Men er snart på tur ut å går sørover, skal prøve meg på steinbiten, kveita vil ikke ha av meg.

Ellers, fra i går natt:

CIMG3209.jpg

CIMG3210.jpg

CIMG3212.jpg

CIMG3215.jpg

CIMG3218.jpg

CIMG3219.jpg

CIMG3220.jpg

10kg(prakt eksemplar! perfekt farge og konsistens) og en stygging på 7 kg=P

CIMG3221.jpg

Dær var det morgen allerede

CIMG3222.jpg

Hva slår å stå ute halv 7 om morgenen å skjære filet?

CIMG3224.jpg

Ble vitne til en spesiel fight. Kom en kråke og begynte å spise på sloet, Plutselig kom 5 svære svartbakker å angrep han å jaget han bort. SÅ kom fan meg kråka tilbake med 3 andre kråker og holdt Helv******** med måsen, artig karer.

CIMG3227.jpg

Traff på en svær flokk med niser men rakk ikke å ta bildet.

:)

CIMG3229.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja prøvde alt, baithead, filet, strimler, tackle, gummi..ho ville ikke:P Glømte dessverre kamera i dag, men fikk bare 1 liten times fiske før jeg måtte ty til sleping. Kom et stakkars par som hadde fått motorstopp og blitt tatt av strømmen å rekt ca 10 km, så endte med at jeg måtte slepe dem tilbake=) Tok sia tia med 4 knop! Men er snart på tur ut å går sørover, skal prøve meg på steinbiten, kveita vil ikke ha av meg.

Ser uansett ut som du hadde en fin tur sjarkan :) Gleder meg til å se steinbit og kveita som kommer etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da hadde man testet det siste av godspottene man hadde igjen(hadde så lite bensin igjen at æ når ikke utomskjærs) Men neida,,ikke en eneste fisk kom opp.. Ikke engang i Franks egen "bakgård" kom steinbiten opp...kanskje han har kloakk i fjæra :) Men uansett, har jo vært en fin tur, men litt skuffende fiske. Forresten noen som vet hvem i f*** det er som kjører båtene på NSA? om det er guiden eller de som leier? holdt på å bli meid i når han skulle suse forbi..idioter de dær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha..det burde jo være regler om hvem som kjører og hva som kreves..tørr å vedde på at ikke en som kommer dit har båtfører bevis.

Ellers en siste innspurt fra helga(har funnet ut at æ e gla i å ta bilda :) )Jeg bestemte meg for å prøve meg på sjøbartingen! fyrte opp den fluestanga jeg bruker for og morre meg med seien og fyrte avgårde på en plass som skal huse noen...Meeen guess what(shocker) Tror jeg skal melde meg inn i Banan klubben...

Vasking og tørking av gear

CIMG3230.jpg

CIMG3236.jpg

CIMG3237.jpg

blei såklart ingenting..så helgas depresjoner endre med en ting.. :bow:

CIMG3239.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka detta kveite tacklet, 6/0 owner cirkelkrok for og festehodet til seien i, og en 4/0 VMC treble som festes i ryggraden. Er spent på og prøve, men er disse tacklene best på slep eller bom?

CIMG3241.jpg

Ser bra ut! Litt avhengig av lengden på tackelet, ville jeg kalt det et slep, og fisket det på bom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kveitetur med gutan 12.06.10

Ja! da var det en liten rapport fra dagens tur. Jeg våknet kl 6 i dag og kjente jeg var klar for en skikkelig tur, turen ble lagt til Kvaløyvågen. Der møtte jeg Kim, Markus, Øyvind, og flere fra Tromsø Havfiskeklubb. Praten var fort i gang om dagens ønsker, den lå høyt oppover mot kveita, den store deilige kveita! Vi ble fordelt opp i båtene, jeg var veldig heldig og kom på båt med Kim, Marcus og skipper Vidar! Lærte mye om hvor jævla lurt det faktisk er og ha et stramt påspolt snøre, så takk til Marcus som fikk slette av godpilken og rette opp på spolen!

Så her er noen bilder med litt tekst.

På tur ut på feltet, planlegging og skitsnakk!

CIMG3261.jpg

CIMG3262.jpg

CIMG3264.jpg

CIMG3265.jpg

Snusen må inn den å!

CIMG3266.jpg

CIMG3267.jpg

Så kom vi fram til den første plassen, driften var treg, men plassen virket meget lovende. Jeg fikk et fint hugg på baitheaden med makrell, tydelige bitemerker etter større fisk, kveita kanskje?

Kim rigget seg opp for og prøve seg etter rødspetta, så nappet det hos Kim, da kom han opp med dette prakt... eksemplaret av en steinbit!

CIMG3268.jpg

CIMG3269.jpg

Så traff vi på en ekstremt stor stim med 3-5kgs torsk, stimen var 20m i bredda på ekkoloddet! vi ble dessverre fort lei av dette siden vi ikke engang nådde bunnen, å la veien mot en annen grunne.

Fiske etter storkveita!

CIMG3270.jpg

CIMG3274.jpg

Søvning blir man etter harde timer i god sjø

CIMG3275.jpg

CIMG3278.jpg

Så skjedde det endelig! Etter flere kontakter for alle, spesielt Kim hadde et stort hugg! slo tøtta til! Mens skippern heiv på panna før og koke lapskaus hørte vi et bræl..KVEITA!! Alle gikk klar på postene sine, etter små krangling om hvem som fikk hvilken høtt sto man klar til ho kom. Kveita virket stor, den stange mye i bunnen og oppføre seg som en skikkelig kveite.

Marcus i kjøringa

CIMG3279.jpg

Da kveita kom opp så vi at den ikke var så stor som vi trodde, men det var ingen skuffelse! Et prakteksemplar av en matfisk!

CIMG3282.jpg

CIMG3283.jpg

EN småkry Marcus poserer med sin kveite på 22kg og 118cm. Kveita var ekstremt feit og fast i fesken :)

Ble en liten film av dette, Marcus har en bedre film liggende på telefonen så vi får se når den kommer ut.

th_CIMG3280.jpg

Da vi kom til land og møtte en av de andre båtene var ledelsen klar, vi var den beste båten ute i dag! Sjalusien på kveita slo fort til!

CIMG3284.jpg

CIMG3285.jpg

Brygga til Maribell.

CIMG3287.jpg

Menn og mus :P

CIMG3288.jpg

Takker for en flott tur med flotte folk og et greit fiske! kunne ønske flere kveiter men skal ikke klage, hadde flere kontakter(ekstremt store napp med bunnkveita også, vanskelig å få opp den tøtta) med noe som var mistenkt som kveite. Takker!

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jess da var det litt skrive kløe! Etter å ha sittet en uke på hytta i bare dritvært bydde endelig sjansen seg for og komme seg på havet! Utstyret ble rigget og planen ble lagt, syntes det enda var tidlig for grunna så la fiske til 40-50m dybde.

Heiv meg i gang, sjøen var fin og rolig, men jeg var spent til jeg kom mer utenskjærs, om havet hadde fått roet seg? Joda kom ut og det var perioder med bølger opp mot en halvmeter, og av og til nesten helt stilla. Det var enorme mengder fugel noe som tydet på grønnsporing, jeg heiv meg i dorging og fylte fort en balje med fisk fra kiloet og opp mot 3, noe som blir flott kokfesk og agn! Men som det bruker og være etter min erfaring tar ikke kveita når det er store menger småsei tilstede, kan være at man ikke klarer å være interessant nok, men nok om det!

Timene gikk, det blåste opp

CIMG3324.jpg

Nord-Norsk sommerbekleding, til og med bjørefetta var på!!

CIMG3325.jpg

Denne karen stupe faktisk ned i båten å dro med seg en sei over kiloet og stakk av gårde!

CIMG3326.jpg

Begynnte og vurdere å gå grunnere eller nærmere land siden jeg hadde fisket i 4 timer uten napp! Jeg la stanga slappt i armkroken og skulle ta fram snusen, BANG sa det! stanga lå mot ripa og snella hylte! Dåkker kan tru det satt en dær å fyrte nord-norske samla med et mongoglis rundt munnen!

Etter 2-3 utras fikk jeg endelig begynt og pumpe fisken skikkelig. Det var tungt, og den var enormt sterk! trudde faktisk at det kunne være en fisk opp mot 50kg.

Da den kom til ripa så jeg at den ikke var 50, men absolutt ingen skuffelse! Den nye kveiteløftern ble rolig plassert i underleppa og løftet opp. Merker nå at Jeg må virkerlig begynne å leite seriøst etter en rana 17 hardtopp snart, båten min er aaaalt forliten for dette fiske!

129 cm og 30kg! Ny pers!

CIMG3322.jpg

CIMG3330.jpg

CIMG3332.jpg

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, har en helt klar fornemmelse over at du har fortjent denne. Høres ut som du har vært innbitt og man fortjener en opptur etter 4 timers økt i drittvær :rolleyes:

Mye landligge og blåst nå siste tiden.. idag ser det ut som det IKKE er nysnø på toppene...

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.