Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første havfisketur.


Oz
 Share

Recommended Posts

Hadde årets første havfisketur med Jera II i dag. Det er ennå tidlig for gytelangene her nede er nok den mest nærliggende konklusjonen å trekke etter den turen :innocent:

Litt fisk ble det da. Ti langer, to brosmer, en pigghå og litt agnrask.

Fisket var generelt temmelig tregt. Det gikk langt mellom hver fisk, og vi måtte virkelig jobbe for dem vi fikk. Størrelsen var det heller ikke noe å slenge seg i veggen over, Roger dro til med den største, ei lange på 13,6 kilo. Ny pers og hans første over ti kilo. Han var nøgd. Ellers tror jeg egentlig at alle persa på minst en art og at alle fikk ganske vondt i ryggen og arma til slutt :hot:

Noen bilder

101131_s.jpg

101132_s.jpg

101133_s.jpg

101134_s.jpg

101135_s.jpg

101136_s.jpg

101137_s.jpg

101138_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med perser. Nydelig sjøvær dere hadde der ute, kan ikke være så ofte det er sånn kan jeg tenke meg.

Nei, det er ikke dagligdags i det hele tatt. Da vi skulle sjekke driftretning før dregging på starten av dagen fant vi absolutt nll avdrift i vannet, så vi fisket på rundt 200+ hele dagen uten å dregge. Luksus.

Jeg perset på lange. marginalt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respect Åsmund, at du fant energi til å lage rapport igår er sinnsykt!

Takk for turen Åsmund, Roger, Dan og Thore (skipper). Veldig moro og spennende tur selv om vi ikke fikk bryte 10+ grensa alle sammen - neste gang! :thumbsup:

Brosmen min var dobling av pers og jeg var mer fornøyd med det enn bildet forteller hehe.

Noget sliten i venstrearmen idag, og beina kan jeg bare beskrive som vonde, å stå oppreist i båt i 12 timer er ikke å anbefale - neste gang skal jeg sitte litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin tur på havet Åsmund, Dan og Martin.

Morsomt med ny pers på over 10kg, men må jo si at det står respekt av den steinen Åsmund tauer opp fra 230m. Den var stooooor!!

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en fin tur på havet Åsmund, Dan og Martin.

Morsomt med ny pers på over 10kg, men må jo si at det står respekt av den steinen Åsmund tauer opp fra 230m. Den var stooooor!!

perset åsmund på stein også? :thumbsup:

ser ut til at dere har hatt en fin tur! blir gjerne med en gang,om noen skulle finne på å mase om det :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.