Gå til innhold
Fiskersiden

Biltema vs gammel snelle


Thomzz
 Share

Recommended Posts

Heisann, har veldig dårlig råd så har biltema fiskeutstyr foreløpig, men tidligere i dag så fant jeg en snelle som heter så mye Som Spinit Gx4000, den er vel 3-4 år gammel, og lurer da på om denne er bedre en biltema snella til 200kr?

eneste jeg klarer å skjønne her er at biltema snella har 3 kulelager mens Den spinit saken har 4stk, Står også sølvkroken over hele saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dårlig råd, så setter du opp en plakat ved butikken om at du ønsker å kjøpe ei brukt fiskesnelle.

Mulig noen kontakter deg før utstyret havner på loppis.

Før du ser deg blind på antall kulelager, så er det kun lukkede rustfrie kulelager som gjelder.

Alt annet er bare dritt. Man skal kunne bruke ei snelle i saltvann uten at man er bekymret for at snella blir spist opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen "tester" jeg kan gjøre får å finne ut hvem som er best? regner ikke med den andre er noe dyre saker, men er i allefall ikke biltema.. virker som biltema går lettere når jeg snurrer på den dvs uten snøre på, den dingler pent at og frem etter jeg har sluppet taket, mens den andre er litt seigere hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinit snellen... er den en slik svart plast sak?

Tipper han er borti en gullfarget sak, som er 6-7 år gammel. (Lenge siden jeg solgte disse snellene, så korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.) Sølvkrokensnellene ble aldri noen slager, og med tanke på alderen bør du ikke betale stort mer enn en hundrelapp for denne. En helt annen sak er at snøreopplegget på både denne og Biltemasnellene er av et kaliber som gjør at du kanskje vil tenke deg om en gang til før du legger multifilament på noen av de. (Kan bli et dyrt skjærereir.) Heldigvis blir som regel snøreopplegget bedre på store sneller, så i denne størrelsen kan det hende det går greit så lenge multifilamenten ikke er tykk. Du trenger uansett ikke stort mer enn 0,15-0,18 til gjeddefiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.