Gå til innhold
Fiskersiden

Sjølysende agn test (Lopez attaktorer)


Terje338
 Share

Recommended Posts

Hei,

Idag hadde julenissen vore med pakke til mej i postkassa, og det var stor spenning og glede og få kikket på innholdet.

Etter tidligere tester av skjølvlysende komponenter, var det stor spenning og sjå om attaktorene fra Arendal hadde betre skjølvlsingsegenskaper.

Som utvikler og tester smitter slikt arbeid over på hobbyene og her måtte eg få til ein test RASKT for og samanligne dei forskjellige skjølvlysende greierne.

Rigget meg opp inne på vaskerommet da der ikkje er noko vindauge som slipper inn noko lys.

Fryseboksen vart brukt som bakgrunn, og fikk rigget opp eit speilreflex kamera med stativ for og dokumentere forskjellene.

Som referanse brukte eg ein skjølvlysene blekksprut fra kinetic og ein skjølvlysene jiggekropp som også kommer fra Kinetic, desse ser du nederst på bilde under den røde gummislangen.

Her ser ein oppsettet med forkjelligt lys:

IMG_1839.jpg

IMG_1841.jpg

Etter at lyset vart avskrudd såg det slik ut:

IMG_1842.jpg

Etter 5min såg det slik ut:

IMG_1843.jpg

Allereie her er den Kinetic blekkspruten så godt som død, og jiggen har mistet mykje lys.

Etter 30min såg det slik ut:

IMG_1844.jpg

Etter litt over ein time såg det slik ut:

IMG_1845.jpg

Eg ser at der kom noko strølys fra vaskemaskina noko ein ser på dej jiggen, og at bildet er lysere en slik eg opplevde det i virkligheten.

Kort oppsumert er at dei attaktorene fra Arendal holder seg skjølvlysene betraktlig lengre en andre attaktorer som er og oppdrive i vanlig handeldel.

Neste "test" blir og få testet dette på havet om fiskane setter pris på slikt lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det er flere tester som bekrefter hva slags billig dritt som omtales som selvlysende/flouriserende effekt.

Lopez har faktisk interesse og sans for kvalitet.

Pilkene fra hakuma er ikke ille de heller.

Oppsummert så er vel reglen at man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig ! Legger til at jeg som fisker selv gjør alltid mitt beste for å få til produkter som holder mål, selv om jeg også til tiders bommer . Forskning & produktutvikling koster ,især for en liten bedrift med begrensede resurser som noen ganger må velge mellom å betale husleie eller å få inn den avgjørende komponent for vellykket resultat . Bakgrunnen til at jeg startet med slike komponenter var også fordi det som fants på markedet ikke hold mål og at jeg ikke hadde noe sans for knekklys ( miljøsvinneri) Egentlig hadde ikke jeg trengt å utvikle noe som holdt mer en 1 time ( da hadde det vært billigere også) da snøret en neppe lengre ned i dypet.

Må forsvare andre produsenter med å si at disse neppe hadder hatt råd til å hverken bruke type-mengde pigmenter og råvarer jeg bruker , med tanke på hvor mange mellomledd det er fra dem til dere og ikke minst hvor mye man er villig til å betalle. Hos meg finnes det ikke mellomledd fra meg til dere og kan derfor lage disse til "overkommelig pris" til tross for at jeg produserer i små skala og at sjefen nesten ikke gir meg lønn (gode tilbakemeldinger og glade fiskere er for meg en del av belønningen også)

Legger til også at etterlystid er betydelig lengre jo lengre disse lades med sollyset eller UV lys.

Finne bilder forrresten. Hvordan greide du det ?

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg si! Skal være ærlig å innrømme at jeg har hatt tvil til disse produktene om de er verd prisen, men nå har jeg i sommer sett flere av disse å fått se hvordan de holder seg i forhold til det andre vi kjøper i butikken, vil kunne påstå at hver krone er vel brukte kroner! Skal absolutt begynne og handle mine slanger osv. hos Lopez, for kvaliteten er det ikke tvil om.

Flott at noen ser kvaliteten forran pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Mr.Lopez må ta flere kvelder på fabrikken etter slike tester :)

Ja, det er hyggelig med slike impulsive og uavhengede resultater, men det meste virker ennå bedre under vannet. Jeg lager kun verktøyet...ikke håndverkeren. Nå har jeg endelig funnet materialgrensen for disse attraktører og i løpet av uka lanseres neste generasjon.....Jobber også iherdig for å gjøre varene ennå mer overkommelig, men her er også grensen nådd i nåtiden...

Ja, det er blitt lange dager på verkstedet og må nøye prioritere hva jeg skal holde på med ( syns allikevel at det er synd jeg ikke har tid til så mye direkte kundekontakt) men heldigvis har ungene faktisk begynt å fate interesse for hva pappa driver med. Dessverre ( ?) er de selv kreative og stapfule med sine egne ideer også ( ikke samme bransje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.