Gå til innhold
Fiskersiden

Bsaltes fiske i eidangerfjorden.


bsalte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble en ny tur ut i dag. bittet var elendig,og det ble tatt få kolmuler! jeg fikk en stk. 780g.

tungt å gå i snøen... magiske geir fikk selvfølgelig den største mula denne gangen også :P

Trivelig gjeng var det der ute! takk for turen :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble en ny tur ut i dag. bittet var elendig,og det ble tatt få kolmuler! jeg fikk en stk. 780g.

tungt å gå i snøen... magiske geir fikk selvfølgelig den største mula denne gangen også ;)

Trivelig gjeng var det der ute! takk for turen :)

Store var de nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk helt fint å kjøre ned i dag, men så kom det heller ikke så mye snø som meldt. Det var med en viss skepsis at vi kjørte ned, men vi kom veldig greit opp igjen. Hvordan det blir med mer snø og eventuelt sludd/regn i morra er ikke godt å si, men det kan sikkert være smart å ha med kjettinger. Sånn for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke brøyta der i dag, men så var det heller ikke nødvendig så lenge vi var der. Ville ikke satt penger på at snøen blir fjerna i løpet av morgendagen, men det kan godt være det går greit uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vått på isen i dag. bare tre muler på meg. 640-600-500. ellers fikk jeg noen makrell ingen store (850g) noen sei,torsk,og 25 sild.

oooog som vanlig en stabel med hvitting :lolu: mister lettpåtå sundet fikk vel et par muler mer enn meg,og befester posisjonen som kolmulekonge :bbq: jeg ble derimot sildekonge,mer eller mindre frivillig :bbq:

Nå er det på tide å være mer forsiktig med tanke på isen.dette mildværet gjør at det tærer både under,og ovenfra!!!

morten,og datteren var innom å hjalp oss å bli kvitt noen hvittinger,der var og et par fra sandefjord som fikk greit med fisk :)

Takk for turen :growl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det veldig mye vann på isen, etter skuren med regn/hagl/sludd var det ikke helt tørt innafor flytedressen heller.

Det ble 4 kolmuler på meg i dag 636-776 gram, et par fine torsk + sei, sild, hvitting og makrell. Blei solid grusa på hekle fisket, fikk 3 sild og en makrell, Bjørn hadde vell 25 og 3. Spørs om det blir flere turer nedover på en stund, trenger en solid kuldeperiode for å fryse på litt igjen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ok dag på isen i går.

Stod tidvis ganske godt plantet i mye overvann/sørpe, og fant ut at ytterstøvlene ikke var tette halvveis opp på anklene. Ganske mye overvann/sørpe som nok tar knekken på isen om det ikke blir kaldt snart. Etter en del timer med surkling i støvlene så lignet tæra faretruende mye på fete slimåler.

Unngikk både kolmuler, og fulle sildehekler denne gangen, men det var det jo andre som tok seg elegant av. Var hyggelig med selskap utpå der.

112533_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 10.01.11 Mens dere var på jobb. Var jeg en tur på isen, Sola skinte og det var vel ca 2+ grader utpå. Var på isen ca.kl 0900 var ganske tregt i begynnelsen, men tok seg bra opp ut på formiddagen. Jeg fikk kun 2 Kolmuler 500 og 680gram fikk også 2 Lyr 1 Sei 1 Torsk 1 smellfeit Kolje og ett ukjent antall Hvitting (mer enn 20) Uansett var dette en kjempedag utpå isen. Turen inn mot land var imidlertid ikke fult så festlig, Masse overvann og en kunne helt tydelig se at hullene, som var boret på vei innover,Var blitt større i diameter. Blir ikke noen tur ut dit igjenn på meg før det har blitt kaldere.

Ps. Tok med kaffekoppen din Bjørn. Skal få den neste gang vi treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er mer kjent: med denne værmeldingen http://www.yr.no/sted/Norge/Telemark/Porsgrunn/Eidangerfjorden/langtidsvarsel.html er det kurant å planlegge en tur til Eidangerfjorden på lørdag eller er det for dårlig is. Ser flere har kommentert den dårlige isen der nå.

Endret av Brutus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale å fiske lenger ut enn kattøya kommende helg. dette møkkværet har nok tæret hardt på isen.om du absolutt må.så bruk flyteplagg!

Selv skrinnlegger jeg mine planer for eidangerfjorden,og setter kursen mot tjukkere is. 3-4 minus i et døgn er ikke nok,dessuten klarer metrologene ikke å få riktige vær-prognoser denne vinteren ser det ut til :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.