Gå til innhold
Fiskersiden

Beste fisketuren EVER!


jonbaron
 Share

Recommended Posts

Endelig ferdig på jobb, bilen er ferdigpakket, og turen går til en av de mange kaiene her ute på landet.. Meg og endre rigger oss til, og jeg håper på å bare få fisk på den nye surfstangen min da jeg kun har fått en flau brosme på under kiloet og 3 bomturer på rad etter at den ble handlet inn.. Det går ikke så lang tid før det begynner å smånappe litt, men ingenting som sitter.. Vi står og venter, og jeg tenker det er på tide å se om makrellen fremdeles henger på kroken.. i det jeg drar til for å sjekke kjenner jeg det hugger, fish on!! Opp av dypet kommer en flott torsk på 2,4 kg til syne.. endre får kleppet den, og jeg sier meg storfornøyd med dagens fangst..

113047_s.jpg

113050_s.jpg

Endre begynner å bli sulten, men HELDIGVIS bestemmer han seg for å prøve lykken litt til (da panikken sikkert hadde satt inn på neste fisk alene på kaien) :thumbsup: Jeg agner opp på nytt, slenger snøret uti, og ventingen begynner på nytt.. Vi står å småprater litt, og det begynner egentlig å bli på tide å gi seg når den herlige lyden av utspolet på snellen min synger på kaien.. gi den litt tid sier endre, ok tenker jeg.. etter noen sekunder med snellesang tar jeg tak, og tilslaget sitter! Fish on igjen!! :thumbsup: kjennes ikke så tungt ut, men pumper den oppover, og kjenner at det er litt mer liv når den nærmer seg overflaten.. så kommer den til syne.. enda en fin torsk sier endre, før pipen får en HELT ANNEN LÅT! Det er en havmus brøler han.. og jeg som nybakt sportsfisker kjenner jo pulsen stiger til 200 på et blunk (i hvertfall når han mumler noe om norgesrekord, og at den er stor!).. endre kaster seg ned med håven, mens jeg står livredd å ser på i frykt for at den skal slippe.. DER! Fast fisk i håven.. opp kommer en havmus på flotte 1,8 blank! Et jubelbrøl kommer fra meg, og er selvsagt helt i hundre!! Så var det å få tatt best mulig vare på denne flotte fisken, så vi kan få tatt en kjapp fotosession, og få slippet den uti igjen uskadd..

113048_s.jpg

113049_s.jpg

Etter en kjapp runde på vekten og noen fine bilder tar endre på seg avsvaret med å slippe fisken løs igjen.. vi glemmer desverre å måle lengden i iveren, men vekta viste i allefall 1,8 kg.. han setter den ut, den står litt stille i vannet, begynner å svømme forsiktig, mens jeg takker for kampen :blush: etter å ha spurt 10 ganger om den kommer til å overleve og blitt forsikret av endre at det er en hardfør fisk svømmer den elegant ned i dypet igjen.. Takk for kampen nok en gang, her er bare til å pakke sammen.. skal mye til for å toppe denne i kveld, så setter kursen hjem for å se Bolton kjøre over Chelsea :hug:

FOR EN KVELD!! Var jeg ikke alvorlig angrepet av fiskesyken fra før, så er ihvertfall det toget gått nå!! Takk for turen endre, ser for meg det blir MYE fisking fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.