Gå til innhold
Fiskersiden

Resultatløs tur


Oz
 Share

Recommended Posts

Etter å ha ligget sjuk og stakkarslig hele helgen var jeg sikker på at jeg kom til å være et vrak i dag også. Stor var overraskelsen da jeg våknet og følte meg i temmelig bra slag. Siden været var av den ålreite sorten gravde jeg frem ski og isfiskegreier, og satte avgårde ut på tur.

Fisket skulle vise seg å være presis som sist jeg besøkte vannet, komplett resultatløst, men turen ellers var av den heller fantastiske sorten. En passelig lang skitur og mye avslapping i sola med isfiskestanga i hånda. Med jevne mellomrom måtte jeg minne meg selv på at det fremdeles er januar, og ikke midt i påska, der jeg satt i solvarmen og hørte snøen smelte i lia bak meg. Cue bilder.

5384819489_a355e8aab8_b.jpg

5384825903_349cf67cc6_b.jpg

5385427656_8aed3c5c39_b.jpg

5384823521_353324f163_b.jpg

5385428714_f6a17fbab8_b.jpg

Som man ser av bildene gikk turen med til å trene på "kamera på stativ - selvutløser - løpe på plass fort som fan"-bilder...

Isen var omlag 50 centimeter, bestående av to tjukke lag is, med et ørlite lag skaresnø øverst. ypperlige skiforhold, ypperlige spaserforhold. En dag får jeg kanskje den jævla abboren på den jævla balansepilken... Helvetes fisk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke var det lange skituren heller!

:)

Øi! Vannet rundt er jaggumeg langt nok altså.

Dette er et fiskeforum. Hvor er fisken??

Jeg fisker da i det minste... Men hvis du ser veeeeeeldig godt etter ser du fisken under isen der. Til høyre.

synes du blanker med stil jeg åsmund :) glad det ikke er meg :thumbsup:

Skal love deg at dette var tolv millioner ganger bedre enn den forrige turen min, og da fikk jeg til og med fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos med slike turer, selv om fisken selvsagt er idiot som ikke vil la skarpe kroker penetrere munnhulen. Tenker ta meg en slik tur selv en av dagene; det må bare ikke skje noe hele "%¤! tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det vannet jeg tror det er, så er ikke det noe lett sak på vinteren. Synes ofte disse litt mindre skogsvanna med ok abbor er kul umulig, med balansepilk vel å merke.

Det er det sikkert Tommy. Vannet du tror det er altså :) Og nei, jeg har innsett at dette er en vrien oppgave... Har blitt endel turer dit i år, og totalt sitter jeg igjen med ett eneste napp. Men jeg gir meg ikke altså! Fisker til isen går, og så er det ut og denge gummifisk igjen. Har mer trua på det egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge til, endel av disse bildene er tatt på avstander den billige fjernkontrollen til Canon ikke fungerer på ( ikke er oppgitt til å fungere på i alle fall, og skal man tro tilbakemeldinger fra andre stemmer det oppgitte altfor bra), den dyre koster noen tusen og er således ikke et alternativ. Disse løpeturene mine sparer meg altså for tusenvis av kroner :D I tillegg må jeg uansett frem og tilbake til kameraet hele tida, og det er ærlig talt ikke såååå ille å løpe litt :P

Ikke dårlig, fint vær om ikke annet. Kult det første bildet :D Skaff deg fjernkontroll, gjør ting mye lettere.

EDIT: Litt treig edit, men bruker du polaridfilter/uv filter eller er det uten noen filtere?

Ingen filter. Et polariserings(ikke polaroid)filter har ingen særlig funksjon til slike bilder, da den eventuelle effekten det vil kunne gi fint kan tweakes frem i etterbehandlingen, og UV-filter bruker jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.