Gå til innhold
Fiskersiden

Forbrukerforum VS Rubrikkanonsene


Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke bare wobblere som selges

:) presisering. Dersom makta mener det å ha salg i et eget forbrukerforum er farli`, så kunne privatpersoner selge i relevant tråder under delområdene...(jeg klarer ikke gjøre det mer tydelig :thumbsup: )

Hvorfor det? Det er jo mye lettere å gjøre gode kjøp nå som ingen ser annonsene..

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns at rubrikkannonsene er mye mer oversiktlig enn forbrukerforum.

Der kan jeg lett hoppe over alt som har fluefiske å gjøre for å klikke meg inn på det som jeg vil se på, i stedet for å se på ting i forbrukerforumet med feil/villedene overskrift.

Videre liker jeg at annonsen har en levetid og forsvinner når den er over. Den kan kanskje være lenger enn 29 dager, men uansett så vet man at det er en relativt fersk annonse man ser på og at det som står der som regel er fortsatt gjeldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre liker jeg at annonsen har en levetid og forsvinner når den er over. Den kan kanskje være lenger enn 29 dager, men uansett så vet man at det er en relativt fersk annonse man ser på og at det som står der som regel er fortsatt gjeldene.

Den kan man ju løse med at tråder i forbrukerforumet automatiskt slettes etter X dager uten akrivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - Forbrukerforum bør tilbake!

Hadde en del kommunikasjon med Remy om dette når det ble annonsert at Forbr. forum skulle ut, uten at han kom med en eneste holdbar begrunnelse for hvorfor det ble kuttet. han viste til at de fleste nettsted la ned slike funksjoner, noe som er positivt feil. Jeg ga eksempler på finske fora som heller utvidet denne delen og delte dem opp i egne auksjonstråder, rene salgstråder, tråder for salg av alt mulig som ikke er fiskerelatert samt andre tråder der profesjonelle aktører kom med sine tilbud. Dette ble avfeid som tøv!

Remy vet best hvorfor forumet ble kuttet - men burde vel begrunne dette vedtaket mer nøye enn hva han gjorde ovenfor meg, siden så mange etterlyser denne delen av forumet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får se, det er så langt vi er i den prosessen. Fakta er at vi venter på en helt overlegent interaktiv ebay lookalike funksjon som overgår rubrikkannonser og forbrukerforumet. Frem til noe annet er diskutert må dere gjerne fortsette å legge inn innlegg i denne tråden om hvor mye eller lite dere vil ha forbrukerforumet tilbake.

fiskersiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får se, det er så langt vi er i den prosessen. Fakta er at vi venter på en helt overlegent interaktiv ebay lookalike funksjon som overgår rubrikkannonser og forbrukerforumet. Frem til noe annet er diskutert må dere gjerne fortsette å legge inn innlegg i denne tråden om hvor mye eller lite dere vil ha forbrukerforumet tilbake.

fiskersiden.no

Forbrukerforumet ble jo fjernet UTEN noen begrunnelse, noe som flere av oss har etterlyst. Svaret fra adm synes derfor mer enn en smule arrogant - så jeg spør igjen;

HVORFOR ble Forbrukerforum egentlig fjernet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det var så inni grønnjævelig mye klager og arguimenter og sånn for en annen løsning fra brukerne fordi en eller annen en eller annen gang hadde blitt forsøkt lurt for en vare, men så ble han ikke lurt likevel så den var bare forsinket, men hylekoret krevde stadig en annen løsning, mer lik FInn osv.... Sånn i tilfelle noen noengang skulle tenke seg bruke forumet til å lure noen...

DERFOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Frem til noe annet er diskutert må dere gjerne fortsette å legge inn innlegg i denne tråden om hvor mye eller lite dere vil ha forbrukerforumet tilbake.

Fiskersiden.no

Fordi det var så inni grønnjævelig mye klager og arguimenter ....

DERFOR

- tidsbruken på moderatorjobbing har blitt betydelig redusert etter at forbrukerforumet ble erstattet av rubrikkannonser.

Ja, da var vel "den gode samtalen" over.

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke bare vært å åpne en egen tråd(salgstråden) på testforum.Da blir på en måte ikke FS redaksjonen "ansvarlig" for det hele og ergo burde folk forstå at eventuelle uoverenstemmelser må skje på kammerset.Har en helt vanvittig forståelse for at redaksjonen har annet å drive med enn å bekymre seg over et eller annent sluk som har forsvunnet i posten.

Endret av don don
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man klarer å overse hersketeknikker som er blitt benyttet her, så er vel den gode nyheten at det kommer noe helt nytt og at rubrikkannonsene er midlertidig.

Jeg foreslår at vi avventer til det er på plass og ser hvordan det er/fungerer før vi ser på hvilke løsninger som brukerene ønsker.

Viktig å ha sett alternativene.

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man klarer å overse hersketeknikker som er blitt benyttet her, så er vel den gode nyheten at det kommer noe helt nytt og at rubrikkannonsene er midlertidig.

Hersketeknikker - i tilfelle måtte det vel være fortielser? Kan finne den gamle kommunikasjonen med Remy frem, der var intet nevnt om "mye moderatorarbeid", men klager som gikk på helt andre ting var derimot belyst.

Hvis det er så mye arbeid for moderatorer med Forbrukerforum, er jeg enig i at det måtte gå an å bruke Testforum inntil annen løsning foreligger. Kjøp og salg er dessuten et anliggende mellom kjøper og selger, og har intet med forumet for øvrig eller moderatorer å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikker - i tilfelle måtte det vel være fortielser? Kan finne den gamle kommunikasjonen med Remy frem, der var intet nevnt om "mye moderatorarbeid", men klager som gikk på helt andre ting var derimot belyst.

Hvis det er så mye arbeid for moderatorer med Forbrukerforum, er jeg enig i at det måtte gå an å bruke Testforum inntil annen løsning foreligger. Kjøp og salg er dessuten et anliggende mellom kjøper og selger, og har intet med forumet for øvrig eller moderatorer å gjøre!

Nå mente jeg hersketeknikker i denne tråden da.. men det er ikke så viktig. Poenget var uansett at det er noe annet som er på vei.

Kjøp og salg er helt riktig ikke noe vi på forumet eller moderatorer skal bry oss noe særlig ved ettersom det er mellom dere, ryddingen av forumsdelen som var forbrukerforum derimot... DET var noe vi brukte tid på. Nå kan man sikkert argumentere med at det går ann å sette på en autorydding, men det ble da altså ikke gjort.

Nå får vi vente og se på hva det nye som kommer er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.