Gå til innhold
Fiskersiden

Ny kystmeitepers på kveite.


GStrike
 Share

Recommended Posts

Datteren min og jeg bestemte oss for å prøve Kulturhuskaia i Harstad, en time eller to. Ikke lengre iallefall, vi var helt nødt til å være hjemme tidsnok til MGP junior.

Det har blitt tatt to kveiter på over 30kg fra denne kaia de siste tre ukene, så selv om det til tider er mye nysgjerrige folk der, så måtte vi iallefall ta en testtur dit.

Rigget kjapt opp to stenger agnet med hvitting og ei stang med dobbel paternoster agnet med makrell. Paternoster-stanga var til datteren min, slik at hun skulle kunne få flyndrer og andre barnevennlige arter. Mener krokene var ssw størrelse 2 eller 4. Fikk maange sandflyndrer under 500 gram på disse forrige helg.

Tålmodigheta til datteren min var heller så som så idag, så etter å ha spilt på DSi-en en liten halvtime, så gikk hun for å utforske noen steinfigurer rett i nærheten.

Og selvsagt runner det på stanga hennes da. Så jeg løfter stanga ut av podden og venter til snøret strammes opp, og kliner til. Så godt som bom stopp er svaret fra dypet. Greit, jeg forventet kveite etter det første runnet, men ikke i nærheten av denne størrelsen. Det var ingen lange, seige utras, kun en konstant tyngde. Denne kveita har tydeligvis lært hvordan man trøtter ut en pinglete fiskersjel. Konstant bunnkontakt.

Fikk jeg løftet den en meter over bunn, så stakk den rett ned igjen. Men etterhvert kom den endelig oppover, og jeg øynet en mulighet for at dette kunne gå veien. Men den var langt fra utslitt. 10-15 ganger så jeg kveita, kun for å se at den stupdykket til bunn rett etter. Og bremsa var stilt så hardt jeg turte med 9,1kgs bruddstyrke på krokfortommen.

Jeg lar nå disse fire filmsnuttene fortelle videre, og kommentarene til datteen min er absolutt verd å få med seg! :D

(klikk på de neste fire bildene, de er videoer) ;)

th_MOV00602.jpg

th_MOV00605.jpg

th_MOV00606.jpg

th_MOV00607.jpg

Jeg innser at jeg bør melde meg inn i et treningssenter, men hvem har vel tid til sånt???

bilde7.jpg

31,8kg og 137cm lang. Jeg synes selv kveita så feit og fin ut, og fikk mange kommentarer på det. Så tviler på at badevekt er det mest pålitelige...

Men 31,8kg er den iallefall!

Nær dobling av kystmeite- og allroundpers, jeg er sinnsykt fornøyd! :D

Endret av GStrike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

Nå skal jeg dra å se om jeg får trent litt!

Som sagt så ble det en treningsøkt i dag også.

Tok det litt med ro idag, så denne ble resultatet:

DSC00619.jpg

82cm, så rundt 5-6kg. Gjenutsatt.

Alltid greit å jogge litt ned etter ei tung treningsøkt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.