Gå til innhold
Fiskersiden

torskebaby og ulkebarn?


 Share

Recommended Posts

det store spørsmålet er om jeg brukte unødvendig lang tid på fotoshoot av en torskebaby eller om det er noe annet:)

1692e42b59.jpg

1709fd342a.jpg

171bfb4770.jpg

og om det er noen som ut ifra dette vage bildet kan fortelle meg om dette er noe mer ekstraordinært enn en dvergbaby (er som jeg er på barnerov for tiden) så er det flott;)

1727d1f0ed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel har sett rundt 2000 torsk av den størrelsen siden jeg forsker på dem, men har aldri sett en som ser slik ut.

Ikke for å være uforskamma, men ble nesten litt bekymra for torskeforskninga frem over... :) Går ut fra at hvitting-forslaget ditt var ett skudd fra hofta... Hva tror du dette kan være viss det ikke er torsk? Jeg har sett mange slike oppgjennom tida, og er ikke det minste i tvil.. Kan det være at du har kikka på skrei-yngel, og at dette er en taretorsk-baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hvitting var et skudd fra hofta. Som jeg sier, har aldri sett en før. Må være taretorsk isåfall. Vel, ser ut til at jeg kan ha tatt feil. Men tror ikke du skal være så bekymra for torskeforskinga uansett :)

Fant et bilde som overbeviste meg: http://www.imr.no/tokt/toktomtaler/okosystemtoktet/toktdagbok_2009/resultater_fra_barentshavet-del_1/nb-no

Har bare aldri sett torsk med slike fargetegninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.