Gå til innhold
Fiskersiden

Stor ørret


Haralds
 Share

Recommended Posts

Faren til en gammel kompis fikk disse 2 i garn i et stort vann.

Hva er best metode å få stor ørret på stang.

Sluker? Fluer?

Fiske om natten ?

Trenger noen gode tips, sån SKAL jeg bara få ;)

Har hørrt det har blitt tatt 2-3kg før i dette vannet, men disse må være mye større?

Trur ikke det ble tatt mål av disse. Noen som tørr å tippe vekt?

Får ikke til å legge ut bilder :(

.http://bildr.no/view/1000452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store ørret :o Store ørret i store vann er som oftest rovfisk så dorging med store wobblere burde fungere :)

Angående bilder høyreklikker du på bildet ditt og trykker på "kopier bildenettadresse" På verktøylinja for innlegg i forumet er det en "sett inn bilde" knapp. Trykk på denne og lim inn linken i feltet som kommer opp og trykk "ok"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tror ikke jeg.

Tro kan du gjøre i kirka, ikke på fiskersiden.

Jeg ser kun prikker over sidelinjen, en så kraftig hale, som er mere firkantet en rund, ingen tvil om at dette er han laks. Men har tatt feil før så kan godt være at det er ørret.

Det som er trist er at gattet ser ut til og være utspillet. og fisken har skikkelig grommt kampnebb.

slik fisk skal settes ut med mindre du river i stykker gjellene eller den er hiv smittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker ikke så mye ørret men hvert år tar jeg ca en uke i slutten av august. For å fiske ørret som går opp for å gjyte. Vannet denne ørret lever i er kjent for å ha stor ørret. Under dette fisket bruker vi kun wobbler med mørke farger. Vi fisker fra rundt ni om kvelden til noe over midnatt. Så en økt fra rundt halv fire til solen er vel oppe sånn ca rundt 6. Jeg liker å bruke 14A varianten til bomber. Har fått mye på disse farge variantene FO,TOR,RUNE,XBBO(se link), også helt svart midt på (svarte) natta . Men her vil det være lokale forhold som også kan ha sitt å si. Så det beste er å snakke med folk, og prøve seg litt frem

http://www.beten.nu/shop/7359/art59/h2841/7182841-origpic-857330.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Symtomene" på laks oppvokst i mær er blitt redegjort for i andre "hva er dette"tråder som du har deltatt i(om jeg ikke husker feil), så de kjenner du nok tror jeg.

De fleste interesserte vet nok hva man skal se etter, men det kan være interessant å vite hvorfor du mener disse fiskene er oppdrettsfisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener disse fiskene har flere av de tegn som du mener de fleste interesserte vet om. At andre interesserte tolker disse tegn annerledes,evt ikke mener de er tilstede er greit. Jeg bare tror jeg:). Ifølge skjellprøver av div.fisk har jeg ofte rett,men langt ifra alltid:).

Hva mener du om disse to fiskene?:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Symtomene" på laks oppvokst i mær er blitt redegjort for i andre "hva er dette"tråder som du har deltatt i(om jeg ikke husker feil), så de kjenner du nok tror jeg.

Du svarer (uten å svare :) ) på feil spørsmål. Som du poengtere er jeg klar over kjennetegnene, og forventet ikke at du skulle ramse opp desse. Jeg er bare nyskerrig på hvilke tegn du ser hvor. Det er et diskusjonsforum dette, og når du utaler deg bombastisk, må du tåle at jeg spør ;) Jeg ser ingen umiddelbare tegn, men det er godt mulig at du har rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.