Gå til innhold
Fiskersiden

Tiåring dro 990 kilo torsk på én dag


Oz
 Share

Recommended Posts

Ikke umulig i praksis det...En guttunge (reserve sønn) på 8 år har greid å pumpe opp mot 250 kg på kort tid. Er det grunnt og torsken holder grei vekt, greier en trennet guttunge å få det til. Det er tross alt "bare" 100 - 10 kgs torsk det , selv om han hadde merket det i kroppen etterpå ;)

Men at det foregår mye juks med slik er ikke det noe tvil om-det er egentlig saken gjelder-juks. Det som er ille er at foreldrene lærer ungene at det er greit å jukse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal stemple en hel yrkesgruppe som juksefanter, men dette lukter juks. Det er fullt mulig for en tiåring å dra 1000kg fisk på en dag hvis han får hjelp til sløying, men dette tilsvarer 1500kg rund fisk og det kreves en litt større båt og føre på en såpass stor fangst. Det er også påfallende med mange enkeltfangster på 990 og 999kg når grensen er 1000kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig i praksis det...En guttunge (reserve sønn) på 8 år har greid å pumpe opp mot 250 kg på kort tid. Er det grunnt og torsken holder grei vekt, greier en trennet guttunge å få det til. Det er tross alt "bare" 100 - 10 kgs torsk det , selv om han hadde merket det i kroppen etterpå ;)

Det er faktisk "bare" 10-10 kilos torsk. For en (stakkars) søring. Høres også 10-10 kilos mye ut. Hadde vært mektig stolt om jeg fikk EN på 10 kilo jeg. Hadde blitt deilig persetorsk det

http://www.alleoppsk...persetorsk.html

Edit: Hva tenkte jeg på 10*10*10=100*10=1000 :withstupid: Burde vel egentlig ha slettet det men lar det stå for å minne meg om min egen dumhet

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ein sneip klarer å hale inn 1500 kg vil eg ikkje meine noko om, men det er vel ikkje så veldig mistenkelig at fangsten er 990 eller 999 kg. Dei kan jo berre levere det antallet kilo. Resten går (forhåpentligvis) til eget konsum. Og det er jo ikkje ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lover å regler, så blir de aller fleste litt rundere i kantene viss sjansen for å bli tatt er nær lik null. Jeg tror ikke at yrkesfiskere er mindre moralske fra naturens side enn andre yrkesgrupper. Men fiskeri er en bransje der det er muligheter for å jukse. Og så lenge det er mulig, vil enkelte benytte seg av muligheten....

P.s jukse i dette innlegget betyr juks. :)

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.