Gå til innhold
Fiskersiden

kjempeklaff på dypet!


magnevorland
 Share

Recommended Posts

Idag var dagen for en ny tur på dypet og kursen ble satt mot nedstrandsfjorden.

Hadde med meg 2 kompiser som ikke er så vant med denne type fiske. Oppankringen gikk kjempegreit og vi lå på 370 meter! Etter og ha holdt et lite langekurs for de andre, slapp vi ned till bunn. først får jeg en lange i 7-8 kgs klassen så 3 til som vokste seg opp til akseptable 10 kilo, mens de to andre ikke var i kontakt med fisk. Plutseli smallt det til i stanga igjenn og jeg lurte på om det var ny pers i andre enden. da fisken kommer opp ser jeg først en knallflott lange som veide hakket over 15 kg, men det henger mer på takkelet og opp kommer min første hvitskate på 5,5 kg ! :-D jippi, kort tid etter dette gav vi oss for vindretningen snudde og vi var ute av posisjon. TIDENES DOUBLE!!!

lange2.jpg

lange1.jpg

langekvitskate.jpg

kvitskate.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow gratulere me knallkul art! Lange på 15+ og hvitskate e ett fint drag :D

Flott du satt uti skata igjen :)

Takk for det du! :-) ja jeg er bevist på å sette ut alt fra bruskfisk til ørret og laks og fisk man ikke bruker uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D e ein bra holdning ein biolog lige å hørra :) Fekk du et poseringsbilde me heile skatå? Håpe å få hilse på den sjøl ein dag i Nedstrandsfjorden. Heilt greit vær også ser eg^^

Hehe , fekk desverre ikkje et skikkelig poseringsbilde for eg ville bre få an ut igjenn, ja det e blitt tatt noen av de oppigjennom årene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis :) Kjøpt ny båt elle?

takk du! nai ein kompis sin detta her :) bil blir nok prioritert fust ;)

Hvitskate er sikkert kult det, men lange på 15 kg er jo vanvittig bra :) . Hadde smilt i ei veka eg om eg hadde fått den

jo sant det du sier :) mn langepersen sitter fast på 19 kg å hadde vært godt å bikke 20 grensa :)

takk for alle gratulasjoner folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett med så bra Lange-fiske.. ;) (En fisk jeg virkelig verdsetter høyt).

Håper å ta noen store etter hvert, men da fra land.

Har en plass der jeg når rundt 350 meters dyp fra land, men foreløpig har det bare kommet sykkelpumper opp fra dypet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med klubbrekord på hvitskate og ny sort på deg, kult!

At du satte skata uti igjen er virkelig i tråd med Haugaland havfiskeklubb's holdninger, et godt eksempel på at våre medlemmer ikke er som alle andres medlemmer hehe.

Ikke den første hvitskata som er tatt der inne, men en knallfin fisk uansett. Synd med sola som raserte bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.