Gå til innhold
Fiskersiden

Kurant bekkerøye


mono
 Share

Recommended Posts

Tok en aldri så liten tur i dag til et ganske bra bekkerøyevann i Aust-Agder, med håp om å komme i kontakt med en fisk eller to rundt halvkiloen. Prøvde først med diverse spinnere, men bekkerøyene bare nippet forsiktig borti uten å la seg kroke. Etter hvert byttet jeg til en 10 grams Møresild i kobber og rødt med Owner enkeltkrok, og lempet den ut midt på vannet det det foregikk en myggklekking ved en grunne. Det ga umiddelbart resultater i form av denne glupske karen på 1135g:

bekkis.jpg

Endret av mono
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon size! Direkte nydelige fisk den fontinalisen. Den ville eg så gjerne sett!, men bilde vises som error her :/

Imageshack nektet plutselig å vise bildet uten at jeg vet helt hvorfor. Men etter at jeg lastet det opp på nytt nå ser det ut til å funke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn kurant! Har fisket mye bekkerøye i oppveksten, og dette var et fantastisk flott eksemplar! Gikk den i panna, eller fikk den svømme videre? Bekkerøye er skikkelig snadder!

La ikke dette utarte til seg en C&R-diskusjon .. men min personlige mening er at store eksemplarer av ørret, bekkerøye og for så vidt de fleste rovfiskarter i ferskvann gjør mer nytte for seg i vannet enn i panna. Har sjeldent problemer med å fylle opp panna med velsmakende og relativt kvikksølvfrie 300-grammere dersom sulten gnager. Dessuten har jeg alltid med meg en bunke med slike inntørkede middagsretter i orange poser i tilfelle steikefisken skulle glimre med sitt fravær ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Grattis til fiskern!

Og til deg Mao som her skrev ditt 5000 positive innlegg! Hipp,hurra!

Kan jo faktisk være en stund siden det da. "Telleverket" stopper på 5K.

EDIT: Må krype i støvet her..... postcounts går tydeligvis forbi 5k..... My bad Sigve :whistle:

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.