Gå til innhold
Fiskersiden

En liten morsom historie


emilengø
 Share

Recommended Posts

Sist høst var jeg i Masfjorden for å fiske etter makrell for å sikre meg agn for resten av vinteren.

Vi stod på kaien og dro opp makrell på makrell.

Plutselig bet enda en fisk på, ikke noe særlig motstand. Tenkte det var en makrell og dro den inn så fort jeg kunne. Så ser jeg uhyre komme opp og kjøre utover.

En laks tenkte jeg med en gang, men neida. Etter et kvarters kjemping var den på land. En fin sjøørret på 3,6 kilo.

Og her begynner det. Middagen var reddet, så når den skulle sløyes kjente vi noe hardt i magesekken på den. Magesekken ble kjært opp, og der lå det noe.

Gjett hva?

Seks merker fra smålaks den hadde spist!

Havforsk hadde satt ut 4000 merket smolt i området noen uker i forveien, seks av disse hadde funnet veien ned i den nydelige sjøørreten min.

Så der slo jeg tre fluer i et smekk, ny sjøørret rekord, et par gode middager og 600,- kroner for merkene... :)

deiligstesjretten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt valg, men du endte tilslutt på at ørret var bedre enn laks? :D

Nei d va ikkje slik ment. Bare morsomt at d var ørreten (den andre favoritten til forvaltningen) som hadde tatt de. Eg får som regel høre at d e den forbanna lyren, torsken, nordlige knurrulkå, paddetorsken og brislingen etc som tar knekken på smolten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei d va ikkje slik ment. Bare morsomt at d var ørreten (den andre favoritten til forvaltningen) som hadde tatt de. Eg får som regel høre at d e den forbanna lyren, torsken, nordlige knurrulkå, paddetorsken og brislingen etc som tar knekken på smolten

Brislingen er en jævel :P

Grattis med nydelig Masfjord-ørret. Haugsdal-siden du fisket på? Går ikke tretten på dusinet av de der inne i fjorden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den fisken der er perfekt.

Hverken meir eller mindre.

Størrelsen, fargen, tegningane, hovudet, kondisjonen... ALT er perfekt. Den hadde lett vunne "Vakraste Aure 2011", om det fanst slike konkuransar. Særs bra! Gratulerer! :jig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.