Gå til innhold
Fiskersiden

Ny dorgemuligheter i Seljordsvannet, folkens!


BanJon
 Share

Recommended Posts

Dette bare beviser at det er hold i teorien min om å kunne ta Selma på tørt (og da snakker jeg ikke om helgen som kommer og den lokale promqueenen):

Elgimitasjon i 1:1 størrelse, med veterinærkrage rundt halsen = Elgepopperflue.

Jeg går ut ifra at lite kan friste Selma mer enn en poppende elg. Alle vet jo at en elg som åpenbart er skadd og ligger sprellende i overflaten er et lett bytte for en glupsk sjøorm.

Så nå er det hjem til bindestikka. Jeg mener... kanskje jeg må ut og SKAFFE meg en bindestikke.. det var det jeg mente. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bare beviser at det er hold i teorien min om å kunne ta Selma på tørt (og da snakker jeg ikke om helgen som kommer og den lokale promqueenen):

Elgimitasjon i 1:1 størrelse, med veterinærkrage rundt halsen = Elgepopperflue.

Jeg går ut ifra at lite kan friste Selma mer enn en poppende elg. Alle vet jo at en elg som åpenbart er skadd og ligger sprellende i overflaten er et lett bytte for en glupsk sjøorm.

Så nå er det hjem til bindestikka. Jeg mener... kanskje jeg må ut og SKAFFE meg en bindestikke.. det var det jeg mente. Ja.

Jeg foreslår frilinemeita elg evt elg på bøye fisket 'malle-style'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å legge seg selv på huggstabben:

Bever er det nok ikke. :D Jeg har mer trua på at det er et fenomen som oppstår i vannet (av grunner jeg ikke kan noe om); da det som er på videoen er tilnærmet identisk med noe jeg opplevde for 4-5 år siden i ene bukten i Seljordsvannet. Det er som regel de samme faktorene som går igjen: Varm dag, blikkstille vann og så oppstår det brått bølger. Det jeg så, oppstod midt i en liten bukt imens jeg hadde parkert bilen for å ta en rast. Hva som lagde de bølgene aner jeg ikke, men tanken som slo meg den gang var et undervannsras e.l.

Med tanke på at det snakkes om at enkelte marbakker er såpass bratte i enkelte innsjøer at det ved et undervannsras nærmest kan oppstå en tsunami-light i verste fall (http://www.telemark-fk.no/ITF-TFK/add/kngnyheter.nsf/.XAppWPLookupNewsByUniversalID/FC6C3F0F3A8CD5CEC12578F8002711B2?OpenDocument), så er det vel ikke så utenkelig at bølger kan oppstå brått om ting kollapser litt der nede i dypet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølger er jo ganske mystiske de og.

De er faktisk dritskumle. En gang.. da det var mørkt og sånn.. da hørte jeg en bølge som slo mot land. Jeg skvatt skikkelig, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.