Gå til innhold
Fiskersiden

veg
 Share

Recommended Posts

krokstørrelsen kommer jo litt an på størrelsen på brislingen. jeg har brukt owner ssw j-krok tidligere ved bruk av hel brisling som agn. det var vel 3/o eller 4/o jeg brukte om husker riktig. brisling er såpass mykt agn at jeg tror man får bra nok kroking med enkel, selv om det bare er en spiss. og enkelkrok er ofte lettere og kroke av hvis man skal sette ut fisk.

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så relevant, men under duppfiske etter sjøørret har jeg brukt tjukk agnstrikk og laget to "belter" med ca 1cm mellomrom rundt magen på agnfisken (i dette tilfellet brisling), og brukt en passe krok som er hektet under de to beltene. Har brukt mye Sakuma Chinu str. 1/0/ eller Sakuma Mini Manta str. 2. Blir hengende ganske horisontalt i vannet. Når jeg får inn fersk brisling, salter jeg endel ned og så fryser. Agnfisk som forsvinner i lufta er ikke lenger et tema.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt store kroker dere bruker til brislingen.

Når jeg dorger etter sjøørreten så bruker jeg treble nr 6 og fisker jeg etter storsei så bruker jeg str 4

Jeg bruker mye brisling til fiske etter storsei,da tar jeg en enkel krok nr 6 med oppoverbøyd øye, trer så sena igjennom krokøye og langs med krokstammen.Rundt sena og kroken surrer jeg med god gammeldags elastisk reketråd og i enden på sena bruker jeg en treblekrok .Bruker også en tannpirker som jeg stikker inn gjennom munnen på brislingen. Dette gjør jeg for at den skal holde seg fin og rett. Den enkle kroken setter jeg igjennom munnen på brislingen og treblekroken i ræva på den og strammer snøret forsiktig opp . Dette bruker jeg også når jeg kjører med downrigger.

Da er det viktig å stramme sena akkurat passe så det blir en svak bøy på brislingen, noe som gjør at den roterer sakte rundt.

Til sei fiske så bruker jeg også havfiskebom og bisling tacklet opp på samme måte.

http://www.skittfisk...0000050546.aspx

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.