Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med service/reklamasjon hos skittfiske?


ollien
 Share

Recommended Posts

Dersom en reklamasjon er konstatert, er det du som kunde som bestemmer hvordan den skal utbedres. Det eneste unntaket er dersom det påløper "betydelige" kostnader for leverandøren å feks gi deg ny kontra å reparere. (Tenk deg en reklamasjon på en bil så skjønner du hvor vi er prismessig). I tilfellet med en fiskestang vil det være opp til deg om du vil ha feilen utbedret (ikke mulig i dette tilfellet), pengene tilbake eller ny stang.

Dersom du "vinner" via linken over, er som regel saken biff. I ekstreme tilfeller hender det at leverandøren fortsatt nekter, da er forliksrådet neste stopp. Blir man ikke enige der heller, sikter du deg inn på Tinghuset.

Men Skitt Fiske vil gi seg lenge før dette så lenge du faktisk har en reklamasjon. Last opp bildene og la oss se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik. Er det ikke slik at du ikke har KRAV på pengene tilbake før samme feil på samme/likt produkt har oppstått 3 ganger? Dette er det vanlige.

Men ja. vil nok tro Skitt Fiske heller vil gå inn med en avtale begge parter er fornøyd med i stedet for være vrang.

Det skal godt gjøres å reparere en knekt fiskestang 3 ganger.... ;)

Det med tre ganger er i samme spor som "betydelige kostnader", så for varer som ikke er kapitalkrevende skal en leverandør argumentere godt for å kreve å få reparere. I de fleste tilfeller med billige varer, vil det være omvendt, dvs leverandøren vil heller gi deg ny vare enn å reparere pga arbeidskostnaden.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på reperasjon :) men ny identisk stang. om man da får samme problemet 3 ganger på samme stang typen.

Ja billig produkter ser helst produsenten at selger kondemnerer i stedet for å returnere. Dette er jo grunnet frakt og arbeids kostnad som overstiger varens verdi.

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha oppstått en liten brist i stanga tidligere, som deretter har blitt større og større ved bruk. og til slutt knekte stanga.

Litt samme som metall tretthet som fly er sterkt utsatt for. En liten sprekk utvikler seg gradvis større og større etter som flykroppen utvider seg og trekker seg tilbake (skjer ved høyde endring) og til slutt rives flykroppen i fille biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forrige taler sier; en knusningsskade svekker materialet i stangen, primært i form av at limet som holder fibrene i stangemnet sammen sprekker og dermed belastes ikke de enkelte fibrene likt. Slike skader oppstår typisk under transport ved at stangen havner under annen bagasje eller i en dørsprekk etc.

Det kan ta lang tid før en knusningsskade resulterer i at stangen brekker, men det kan også skje med en gang, alt ettersom hvor hardt trykket som skapte skaden var og hvor på stangen skaden skjedde. Du nevnte at stangen knakk på to steder, det er vel ikke tilfeldigvis to steder som ligger ved siden av hverandre når stangen ligger i trekket?

Moralen er å sjekke stenger nøye før de tas i bruk. Spenn opp stangen og se over stangemnet etter sprekker etc som kan tyde på et fremtidig problem, og ta det med leverandøren med en gang. Som jeg nevnte over er det ikke gitt at du vil se skadene engang, men det er uansett lurt å sjekke. Dette gjelder forresten stenger kjøpt over disk i en butikk også, ikke bare netthandel, det kan skje mye rart i en butikk også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt er det butikken/leverandøren som har bevisbyrden for at skaden ikke allerede var skjedd før Jenny mottok pakken.

Ei stang til 15-1600 sjekker man selvsagt når man mottar den, det gjorde nok Jenny også, etter det jeg har fått med meg er hun over gjennomsnitt interessert i at både utstyr og ellers skal være tipp topp.

Det er ikke uvanlig at sånne skader er lite synlige og derfor tilsynelatende i orden, det er noe mere enn en erfaren fisker har opplevd tidligere og kan skrive under på, og det er neppe det siste tilfellet.

Send inn stanga med så mye info rundt bruk osv som mulig, tviler på at elbe Normark ikke lar tvilen komme kunden til gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprinnelige bristen kunne også oppstått grunnet en svakhet i stanga, under kjøring av fisk. Og deretter utviklet seg til en total kollaps. Men som Erik sier. Legg stang delene side om side og se om bruddene er på linje.

Stanga brakk på 3. kastet, den hadde ikke vært i bruk tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt er det butikken/leverandøren som har bevisbyrden for at skaden ikke allerede var skjedd før Jenny mottok pakken.

Ei stang til 15-1600 sjekker man selvsagt når man mottar den, det gjorde nok Jenny også, etter det jeg har fått med meg er hun over gjennomsnitt interessert i at både utstyr og ellers skal være tipp topp.

Det er ikke uvanlig at sånne skader er lite synlige og derfor tilsynelatende i orden, det er noe mere enn en erfaren fisker har opplevd tidligere og kan skrive under på, og det er neppe det siste tilfellet.

Send inn stanga med så mye info rundt bruk osv som mulig, tviler på at elbe Normark ikke lar tvilen komme kunden til gode

Vil bare poengtere at jeg ikke har "saumfart" noen av stengene mine, selv om de fleste koster mer enn Beastmastern.

Jeg tror ikke forhandlere kan forlange at kundene grundig inspiserer hver kvadratmillimeter på produktet de nettopp har anskaffet seg. Hvis Jenny er sikker på at stanga ikke har fått noen slag eller presskader etter at hun fikk den er det bare å insistere på videre behandling. Er enig i at det unektelig høres meget spesielt ut med brudd i både nederste og øverste ledd i samme kast, men kanskje ikke så merkelig likevel hvis den kom til kunden med svakheter i materialet - fra fabrikk,importør, forhandler eller noen av fraktleddene fram til kunden endelig sitter med varen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare poengtere at jeg ikke har "saumfart" noen av stengene mine, selv om de fleste koster mer enn Beastmastern.

Jeg tror ikke forhandlere kan forlange at kundene grundig inspiserer hver kvadratmillimeter på produktet de nettopp har anskaffet seg. Hvis Jenny er sikker på at stanga ikke har fått noen slag eller presskader etter at hun fikk den er det bare å insistere på videre behandling. Er enig i at det unektelig høres meget spesielt ut med brudd i både nederste og øverste ledd i samme kast, men kanskje ikke så merkelig likevel hvis den kom til kunden med svakheter i materialet - fra fabrikk,importør, forhandler eller noen av fraktleddene fram til kunden endelig sitter med varen...

Helt enig! Carbon er et sært matriale. Ting kan skje i fabrikken, på vei ut fra fabrikken, på vei til, eller hos importør, og på vei fra importør til butikk, eller i butikken..... o.s.v.. o.s.v...

I dette tilfellet var det også flere vitner tilstede når dette skjedde...

Som kunde ville jeg tatt kontakt med importøren og lagt frem saken som den var, og men utalelser fra de vitnene som var til stede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at både Skitt fiske og elbe Normark som importør/leverandør har mer å tjene på å la tvilen komme kunden til gode, enn å legge 'vrangsida' til.

Hadde det vært min stang, hadde jeg nok fulgt opp med forbrukerrådet også om det hadde vist seg nødvendig, jeg vil imidlertid tro at denne saken løser seg greit før det går så langt, Skitt fiske har jo fått skryt for god kundebehandling tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.