Gå til innhold
Fiskersiden

Påskestemningsrapport


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Da var påsken unnagjort for i år, ble ikke veldig mye fiske, men har da vært på et par turer. Fint vær, men lite fisk er vel kjapt oppsummert.

"Tjuvstartet" påsken tirsdag 26. mars med kort arbeidsdag med påfølgende ettermiddagstur til Hagasand med flatfisk og sø i tankene.

DSC_1548_zps0631421b.jpg?t=1364885616

Vårstemning i ettermiddagsolen ! I denne bukta har jeg fått bra med skrubbe, sandflyndre og sø før, idag var det stille....

DSC_1551_zps0e220c04.jpg?t=1364885582

Prøvde med reke, Gulp!, makrell og i tillegg noen kast med Savage gear Sand eel, men ingen fisk å se.

Var ingen små sø å lure i skumringen en gang, og det har vært tilnærmet "bankers" på denne plassen tidligere.

Uansett, slo lett å tilbringe ettemiddagen på kontoret som hadde vært alternativet :)

Søndag i påsken tok jeg turen til Berger ytterst i Drammensfjorden, igjen med flatfisk og bonus-sø i tankene.

DSC_1575_zpse759b9db.jpg?t=1364884121

Ble en digg dag i sola, til tross for sur vind på morgenen, her har den roet seg.

Fisken tok det rimelig rolig også, men ble småtorsk og skrubbe.

Mistet en fisk med bedre tyngde, men sånn er det jo (nesten) alltid :lol:

DSC_1577_zps2b10bbc2.jpg?t=1364884068

Skrubbe på vei opp ! Fisket aktivt med reke og Gulp! viste seg uimotstålig for denne skrubben.

I går ble det tid til årest første kajakktur, uten fiskestang, men alltid gøy på vannet, man kommer så nært innpå elva i en kajakk.

padle1_zps7d94000e.jpg?t=1364884872

Klar til tur ! Vi padlet opp Vestfossenelva. Dette er ved utløpet, Hokksund (lakse)-camping i bakgrunnen.

padle2_zps7c85bd7c.jpg?t=1364884794

Lenger oppstrøms er elva virkelig fin, deilig og stille. ikke sjelden ser jeg en stam eller to i det grunne, klare vannet når vi er på kajakktur.

Alt i alt en fin påske til tross for labert resultat på fiskefronten, men noen ganger er turen (nesten) det viktigste :)

Hilsen

Stian

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhhh, det er sånne balsambilder for sjela det der. Og at bare det å komme seg ut er det viktigste noen ganger istemmes herfra, ingenting er bedre for å få skuldrene på plass!

Da var påsken unnagjort for i år, ble ikke veldig mye fiske, men har da vært på et par turer. Fint vær, men lite fisk er vel kjapt oppsummert.

"Tjuvstartet" påsken tirsdag 26. mars med kort arbeidsdag med påfølgende ettermiddagstur til Hagasand med flatfisk og sø i tankene.

DSC_1548_zps0631421b.jpg?t=1364885616

Vårstemning i ettermiddagsolen ! I denne bukta har jeg fått bra med skrubbe, sandflyndre og sø før, idag var det stille....

DSC_1551_zps0e220c04.jpg?t=1364885582

Prøvde med reke, Gulp!, makrell og i tillegg noen kast med Savage gear Sand eel, men ingen fisk å se.

Var ingen små sø å lure i skumringen en gang, og det har vært tilnærmet "bankers" på denne plassen tidligere.

Uansett, slo lett å tilbringe ettemiddagen på kontoret som hadde vært alternativet :)

Søndag i påsken tok jeg turen til Berger ytterst i Drammensfjorden, igjen med flatfisk og bonus-sø i tankene.

DSC_1575_zpse759b9db.jpg?t=1364884121

Ble en digg dag i sola, til tross for sur vind på morgenen, her har den roet seg.

Fisken tok det rimelig rolig også, men ble småtorsk og skrubbe.

Mistet en fisk med bedre tyngde, men sånn er det jo (nesten) alltid :lol:

DSC_1577_zps2b10bbc2.jpg?t=1364884068

Skrubbe på vei opp ! Fisket aktivt med reke og Gulp! viste seg uimotstålig for denne skrubben.

I går ble det tid til årest første kajakktur, uten fiskestang, men alltid gøy på vannet, man kommer så nært innpå elva i en kajakk.

padle1_zps7d94000e.jpg?t=1364884872

Klar til tur ! Vi padlet opp Vestfossenelva. Dette er ved utløpet, Hokksund (lakse)-camping i bakgrunnen.

padle2_zps7c85bd7c.jpg?t=1364884794

Lenger oppstrøms er elva virkelig fin, deilig og stille. ikke sjelden ser jeg en stam eller to i det grunne, klare vannet når vi er på kajakktur.

Alt i alt en fin påske til tross for labert resultat på fiskefronten, men noen ganger er turen (nesten) det viktigste :)

Hilsen

Stian

Deilige bilder,gleder meg som en unge til sommeren !

Sorry var ikke meninga å rote meg inn på dine bilder Stian. Er så ny på dette enda så det går litt i ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint på Hagasand og i grunn hele veien rundt Bergerlandet, synd så få deler av det er lett tilgjengelig. Blir det stor piggvar i år?

Helt enig, veldig fint område med mange spennende plasser.

Piggvar ja, har både planer og tackler klare for en satsning i vår og forsommer. Hadde vært ekstra gøy å lykkes med arten i "hjemmefjorden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.