Gå til innhold
Fiskersiden

Igjengrodd dam med fin fisk!


arobo
 Share

Recommended Posts

Hei :)

I en av de lokale dammene i området går det mye veldig fin fisk. Problemet er at dammen er helt igjengrodd og det skaper jo store vanskeligheter for fiske. Det er snakk om stor karpe, de største er på rundt 10 kg om ikke jeg tar feil, men også gjedde i grei størrelse.

Pga. all vegetasjonen i dammen, ser man karpene kun når de soler seg om sommeren i noen få åpninger mitt ute på vannet og gjedde helt inatt land rundt dammen så grunt at plantene ikke vokser (dette er de eneste områdene som ikke er gjengrodd).

Vegetasjonen består mest av nøkkerose, tjønnsaks og alger.

En ting jeg har tenkt på er å bruke skaftet til en jern rake, som jeg knyter til et tau og kaster ut og inn og lager et lite område hvor det kan fiskes. Men dette kan vel kanskje ta veldig lang tid?

Jeg må jo enten ha en sinnssykt sprek stang, eller åpne opp et ganske stort område for at fisken ikke skal snagge i øyeblikket jeg får den :P

Mener også å huske at noen folk fra kommunen var ute i dammen med noen båter og raker for å ordne opp i dammen for 3-4 år tilbake, men man ser iallefall ikke spor etter dette idag.

Har dere noen tips? Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dammen gror igjen mere og mere for hvert.år, kommunen tappet dammen for nogn år tilbake for og legge duk og ordne til type badevann :-) metoden fungere med du bør ha utstyret i orden for om du skal ha igjennom eller holde igjen en karpe der er det hook'n hold som gjelder :-) sleit selv med en i gummibåt der for 3 år siden på 7 ( har ikke hørt om større selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg, men ryktene går om karpe på 10 kg eller mer ;) Hvor mye vegetasjon var det da du fisket?

var tilnærmet ikke fiskbart der i fjor :-( ikke vits i og bruke for mye krefter på og rydde der, du har masse av vann rett nær deg som huser STOR fisk og som du slipper og bruke så mye krefter i. ja det går sikkert 10 kilos der, men jeg måtte ut i gummibåt og hente den på 7 selv, hadde null sjans med en 2,75lb stang :-/ vær snill og bevar disse fiskene, fisk der mens det ike fisk bart og ikke driv og herje med ljå og stæsj der, det er såpass åpentlyst at det fort blir nytt "hjem" for østeuropere ;-)

og nei er ikke mitt vann :-) så er det sagt, men bryr meg om det som er der, er mange som bruker vanna og det er nok et genrellt ønske om det uten for mye polakkere og annet gørr der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Trur jeg bare lar være og fisker i øvre dammen istedenfor, det er iallefall det beste for karpene.

Hovedgrunnen for at jeg vil fiske på den dammen er først og fremst fordi det er helt vilt mye småsørv, småkarpe og småsuter på den øverste dammen. (jeg liker å fiske med mais, men det er jo vanskelig med disse i nærheten) Men også pga asiatere som stadig trenger seg innpå og ødelegger <_<

Når det er sagt så trur jeg ikke karpene hadde tatt skade av litt rydding, flere steder er det jo så tett at det ikke kan svømme fisk der, og de åpne områdene er veldig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.