Gå til innhold
Fiskersiden

Hei, Noen som Har Fått Makrell Allerede?


rhcorni777
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Vi var ute på agn-tokt i går 3 mann for å sanke agn, og det ble fisket med surfstanger - og makrellhekle for dekke størst mulig områder.

Første stopp Byfjorden, eller under Sotrabroen (Sotra-siden), så bar det ut på Landøy, der fikk jeg en. Var veldig dødt ellers. Mye algevekst (mer enn jeg har sett ever) og brennmaneter i hopetall.

Peiste så videre ut i Svelgen, der var det dødt som i graven, bortsett fra en mill knott. (Yr/Storm - ta dere en kringle! 8-10 m/s?? det var jo vindstille...) Turet så videre ut til Turøy... Helt dødt der og.

Så falt mørket på og vi ga oss.

Finner det litt merkelig, da det har vært store mengder å få på alle de 4 lokasjonene helt frem til slutten av september tidligere.

Er det mindre i år? Er stimene konsentrert lengre inne i fjordene? Eventuelt lengre ute i havet. Anyone?

Jeg har vel ca. 80 stk. i fryseren nå, mot 297 på ca. samme tid i fjor. Har ikke nok agn rett og slett.

Verre med de to andre som ikke har noe i fryseren enda.

Noen som vet hvor de store stimene er i øyeblikket? (I Bergensområdet).

NB! Vi har ikke båt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stiller meg litt samme spørsmålet, har brukt 10-12 timer siste 2 ukene for å prøve å stacke opp nye frysen. Men det er fullstendig blankt. Var på en spot natt til forrige mandag, fikk da to som ble brukt samme natt... Skjønner ikke dette... Har snakket med flere som har samme erfaringen i øyeblikket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet tre litt store pir på Askøyplassen du tipset meg om. Hadde vel 10 kast med sluk. Ellers har jeg sett lite til makrellen i det siste.

Joda vi fikk vel rundt 10 stk. på hver tur før det ble mørkt der på de 2-3 havålgutsingene vi hadde der i fjor og det var i september.

Denne uken har det blitt lite/nada fiske... Håper på en liten tur en plass på søndag hvis muligheten byr seg.

Ellers ingen panikk enda. ^_^ Vi tok mye pir i september i fjor, som jo er en ypperlig agnfisk.

Selv har jeg bare fått et par pir til nå. For det meste litt større makrell på på snitt ca. 400 gr.

Har planer om å ta en tokt eller to neste ukene. Blir litt lite tid til fisking i helgene nå, også i uken er det for lite tid, så må få prøve tatt et par turer direkte ut etter jobb.

Finner jeg noen bra stimer så legger jeg det ut. Ingenting er verre en å gå vinteren i møte med skranten agn-beholdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg et par ting som er verre.

Feks å gå vinteren i møte med blek hud, mimre om badeturen for tre år siden, atomkrig, osv

Det er nå en del i byfjprden, men det er små stimer man fort driver ut av.

LOL...

Har lugget et par fra byfjorden. Men det er langt imellom dem ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :thumbsu:

Trosset været og tok stand rett mot vest. Traff blink i dag og fant en veldig stor stim. Det bet på i alle retninger jeg kastet i.

Plassen var Sekkingstadosen. Full hekle på så og si hvert kast.

Ble 114 Pir på 3 timer. Ryggen fikk merke dette når jeg skulle traske noen hundre meter opp i terrenget til bilen... Hadde fult surf-utstyr med og.

18aug2013002_zpsc3ba8cd8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom makrellen og piren skikkelig inne ved land på Åkra (Karmøy) også. Fikk bare noen få for en drøy uke siden, men i dag rigget jeg meg med runddorg for å sikre både middag og agn. Været var bare sånn passe, men etter en liten time (og ca. 60 makreller og pir) satte jeg kursen inn til fryseboksen

makrell%201000.jpg

Skrev på Kystbloggen om ruddorg for noen år siden dersom noen lure på dette redskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :thumbsu:

Trosset været og tok stand rett mot vest. Traff blink i dag og fant en veldig stor stim. Det bet på i alle retninger jeg kastet i.

Plassen var Sekkingstadosen. Full hekle på så og si hvert kast.

Ble 114 Pir på 3 timer. Ryggen fikk merke dette når jeg skulle traske noen hundre meter opp i terrenget til bilen... Hadde fult surf-utstyr med og.

Se på det! Flotte greier :D Har vel klart å lure inn omlag 50 makrell i frysen her hjemme, må få plass til enda noen flere! Og med dette resultatet ser det jo bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det! Flotte greier :D Har vel klart å lure inn omlag 50 makrell i frysen her hjemme, må få plass til enda noen flere! Og med dette resultatet ser det jo bra ut!

Ser ut som NÅ er rett tid å komme seg ut for å sikre vinterens beholdning!

Håper piren holder seg litt i området en stund til, slik at vi får fisket etter havål med blodfersk fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.