Gå til innhold
Fiskersiden

Sørøya 2013


Fisk og rask
 Share

Recommended Posts

IMG_0890.JPG

Da er vi tilbake fra fantastiske Sørøya, og de farer ikke med løgn de som hevder at fisket der oppe i Finnmark er noe for seg selv. For å si det veldig enkelt er ueren på bildet under halvparten så stor som den største vi fikk av arten i løpet av seks fiskedager.

I det store og hele har turen overgått alles forventninger, og vi har landet mer drømmefisk enn... Vel, vi hadde våget å drømme om. Et par utvalgte stikkord fra Sørøya-oppholdet er kjempeuer i bøtter og spann, dasslokk-store rødspetter og duppmeitet storkveite. Og det er altså bare de utvalgte stikkordene.

Hele historien, med en mengde illustrerende bilder, kommer i et syvdelt reisebrev hos Hooked.no i slutten av juli. Linker til alle delene tenkte jeg å poste i denne tråden, for folk som ikke er innom Hooked så ofte. Uten å skryte på meg for mye føler jeg meg nokså sikker på at det er noe å se frem til.

Så stay tuned!

Endret av Fisk og rask
Fiksa bildelink, noobEndrenoob!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å se jeg ikke gikk glipp av noe, tror ikke jeg gidder å lese mer nå, del 1 holdt lenge for meg :)

Du gidder. Og du vet det. Del 3 er ute nå, og nå får vi fisk også: http://www.hooked.no/artikler/reisebrev-fra-soroya-del-3-av-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 4 er nå ute, og her er det solid fisk ute og går. Til og med en potensiell verdensrekord innen sin gren, om dette noen gang blir en egen gren, da: http://www.hooked.no/artikler/reisebrev-fra-soroya-del-4-av-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært velskrevet og herlig reiseskildring krydret med lun humor akkurat sånn som jeg liker :) Likte spesielt duppfanget kveite. Har hatt gleden av å fiske i lag med Wilhelm og han er en særdeles dyktig og allsidig sportsfisker som endelig har havnet på rett hylle som fiskeguide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært velskrevet og herlig reiseskildring krydret med lun humor akkurat sånn som jeg liker :) Likte spesielt duppfanget kveite. Har hatt gleden av å fiske i lag med Wilhelm og han er en særdeles dyktig og allsidig sportsfisker som endelig har havnet på rett hylle som fiskeguide.

Takk for det. Vilhelm vet hva han driver med ja, selv om han måtte jobbe litt på femte fiskedag. Den kan en lese om her: http://www.hooked.no/artikler/reisebrev-fra-soroya-del-5-av-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.