Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling av braid fra ebay?


fredsjo
 Share

Recommended Posts

Det er også ditt valg det..

Men som jeg prøvet å si... det er ikke slik du tror det henger sammen... som faktisk er sannheten..

Sannheten er at pris styrer mesteparten her i dagliglivet.

Det er flere her på forumet som sikkert har noe erfaringer fra bransjen..

Dem kan sikkert komme med deres erfaringer.

Tor Arne

Jo det er faktisk slik, og trenden de siste 10-15 åra har gått den veien. Så "kiss your local dealer goodby"

Etter hvert blir det umulig å pelle på snella før du kjøper den, men det er vel ikke så nøye så lenge det er billig nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd hvis det blir umulig å selge fiskeutstyr her i landet uten at butikken heter XXL eller( gud forby) Europris. Litt utro er det selvfølgelig lov å være, men i det store og hele: support your local dealer. Det finnes flere kjempeflotte forhandlere her i landet, mange av dem nettbutikker, støtt disse. Ræl bør man uansett aldri kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale fiskebutikken her nede får mye støtte fra meg, når det kommer til kroker og annet utstyr jeg vil se og ta på før jeg kjøper. det meste av braiden min blir kjøpt der, men som student ser jeg at økonomien tilsier at jeg burde kjøpe billig braid på en del av snellene når det kommer til lett kystmeite. Spurte de hva de tok for å impotere samme 1500m multispole med power pro til meg fra de de bestiller hoss, og de betalte rett over 1 krone metere + at de måtte ha for frakta og litt i tillegg for å tjene på det. tror de snakket om 1800kroner for å bestille 1500m til meg. da blir det vanskelig for meg å handle den spolen der, når jeg får 1200 yards kvalitet power pro for 800 kroner inkludert frakt fra utlandet....

Endret av TommyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På midten av 90-tallet og tidlig 2000-tallet lå dollaren på over 9kr/$ og da tok norske forhandlere 10x US pris for utstyr. Det har de fortsatt å gjøre selv om dollaren har vært mellom 5 og 6kr det meste av de siste 7årene..

Kjøp hvor dere vil, jeg kjøper utenlands :)

Dette er bare rør, både kursen og kalkylene du opererer med.. Skjønner du tror at bransjen er grådige beist som sylter ned penger og ikke fortener et gram loyalitet.

Du må gjerne lulle deg inn i slike eventyr og handle ute med god samvittighet, men legger du det ut her kan andre tro på deg og det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.