Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling av braid fra ebay?


fredsjo
 Share

Recommended Posts

Hei

Kom over en anbefaling av denne braiden her på forumet:

http://www.ebay.co.uk/itm/200871106685

Jeg aner lite og ingenting om kvaliteten, da dette åpenbart er kina-varer, men om det er godt nok så syns jeg det er greit å kjøpe braid til 1/4 av prisen her på berget!

Jeg trenger i første omgang braid til en "ekstra-stand" som skal brukes til kystmeite. Dvs. 0.20 - 0.26 holder vel i massevis! I dag har jeg 0.5 mono med MYE minne, som plager meg en del! Liker heller dårlig å ha null føling med agnet hvis lengden på kastet blir noen meter.

Er denne braiden jeg linker til god, eller vil dere anbefale å kjøpe noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror få her har kvalifiserte svar på de spørsmålet. De fleste tilsvarende spørsmål har fått svaret "styr unna".

Til en sekstilapp kan man jo ta seg råd til å prøve. Gjør noen garasjetester før fisketuren. Bruddstyrketest og slitasjetest kan være lurt. Består lina disse kan man jo alltids bruke den på de mindre krevende fisketurene. Til mer seriøse satsninger ville jeg gått for braid av kjent merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding!

Ja hadde tenkt å teste litt i garasjen før den hadde blitt brukt. Sammenlignet litt med braid jeg har liggende. Mtp slitasje så bruker jeg alltid mono fortom, så er ikke all verdens slitasje da?

Uansett, mtp at det koster 1/4-1/6 av hva tilsvarende koster her, så er det verdt et forsøk syns jeg :) Denne skal uansett ikke brukes til å dra opp storkveita med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukte denne braiden senest i går kveld, og eg e trygg på braiden under flyndremeite ihvertfall. Har testa bruddstyrken og denne er ikke fult så sterk som det er oppgitt på spolen, men det trenger den heller ikke å være til denne type fiske, monofortommen ryker lenge før braiden uansett.

Vil du ha billig braid så kan eg anbefale tufline, dette er skikkelig braid og er relativt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som kjøpe Power pro til 50-lappen vet at det er fake. Men det er faktisk en del av det som er fake som er bra.

Når DET er sagt, så er det jo i grenseland til hva som er lovlig å bestille noe man vet er fake.....

Ikke noe lov om kjøp av fake til eget bruk her til lands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er en fake multi..

Samme som når jeg kjøper Shiroi Neko t-shirts fra Hong Kong til 100kr, helt ekte fakes ;)

Fake multisene, det du mener er at det da ikke er multisene? Kommer sikkert fra naboassemblylinja til Powerpro, fireline eller hva det måtte være... ser ikke helt problemet.

Men du må gjerne forklare forskjellen på ekte og falsk braid til oss som ikke har peiling.

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker om Fireline tracer braid, som är vävd av åtta delar (trådar). Jag köpte en sådan

lina på e-bay från England (trodde jag), men detta var en "fake braid". Linan var spunnen av fyra delar

och kändes grov, medan den äkta linan är mjuk / hal när man känner på den.

Färgerna var också lite skarpare än orginalet. Jag jämförde linan med en billig "Kinalina" och

tittade på dem med mikroskop, och de var (så vitt jag kunde se) identiska.

Spolen och asken som linan levererades i var exakt som orginalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er en fake multi..

Samme som når jeg kjøper Shiroi Neko t-shirts fra Hong Kong til 100kr, helt ekte fakes ;)

Hva så? Jeg har brukt den jeg linket til, og den fungerer utmerket. Jeg ser absolutt ingen grunn til å punge ut 400kr ekstra for "ekte vare", når slike kopier er like bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med kopier er at de kun kopierer. De setter ikke av penger til forskning, videreutvikling og gode arbeidsplasser.

Hadde alle kjøpt billige kopier så hadde vi ikke fått f.eks nanofil og suffix 832 på markedet.

Jeg har selv kjøpt billige kopier, så eg e ikke uten skyld her, men det er jo deffinivt ikke bra at vi gjør det, selv om det er billig og funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Jeg har brukt den jeg linket til, og den fungerer utmerket. Jeg ser absolutt ingen grunn til å punge ut 400kr ekstra for "ekte vare", når slike kopier er like bra. ;)

Problemet er at de ikke kopierer snøret, men stapper noe jalla inn i en eske fra en anerkjent produsent. Det er altså esken og ikke snøret som er kopien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at ca 80% av ting vi kjøper her i norge blir kjøpt på bakgrunn av pris..

I hvertfall om du tar vekk fersk varer.. (f.eks mat...)

Jeg har selv drevet en webshop tidligere...

Jeg hadde der billig ting.. og dyrere ting som det sto kvalitet av..

Fikk flere hendvendelser om folk som ønsket ting av litt høyre kvalitet.

Det ble kjøpt inn.. men solgte nesten aldri..

Det folk egentlig vil ha.. er super kvalitet... grise billig..

Selvfølgelig vil folk handle billig multi om dem kan.

Det har jeg også gjort (skikkelig powerpro).

Jeg har selv.. inntil nylig.. brukt mye "dritt"..

Når jeg nå fisker laks er det kun kvalitets ting..

Fisker jeg noe annet.. går det i mye "dritt".

Tor Arne

Endret av tah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt valg det tah. Jeg er som sagt inneforstått med at det nødvendigvis må koste litt ekstra hvis vi ønsker å beholde norske arbeidsplasser.

Det er også ditt valg det..

Men som jeg prøvet å si... det er ikke slik du tror det henger sammen... som faktisk er sannheten..

Sannheten er at pris styrer mesteparten her i dagliglivet.

Det er flere her på forumet som sikkert har noe erfaringer fra bransjen..

Dem kan sikkert komme med deres erfaringer.

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at vi har butikker i dette landet jeg, så unngår å bruke utlandet om jeg ikke absolutt må.

Og slik ønsker jeg og å ha det, og vil bidra med mitt, så snart jeg er ferdig med å være lut fattig student. Inntil det skjer så handler jeg der jeg får det billigst. Om det er i kina eller i sandefjord spiller ingen rolle.

Og som sagt, til det "viktige" fisket mitt så bruker jeg kun kvalitet. Til lett kystmeite som er mer en side-greie, så bruker jeg billige ting. Alt fra stang til kroker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.