Gå til innhold
Fiskersiden

En i boks! med en bonus, og en til besvær...


Recommended Posts

Fikk endelig kroker i #28 fra Ebay i posten i går.

Så jeg måtte ut å prøve litt. Dro med meg 2 stenger, en fikk krok#28 agnet med mysis som jeg sveipte opp med en liten akvariehåv.

Den andre ble brukt med krok#14 agnet med reke. Det ble noen timer med kikmeite i mørket på en plass jeg har fisket litt micro før, men ikke på natt.

10sept2013014_zps973dc206.jpg

Ny art i boks, med krok#28 og mysis! Etter mye kløning satt der en...

Håpte også på noen Rødflekket kunne være til stede på plassen...

10sept2013009_zps4f831c6f.jpg

Men her var det helt sort...

Men fikk ihvertfall ordnet meg med ny pers... 58 gr.

10sept2013023_zps3233b41d.jpg

Rødflekket var ikke å se på denne plassen.

En ganske stor ål (vanlig) og en lyr på et par kilo, drev også og rotet i bunnen under bryggen.

Lugget også opp Dvergulke, som vanlig på denne plassen.

Så et spørsmål:

Det var en ganske stor stim med Tangkutling der. Prøvde med mysis og reke på #28 krok.

Ingen interesse for agnet... Noe mindre enn #28 krok, tror ikke jeg fingrene mine klarer å verken knyte eller agne opp...

Er #28 krok for stort eller passe? Tar de på natt? Er agnet rett?

Endret av Kim Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangkutlinger kan være utrolig kjipe..... Har fått dem på #24,#22 og #18

Reke fungerer. Prøv den lille "spissen" med kjøtt ytterst på halen eller skrell en rekefot hvis du sliter med å få til små nok biter.

Har hatt en viss suksess med løsforing.

Har da kuttet opp litt reke i veldig små biter og drysset noen få "korn" av det forsiktig over stimen og dermed fått dem til å konkurrere om maten. Da har de jaggu tatt agnet mitt og når jeg har sluppet det ned slik at det synker på samme måte som fóret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, da får jeg prøve igjen! :|

Stilig :) Rødflekket er det ganske stor sannsynlighet å få på plassen jeg har tatt mine.(Ser de ikke hver tur, men de er der) bare gi en lyd når du er med dit!

Det skal jeg gjøre, hadde vært artig å få krysset Rødflekket før året er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tangstikling og sort pers.

Denne mysisen, hvor liten er den egentlig. Ser man den og håver deretter. Eller trålehåver man litt og håper det dukker opp noen i håven etterhvert?

Jeg bare spotter en liten stim helt i overflaten. Angriper så hard og brutalt med en liten akvariehåv. Første gang jeg gjorde det i natt, men det funket fint!

Gratulere med ny art og pers :) jeg har lenge strevd med tangkutling, men tok den som ny art idag på 32# krok og en bit av en rekefot.... sære jækler

32#?! :| Jeg har jobbet hele livet med ombygging av 4x4 biler, montert ventilasjon i 12 år. Fingrene mine er ikke skapt for sånne "små ting".... Har sittet på kontor de siste 6 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det er en bedre løsning ja, ikke vet jeg hvordan buisnissen for slikt er i bergens traktene....

Jeg klarer fint å knytte 32#, men har mistet spolen min med 0,12 mm, så idag ble det 0,18 som ble brukt... strevde litt med å få sena igjennom øyet ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det er en bedre løsning ja, ikke vet jeg hvordan buisnissen for slikt er i bergens traktene....

Jeg klarer fint å knytte 32#, men har mistet spolen min med 0,12 mm, så idag ble det 0,18 som ble brukt... strevde litt med å få sena igjennom øyet ja

Er ikke øye på mine kroker næmlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken knute brukte du Kim?

En slags strammeløkke, vet ikke om den har noe navn...

Tror ikke det hjelper så mye med en sånn eller sånn knute, det er så smått så smått...

Måtte holde kroken med spissen på en tang mens jeg knyter kroken fast, kan bare glemme å holde de små krokene med fingrene ihverfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.