O.C Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Nkml stiller med gummibåter hvis det blir krise..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulketryne Posted December 26, 2013 Report Share Posted December 26, 2013 Bli det Nm i gummibåtfiske da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrekkjager Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 Bli det Nm i gummibåtfiske da? Lygnin i Februar er kanskje ikke rett sted og tid, men det der var en veldig god idè! Jeg stiller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
potbelly Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 Normalt er vel Lygning rinelig safe i Mnd skifte jan/feb. Hadde ikke vært så mange andre muligheter uansett i år om ikke været snur... Blir fort kaldt over nyttår og 3 uker med kulde holder det for is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Hvordan er været der oppe? Begynner å bli på tide med å bestille billetter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 6 grader og sjøen går hvit.... melder minusgrader fra torsdag av, lite ferskvann i sjøen så kan ta litt tid før det fryser.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Glad jeg ikke har tenkt å fly oppover. Da kan jeg heller ta med båten og være følgebåt for NM i gummibåtfiske Prøvde å se på live værstasjonen, men finner ikke noen værstasjon på sjøåsen, kun Ronny Nilsen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
potbelly Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Dette går så bra så! Kulde på vei. Blir is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cb Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Fjorden er ikke akkurat glassklart fra før av, så hva jordraset i Bangsund eventuelt kan føre til kan bli spennende å se. Kanskje det raser på andre sida også? Mye ustabile jordraset i Barteland gitt! Et skikkelig mudslide i Gryta hadde neppe gitt knallforhold for arter som jakter med øynene. Selv drar jeg på USA-turne. Der er det kulda som kan bli en utfordring. Good luck uansett. Heia den som vinner, buksa full av kvinner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 (edited) har vært lite nedbør og veldig klart vann i det siste.. massene fra raset tror jeg ikke vil påvirke fjorden så langt inne. raset kommer sikkert fra anleggstrafikken der.. edit: var og kikket nede i båthavna nå, vannet var klart så sikkert lite leire ved raset. men om veien ikke blir åpnet og det kommer snø, er det ikke sikkert det er så lurt å booke hotell i Namsos... Om det ikke kommer snø går det fint å kjøre fjellveiene (ca 30 min ekstra kjøring) kommer det snø er det plutselig 2,5 time å kjøre fra Namsos. Men det er jo enda 3 uker igjen så det er jo håp om at de får fikset veien. edit2: lite masser som har rast ut, men veien mellom Namsos og Gryta blir nok stengt en stund. 6,8 grader i vannet og litt issnerk innerst i ei vik,, men dette er mye mere skjermet enn Lygnin. Båten kom på vannet så i morgen blir det fisketur Edited January 7, 2014 by ahamm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Myser litt på alternative reisemåter. Hva er nærmeste stopp med toget? Hvor i fjorden er det man fisker/går ut fra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 nærmeste togstopp er steinkjer. buss derfra hver time til Namsos vanligvis mellom 08 og 21 ca. http://kart.gulesider.no/m/nxxIb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Hva skjedde med Sjøåsen hotellet? Har ikke mulighet nm helga men tenkte tur oppover ved en senere anledning. Tenker det kan være lurt å booke allerede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsalte Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Hva skjedde med Sjøåsen hotellet? Har ikke mulighet nm helga men tenkte tur oppover ved en senere anledning. Tenker det kan være lurt å booke allerede. sjøåsen er jo normalt stengt på vinteren. de åpner kun fordi nkml arrangerer fiskekonk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Forhåpentligvis bedre enn det er på vestlandet nå iallefall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulketryne Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 På Vestlandet e det 8 grader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 I går var det såvidt litt is i ei vik i Fjærbotne i en tarm av lygnin, da var det ca 6,5 grader i overflata.. i dag var det opp mot en cm is over hele botne og 3,5 grader i overflata. ble litt overrasket da. tempraturen i Lygnin lå i dag på 8,5 grader og vi så ikke noe is når vi kjørte inn til konkurranseområdet. Men mulig det snur raskt nå som kulda kommer. Fanken og jeg som håpte det skulle bli utsatt 3 uker så jeg kunne bli med.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
potbelly Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Nå er det snart 20 kalde, og ser ut som det fortsetter å bli kaldt. Dette blir bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Høres lovende ut, såpass at billetter er bestilt. I reglene står det at man bare skal bruke en krok etter skatene, er de så adskilte at man kan fiske spesifikt etter dem, eller ? Er det noe begrensninger på attraktorer, lys, lukt, fluing, og sånt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BINN LADDEN Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Er det noen som skal kjøre opp fra Vestlandet, eller er det bare tullball å gjøre slikt? Tar vel en del tid å kjøre vil jeg tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Da jeg bodde i Bergen kjørte jeg som regel over Strynefjell. Mener det tok ca 12 timer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veg Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Høres lovende ut, såpass at billetter er bestilt. I reglene står det at man bare skal bruke en krok etter skatene, er de så adskilte at man kan fiske spesifikt etter dem, eller ? Er det noe begrensninger på attraktorer, lys, lukt, fluing, og sånt? Fisker du agn statisk på bånn har du god sjans på piggksate. De fleste andre artene fiskes over bunn, så om du bare unngår pennel på alle agn som skal ligge på eller rett over bunn er du nok dekket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svendinfiskervenn Posted January 13, 2014 Report Share Posted January 13, 2014 Er det noen som skal kjøre opp fra Vestlandet, eller er det bare tullball å gjøre slikt? Tar vel en del tid å kjøre vil jeg tro. 13 timer er pers fra Håvik. Finfin tur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted January 13, 2014 Author Report Share Posted January 13, 2014 Høres lovende ut, såpass at billetter er bestilt. I reglene står det at man bare skal bruke en krok etter skatene, er de så adskilte at man kan fiske spesifikt etter dem, eller ? Er det noe begrensninger på attraktorer, lys, lukt, fluing, og sånt? Flu og lys og attrakter så mye du vil Poenget med en-kroks regelen som Veg nevner er at man ikke får bruke pennel. Ha gjerne opphengere over skateslepet, men anbefaler det ikke, da du ofte ikke vil få annet å gjøre enn å løpe fra hull til hull og heise småhvitting. Skateagna trenger litt tid aleine for at platene skal finne frem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 13, 2014 Report Share Posted January 13, 2014 Som "førstegangs" gutt på denne typen fiske; er det noen tips til tackler med krokstørrelser etc å få? Er vel greit å knyte litt før man reiser opp over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts