Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er lettest å få nå om høsten?


Eiakv
 Share

Recommended Posts

Hei!

Får enda en del makrell, lyr, sei, og torsk rett ved Vassøy, og det virker ikke som vinter-tilnærmingen har hatt noen effekt på fisken :)

Ellers har du dypvannsfiskene som brosme, lange, blålange, agntyver ( hågjell, svarthå, pigghå), og lusuer som jeg kommer på i farten som er her nesten hele året :)

Prøv fra moloen ved mekjarvik, er tatt mange arter der blant annet flyndrefisker, ål, breiflabb, steinbit osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får enda en del makrell, lyr, sei, og torsk rett ved Vassøy, og det virker ikke som vinter-tilnærmingen har hatt noen effekt på fisken :)

Ellers har du dypvannsfiskene som brosme, lange, blålange, agntyver ( hågjell, svarthå, pigghå), og lusuer som jeg kommer på i farten som er her nesten hele året :)

Prøv fra moloen ved mekjarvik, er tatt mange arter der blant annet flyndrefisker, ål, breiflabb, steinbit osv...

stor breiflabb som ble tatt i mekjarvik?

bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får enda en del makrell, lyr, sei, og torsk rett ved Vassøy, og det virker ikke som vinter-tilnærmingen har hatt noen effekt på fisken :)

Ellers har du dypvannsfiskene som brosme, lange, blålange, agntyver ( hågjell, svarthå, pigghå), og lusuer som jeg kommer på i farten som er her nesten hele året :)

Prøv fra moloen ved mekjarvik, er tatt mange arter der blant annet flyndrefisker, ål, breiflabb, steinbit osv...

Takk for tips! Har fisket en del etter flyndre fra moloen i Mekjarvik, uten å få noe...Men da får jeg kanskje prøve litt mer målrettet etter steinbit og breiflabb :)

Men disse dypvannsfiskene får man vel ikke fra land? Hai hadde vært stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg fikk vite at noen hadde fått breiflabb ved mekjarvik, det er ikke jeg som fikk den og har dessverre ikke bilde.

De fleste "dyphavsfiskene" jeg listet opp var tilment om du hadde mulighet fra båt. Prøv og fisk om natta, supplerer du med agn så har du store sjanser for å få hågjel, kanskje pigghå, og svarthå ( den går vel grunnere om vinteren?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden jeg fikk vite at noen hadde fått breiflabb ved mekjarvik, det er ikke jeg som fikk den og har dessverre ikke bilde.

De fleste "dyphavsfiskene" jeg listet opp var tilment om du hadde mulighet fra båt. Prøv og fisk om natta, supplerer du med agn så har du store sjanser for å få hågjel, kanskje pigghå, og svarthå ( den går vel grunnere om vinteren?)

Jeg fisker mye i Mekjarvik og har tilgode å få hai her inne, har hørt snakk om haifangst fra den gamle dypvannskaien, men den er sperra med terrorgjerde nå.

Målrettet fiske etter breiflabb er ganske søkt, men det blir jo tatt breiflabb med jevne mellomrom.

Skal du fiske ifra land så ville jeg fiska på utsiden av moloen med agn, eventuellt inne ved ferjekaien etter lyr med sluk/flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hørt om målrettet breiflabbfiske ved mekjarvik, er vel mer som bifangst.

Har selv fått hågjell ytterst på den store moloen, om natta med agn vel å merke.

Sist jeg fisket der var i Mars/April.

Har du prøvd om natta der?

Har fiska inne ved ferjekaien med agn om kvelden/nattå, men aldri fått hai. stilig å se at de er der og.

deffinivt en veldig spennende plass! Skrik ut hvis du ska fiske der med agn igjen, så slenger jeg meg gjerne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler tråden litt da den omhandler det samme, bare i ferskvann. Har ikke fått ett napp siden begynnelsen av Oktober og begynne rå bli lei. Prøvd det meste etter Ørret, Abbor og Gjedde men det er lite aktivitet. Hva er det man bør fiske etter nå så seint fra land?

Jeg har meita en del gjedde på høsten. Virker som om tiden rett for det mørkner er best (men på denne årstida er det ikke ofte jeg kommer meg på fisketur før den tid..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en sunnmøring som ikke er helt enig :D

Det enklaste å få på hausten er promille. Utanom sukkertare, stein og sjøstjerner er promille det einaste eg har fått på fisketur i haust. Promille kan fås heile året, på opptil fleire måtar, og er rekna som ei delikatesse.

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enklaste å få på hausten er promille. Utanom sukkertare, stein og sjøstjerner er promille det einaste eg har fått på fisketur i haust. Promille kan fås heile året, på opptil fleire måtar, og er rekna som ei delikatesse.

Intressant... Kva er den største promilla du har fått og hvilken teknikk brukte du? Hadde også vore moro å vite kvar, men regner med at du held plassen tett til brystet... :)

P.s. Har du nokre tips om kva ein bruker promilla til? Er det spesielle tilbehørsom er bra, kan den serverast på ei seng av... o.s.v.

Kan den røykjast?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intressant... Kva er den største promilla du har fått og hvilken teknikk brukte du? Hadde også vore moro å vite kvar, men regner med at du held plassen tett til brystet... :)

P.s. Har du nokre tips om kva ein bruker promilla til? Er det spesielle tilbehørsom er bra, kan den serverast på ei seng av... o.s.v.

Kan den røykjast?

Her er persen, tatt på Smuthullet pub i Ålesund. Hadde ikkje anledning til presise mål, men anslår til 3+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.